۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۷۵۰۹۸۲

استعفای قطعی فرماندهان امنیتی رژیم صهیونیستی از مناصب خود

استعفای قطعی فرماندهان امنیتی رژیم صهیونیستی از مناصب خود
رسانه‌های رژیم صهیونیستی تایید کردند سه تن از فرماندهان امنیتی رژیم صهیونیستی با برعهده گرفتن شکست در ۷ اکتبر، از مناصبشان استعفا خواهند داد.

شبکه ۱۲ صهیونیستی اعلام کرد که فرماندهان سیستم امنیتی این رژیم که قبلاً مسئولیت شکست حمله ۷ اکتبر گذشته را بر عهده گرفته بودند، همگی استعفا خواهند کرد.

براساس گزارش الجزیره، این کانال صهیونیستی افزود که این فرماندهان به صراحت گفته اند که از سمت خود استعفا داده و در صورت فراهم شدن شرایط به خانه‌های خود خواهند رفت.

به گزارش این کانال، هرزی هالوی رئیس ستاد ارتش اشغالگر،  رونن بار رئیس شین بت و آهارون هالوا رئیس بخش اطلاعات ارتش صهیونیستی (امان) در مورد زمان مناسب برای استعفا هنوز مردد هستند. 

شبکه ۱۲ صهیونیستی افزود: آن‌ها قصد دارند تا زمانی که جنگ در نوار غزه و شمال ادامه دارد در سمت خود باقی بمانند.

این سه رئیس سرویس‌های امنیتی مسئولیت عدم هشدار نسبت به حمله جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و نبرد طوفان الاقصی در ۷ اکتبر را پذیرفتند.

ارتش اشغالگر در جریان تجاوزات خود به نوار غزه متحمل خسارات سنگینی شد که مجبور شد چندین تیپ از نیرو‌های خود از جمله گردان شماره ۷۱۰۷، لشکر ۳۶ و گردان سیزدهم در تیپ گولانی را در یک محدوده از نوار غزه خارج کند. 

 هیلل شوکین، مدرس دانشگاه تل آویو، مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص نوشت: ما حتی اگر با هم باشیم پیروز نخواهیم شد. ما قبلاً لشکرکشی کنونی به غزه را از دست داده‌ایم که حق ما برای داشتن یک سرزمین ملی در سرزمین اسرائیل به تعویق افتاده است و این باخت در ۷ اکتبر آشکار شد.

این مدرس دانشگاه تل آویو افزود که هر روز عملیات زمینی اضافی، شکست را افزایش می‌دهد و زمانی که این عملیات نظامی به پایان برسد، همانطور که در چند هفته دیگر به دلیل فشار‌های بین المللی انتظار می‌رود و رژیم صهیونیستی خود را در شرایط سخت تری از آنچه که قبلاً وجود داشت، خواهد دید. 

ارسال نظرات