۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۷۵۱۲۸۹

عملیاتِ احتمالی رفح؛ محور جدید اختلافات در تل‌آویو

عملیاتِ احتمالی رفح؛ محور جدید اختلافات در تل‌آویو
رسانه‌های عبری امروز شنبه دهم فوریه با انتشار گزارش‌هایی از اختلاف بین نخست‌وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو با رئیس ستاد کل ارتش هرتزی هالوی بر سر عملیات احتمالی در رفح خبر دادند.

«رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل تاکید دارد که عملیات در رفح مستلزم فراهم شدن شرایط مساعد از جمله عملیات تخلیه و هماهنگی با مصر است»، این گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل از مخالفت هالوی با طرح نتانیاهو برای گسترش جنگ است.

این رسانه عبری به تاثیر این عملیات نظامی بر مذاکرات سیاسی با حماس پرداخته و گزارش می‌دهد که بحث و گفت‌وگوها در کابینه جنگ به این نتیجه منجر شد که قبل از رفتن به قاهره برای رایزنی‌های آتش‌بس باید شکاف‌ها کاهش یابد.

کودکان آواره فلسطینی در اردوگاه‌های رفح

باوجود گذشت ۱۲۷ روز از جنگ علیه غزه و افزایش تلفات رژیم صهیونیستی که موجب عقب‌نشینی گردان‌ها و تیپ‌های ارتش شده، نتانیاهو از چند روز گذشته با رد شروط حماس برای آتش‌بس  مدعی شد که حمله زمینی را تا رفح ادامه خواهد داد. 

 رفح واقع در جنوب نوار غزه است و بیش از یک میلیون فلسطینی آواره‌ را در خود جای داده است. منطقه‌ای نزدیک به مرز مصر که هم‌اکنون نیز چندین بار مورد هدف بمباران‌های ارتش اسرائیل قرار گرفته و موجب شهادت ده‌ها آواره فلسطینی شده است.

تراکم جمعیت جنگ‌زدگان فلسطینی در رفح

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل در بخش دیگری از گزارشش با اعلام اینکه «نتانیاهو خواستار نابودی گردان‌های نظامی حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده»، تاکید کرد که نتانیاهو به وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در جریان سفر روز پنج‌شنبه به تل‌آویو اعلام کرده که عملیات در رفح طی دو هفته آغاز خواهد شد.

منبع: فارس
ارسال نظرات