۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۵۱۴۵۳
آیت‌الله موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با رسا با انتقاد از تخریب ها علیه جامعه مدرسین:

تایید جامعه مدرسین بهترین راه برای تشخیص افراد اصلح در انتخابات است

تایید جامعه مدرسین بهترین راه برای تشخیص افراد اصلح در انتخابات است
نماینده مجلس خبرگان رهبری جامعه مدرسین و اعضای آن را معتقد و ملتزم به انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد که تاییدات این نهاد بهترین راه برای تشخیص افراد اصلح در انتخابات است.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در خصوص هجمه ها علیه جامعه مدرسین و فضاسازی های نادرست رسانه ای علیه این نهاد برجسته حوزه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، جامعه مدرسین را تنها گروهی دانست که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اطراف امام خمینی(ره) ابتدائا جمع شده و فرمایشات امام راحل در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را سرمشق مواضع خود کرده بودند.

وی افزود: وقتی امام راحل دستگیر شدند و قرار بود ایشان را محاکمه کنند، شماری از مراجع عظام تقلید مرجعیت امام خمینی(ره) را نوشتند، ۱۲ نفر از جامعه مدرسین که از نزدیک ترین افراد به امام راحل در حوزه های علمیه بودند، مرجعیت امام رضوان الله تعالی علیه را تایید کردند و هسته مرکزی جامعه مدرسین همیشه گوش به فرمان امام خمینی(ره) بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: افرادی همچون: شهید مطهری، آیت الله یزدی، آیت الله مشکینی، آیت الله مصباح، آیت الله خزعلی، آیت الله فاضل لنکرانی و دیگر علمای زمان، کسانی بودند که همه، گوش به فرمان امام راحل و هسته مرکزی امام راحل در حوزه و خارج از حوزه بودند.

تایید جامعه مدرسین بهترین راه برای تشخیص افراد اصلح در انتخابات است

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: همه علما در آن زمان از امام راحل تا پای جان حمایت کردند و ساواک وقتی همه اعضای جامعه مدرسین را شناسایی کرد، آنان را به شهرهای مختلف کشور تبعید کرد که آیت الله مشکینی به گلپایگان، آیت الله مومن به همدان، آیت الله جنتی به اسدآباد همدان و دیگر علما را به شهرهای دیگر تبعید کردند؛ بنابراین همه علما از روز اول با برگزاری منابر مختلف و دیگر فعالیت های تبلیغی، امام راحل را مورد حمایت قرار می دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: تبعید شدگان از علما توسط ساواک به شهرهای دیگر سبب شد تا هسته مرکزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها گروهی که صددرصد مخلص بوده و تا پای جان معتقد به انقلاب اسلامی بوده و هستند، جامعه مدرسین حوزه علمیه می باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت و جایگاه جامعه مدرسین ابراز کرد: امام راحل شورای نگهبان را از جامعه مدرسین انتخاب می فرمودند و این گروه امتحان خود را قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در وفاداری به امامین انقلاب و نظام اسلامی ایران، برای معرفی بهترین نیروها، برای خدمت در پست های بسیار حساس نظام اسلامی ثابت کرده است.

وی با بیان این که جامعه مدرسین برای همه مردم است، اظهار داشت: جامعه مدرسین نهاد مهم و حساسی است که مراجع عظام تقلید را تعیین و اعلام می کند و اگر مرجعی صلاحیت لازم را نداشته باشد، در هر زمانی هم که باشد، جامعه مدرسین نظر خود را اعلام خواهد کرد.

تایید جامعه مدرسین بهترین راه برای تشخیص افراد اصلح در انتخابات است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جامعه مدرسین یکی از نعمت های بزرگ برای تشخیص حقانیت افراد و پیشرفت مسائل انقلابی است، خاطرنشان کرد: افرادی همچون مراجع عظام تقلید که زنده هستند و علمای درگذشته، افتخار جامعه مدرسین و همه اکابر علما هستند که اکنون نیز جامعه مدرسین زیر نظر آیت الله بوشهری اداره می شود که همه باعث افتخار هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرگزاری رسا، با اشاره به توصیه امام راحل به طلاب جوان حوزه‌های علمیه مبنی بر اینکه از جامعه مدرسین فاصله نگیرید و آن را اسوه قرار داده و از مسیر جامعه مدرسین خارج نشوید، اظهار داشت: این گفتار بسیار مهمی است، امام خمینی(ره) شخصیتی بود که با هیچ کسی رودربایستی نداشت و الحمدالله این جامعه مدرسین، همان جامعه مدرسین است که پشتیبان ولایت فقیه بوده و ان شاءالله همیشه پشتیبان خواهد بود.

آیت‌الله موسوی اصفهانی در پایان تنها گروه سیاسی مورد قبول را جامعه مدرسین عنوان و بیان داشت: البته گروه های دیگری نیز هستند که آنان نیز مورد تایید جامعه مدرسین می باشند؛ جامعه مدرسین درصدد جلوگیری از انحرافات است و کسانی که در انتخابات آینده مورد تایید جامعه مدرسین باشند، دارای مقبولیت قوی خواهند بود؛ چراکه تاییدات جامعه مدرسین، بهترین راه برای تشخیص افراد اصلح در انتخابات است.

ارسال نظرات