۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۵۱۲۹
رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ‌تبریز:

مراجع تقلید نگاه ویژه‌ای به راهپیمایی 22 بهمن دارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه صادقیه تبریز گفت: مراجع عظام تقلید همواره دوشادوش مردم فریاد مرگ بر استعمار و استکبار سر داده‌اند.
مراجع تقليد حضرات آيات نوري همداني، مكارم شيزرازي و سبحاني

میکائیل جمال پور، رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که در آستانه 22 بهمن صورت گرفت، با بیان این‌که علما و مراجع عظام تقلید در سالیان گذشته و در سال جاری با انتشار بیانیه‌هایی بر حضور در راهپیمایی 22 بهمن تأکید کرده اند، گفت: آنان به این بیانیه و پیام ها اکتفا نکرده و با وجود کهولت سن و برودت هوای ماه بهمن، دوشادوش مردم، فریاد مرگ بر استعمار و استکبار سر داده اند که این مسأله نشان از توجه شخصیت‌های طراز اول دینی کشور به این همایش میلیونی دارد.

استاد حوزه علمیه صادقیه تبریز افزود: موضوع درخور توجه در این میان نوع نگرش مردم و آحاد جامعه نسبت به شرکت در این برنامه بزرگداشت پرشکوه است که باید به صورت انجام وظیفه و تکلیف دینی و ملی شمرده شود.

وی خاطر نشان کرد: بدون تردید شهادت ده ها هزار نفر، زندانی و شکنجه شدن صدها هزار نفر و زحمات طاقت فرسای ایرانیان مسلمان داخل و خارج کشور در راه به دست آوردن انقلاب اسلامی، رسالتی بزرگ را برای نسل حاضر ایجاد کرده است و پاسداری از ارزش‌های مورد نظر انقلابیون نه فقط در زبان و گفتار بلکه در مرحله عمل باید صورت گیرد.

رییس سابق دانشگاه امام حسین تبریز با بیان این‌که در اکثر جوامع جهان شرکت در همایش های روز ملی و استقلال و سالگرد های انقلاب با دیدی متعهدانه و به صورت یک وظیفه ملی نگریسته می شود، تاکید کرد: در کشور اسلامی ایران این ملیت با عنصر متعالی مذهب تلفیق شده و یک مراسم عظیم عبادی ـ اجتماعی را به وجود می آورد.

وی ابراز داشت: ملت ایران باید متوجه باشد که هم اکنون پرچمدار آزادی، معنویت و حق طلبی در سراسر جهان شمرده می شود و دفاع از اصل نظام جمهوری اسلامی در حقیقت برپا نگه داشتن ستون آزادی حقیقی در جهان است؛ بنابراین شرکت در راهپیمایی 22 بهمن کمک به برافراشته ماندن پرچم عدالت جهانی است./935/ت302/س

ارسال نظرات