۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۵۰۹۹۸
مشارکت رقابت؛ پشتوانه ایران قوی (۹)؛

حجت الاسلام بنیادی: ضربه به انتخابات؛ ضربه به نقاط قوت کشور/ هدف دشمن تغییر اذهان عمومی نسبت به انتخابات است

حجت الاسلام بنیادی: ضربه به انتخابات؛ ضربه به نقاط قوت کشور/ هدف دشمن تغییر اذهان عمومی نسبت به انتخابات است
استاد حوزه علمیه با اشاره به این که هدف دشمنان، تضعیف نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی است، انتخابات را نقطه قوت کشور عنوان و بر لزوم شرکت باشکوه در این امر مهم تاکید کرد.

حجت الاسلام حسین بنیادی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه انتخابات پیش رو از جمله انتخاباتی می باشد که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است اظهار داشت: دلیل این حساسیت این است که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمنان انقلاب و ملت ایران بر روی نقاط قوت کشور دست گذاشته و علیه آن برنامه ریزی و تبلیغات تخریبی می کنند.

وی افزود: برگزاری انتخابات در نظام اسلامی ایران از جمله نقاط قوتی است که برای کشور ما وجود داشته و دارد و امری سرنوشت ساز برای جامعه اسلامی ایران می باشد؛ به همین دلیل است که دشمنان درحال سمپاشی در این زمینه برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: انتخابات فرصتی خاص و مهم برای مردم است که این فرصت برای ما در قالب حق و تکلیف بیان شده که حق نیز همین است و باید با جهاد تبیین مردم به این اعتقاد برسند که انتخابات امری است که در بستری سالم و با نگاه حق الناس بودن، برگزار می شود و تاثیر بسزایی در قوت و ضعف کشور دارد.

ضربه به انتخابات؛ ضربه به نقاط قوت کشور است / هدف دشمنان تغییر اذهان عمومی نسبت به انتخابات است

لزوم اقناع سازی و توجه به جهاد تبیین

وی افزود: باید مسئولان مربوطه در زمان کنونی که زمان اقناع سازی مردم است، وارد میدان شده و اقدامات تقنینی لازم در این زمینه را انجام دهند تا به شبهات مرتبط با انتخابات در اذهان برخی از مردم پاسخ های مناسب داده شود.

حجت الاسلام بنیادی در ادامه به بیان برخی از ویژگی های نامزدهای انتخابات پرداخت و اظهار داشت: افرادی که برای انتخابات نامزد می شوند، باید در بیان خود صداقت داشته و دارای نگاه میدانی، قدرت به حرکت درآوردن جامعه، رعایت اخلاق و دارای تخصص مرتبط باشند؛ چراکه مردم به دنبال وکیل صادق برای خود هستند.

وی با بیان این که ما نباید به لیست های انتخاباتی توجه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: گاهی از مواقع، لیست های انتخاباتی براساس جمع حزبی و جناحی نوشته و بسته می شود؛ درحالی که نیاز مردم ما به روی کارآمدن افرادی است که بتوانند خوب قانون گذاری و نظارت کنند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که برخی از افراد توانایی شناخت نامزدهای خوب را ندارند اظهار داشت: معیارهای بیان شده در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بهترین روش برای انتخاب افراد شایسته در انتخابات است و باید مردم عزیز ما معیارهای صحیح را از زبان کسانی بشنوند که به او اطمینان دارند.

ضربه به انتخابات؛ ضربه به نقاط قوت کشور است / هدف دشمنان تغییر اذهان عمومی نسبت به انتخابات است

هدف دشمنان تغییر اذهان عمومی نسبت به انتخابات است

وی افزود: باید همه مردم به این نتیجه برسند که وعده های دشمنان، همانند حمله های آنان، برای کشور ما آسیب زا می باشد و آنان درصدد این هستند تا در میان مردم اختلاف و تفرقه انداخته و اذهان عمومی را حتی به اصل انتخابات با تحلیل های سطحی خود، مسموم کرده و انتخابات را زیر سوال ببرند.

حجت الاسلام بنیادی خاطرنشان کرد: باید مردم ما به جریان هایی که در منطقه و جهان شکل گرفته اند توجه داشته و بدانند که ما در مقطع تاریخی بسیار حساسی قرار گرفتیم که لازم است تمامی امور ما براساس تشخیص درست و بینش صحیح صورت پذیرد و همه، پشتیبانی محکم برای نظام اسلامی و کشور خود باشیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که مشارکت پرشور در انتخابات سبب قوت بین المللی کشور و حل مشکلات اقتصادی می شود اظهار داشت: اگر نسبت بین نظام با مردم و نسبت مردم با مسئولین را بسنجیم خواهیم دید که همه ما (مردم و مسئولان) برای رفع مشکلات اقتصادی و پیشرفت کشور مسئولیت داریم و انتخاب افرادی که بتوانند موانع اقتصادی پیش رو را بردارند، قطعاً در رفع مشکلات اقتصادی مردم نیز بی تأثیر نخواهد بود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید کسانی وظیفه انتخاب خوب را بر عهده گیرند و منتخب نیز برنامه داشته و کسانی که مسئول اجرایی هستند، اجرای خوب داشته باشند که اگر این زنجیره با موفقیت تشکیل شود، سبب حل مشکلات اقتصادی نیز خواهد شد.

حجت الاسلام بنیادی در پایان بیان داشت: باید همه به این امر توجه داشته باشند که ما نیازمند روی کار آمدنِ نمایندگانِ مفید هستیم و لازم است افرادی انتخاب شوند که دارای تخصص و تعهد کافی برای قبول مسئولیت بوده و در انجام کار محول شده، موفق و توانا باشند.

ارسال نظرات