۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۵۱۵۰۹
نماینده ولی فقیه در اصفهان مطرح کرد؛

لزوم تشویق و حمایت از ورزش همگانی جهت تضمین سلامت جامعه

لزوم تشویق و حمایت از ورزش همگانی جهت تضمین سلامت جامعه
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ضرورت حمایت از ورزش همگانی، گفت: ورزشی که باید بیشتر مورد تشویق قرار گیرد ورزش همگانی است که سلامت به همراه خود دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار با ورزشکاران اصفهانی مدال آور بازی های آسیایی و پاراآسیایی با اشاره به آیه 97 سوره نحل گفت: این آیه، آیه بسیار زیبایی است که خداوند در آن می فرماید" مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً ".

امام جمعه اصفهان با بیان معنای حیات طیبه در این آیه شریفه خاطرنشان کرد: همه موجودات عالم حیات نباتی و حیوانی دارند، اما انسان حیات دیگری دارد و آن حیات طیبه است.

وی اضافه کرد: بسیاری در ظاهر زنده بوده، اما در واقع مرده هستند، یعنی از نظر حیات انسانی مرده اند، در حالی که در حیات طیبه، فردی که مومن باشد خداوند به آن حیات طیبه یعنی حیات انسانی می دهد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به کلام امیرمومنان(ع) در خصوص مرگ و زندگی اظهار کرد: حضرت می فرماید "المَوتُ فی حَیاتِکُم مَقهورین وَ الحَیاةُ فی مَوتِکم قاهِرین" لذا این که گفته می شود شهدا زنده هستند یعنی از نظر حیات انسانی زنده اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، تابع و مقهور بودن در برابر دیگران را نشانه مرده بودن عنوان کرد و ادامه داد: اگر انسان تابع دیگران شود در واقع مرده است، هم چنان که در قضیه غزه ، کشورهای عربی حتی مجوز باز کردن یک مسیر برای کمک به مردم غزه ندارند و باید آمریکا به آنها اجازه دهد، در حالی که انبارهای آنها پر از اسلحه است اما جرأت این که یک اسلحه به غزه بدهند را ندارند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون در دنیا تنها کشوی که اسلحه می سازد و در دفاع و استفاده از آرمان هایش استقلال دارد، ایران است و تفاوت بین شرایط حاضر با دوران جنگ تحمیلی این است که تمام سعی آمریکا این بود که ما از کشوری اسلحه خریداری نکنیم، اما امروز تمام سعی خود را می کند که به کشوری اسلحه نفروشیم.

آیت الله طباطبایی نژاد هم چنین در خصوص لزوم توجه به ورزش به بهره گیری بیشتر از ورزش همگانی اشاره کرد و افزود: ورزشی که باید بیشتر مورد تشویق قرار گیرد ورزش همگانی است و آنچه که سلامت به همراه خود دارد ورزش همگانی است.

در ابتدای این دیدار سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف اظهار کرد: اتفاق بزرگی در سال 57 رقم خورد و مردم ما حیات مجددی پیدا کردند و جوهره مردم ما مسیر دیگری برای رشد و حرکت یافت و ما را از ذلت و ناملایمت ها به شرایط متفاوتی رهنمون شد.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف کار بی نظیری انجام داد و زمانی که شرایط خود را در حوزه دانش، علم و فناوری، ورزش و بهداشت و سلامت با کشورهای اطراف و میانگین متوسط جهانی ، مقایسه می کنیم در می یابیم که این حرکت اعجازگونه است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: پیش از انقلاب نرخ باسوادی در کشور در سن 15 سال به بالا 37 درصد بوده و در کشورهای اطراف 42 درصد بوده است ، در حالی که در سال 2016 این رقم در بانوان به 99 و در 15 سال به بالا، 94 رسیده است و این در شرایطی است که اکنون متوسط جهانی 81 است، یعنی علاوه بر این که 30 رتبه خود را با متوسط جهانی طی کرده ایم ، 20 رتبه نیز از متوسط جهانی بالاتر آمده ایم.

مرتضوی به توسعه خدمات بهداشت و درمان در کشور پس ازپیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب حتی در اصفهان پزشک از هندوستان، پاکستان و بنگلادش برای انجام خدمات بهداشت و درمان می آمد ، اما اکنون جمهوری اسلامی تجهیزات تکمیل و آماده سازی اتاق عمل را به 60 کشور دنیا صادر می کند و روزانه تعداد قابل توجهی از مسافران با انگیزه دریافت خدمات سلامت به کشور می آیند.

وی اضافه کرد: در حوزه ورزش نیز اتفاق مبارکی در این 40 سال در کشور رقم خورده و شاهکاری که در بازی های آسیایی انجام شد و پرچم جمهوری اسلامی و جایگاه آن را ارتقاء داد.  

استاندار اصفهان با تاکید بر دست آویز کردن ورزش توسط دشمن تصریح کرد: دشمن به طرق مختلف دشمنی خود را دنبال می کند و دروغ بزرگی است که می گویند ورزش سیاسی نیست، این در حالی است که مجموعه اقتدار را حوزه های مختلفی شکل می دهد و یکی از آنها حوزه ورزش است و در ورزش، ورزشکاری نخبه است که موقعیت زمان و مکان خود را بشناسد.

در ادامه این دیدار جواد محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به جلسه اهدای هدایای رهبر معظم انقلاب به جامعه ورزش و مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی اظهار کرد: استان اصفهان در این بازی ها 55 نفر نماینده ورزشکار داشته و دو برابر سرانه استان ورزشکار اعزامی از استان به بازی های آسیایی بوده است.

وی افزود: در مدال آوری بازی های آسیایی نیز دو برابر سرانه و در پاراآسیایی در حدود 3 برابر سرانه استان مدال آور داشته ایم و نکته قابل توجه موفقیت بانوان ورزشکار و کسب مدال در این عرصه بوده است.

محمدی به تکمیل پروژه های ورزشی نیمه تمام استان اشاره کرد و گفت: در آغاز کار 256 پروژه راکد دراستان داشتیم و امروز با توجه به اعتبارات ویژه ای که به حوزه ورزش اختصاص یافته تعداد پروژه های نیمه تمام و راکد به 180 پروژه رسیده و در دهه فجر 25 پروژه در استان تکمیل شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه قهرمانی نیز در بازی های آسیایی و پاراآسیایی، استان اصفهان جزء استان های برتر کشور بوده و در زمینه ورزش همگانی تعداد باشگاه های ورزشی بخش خصوصی طی دو سال اخیر به بالای 2 هزار و 100 باشگاه مجوزدار رسیده و تعداد ورزشکار سامان یافته به بالای 300 هزار نفر رسیده است.

گفتنی است، در حاشیه این دیدار هدایای رهبر معظم انقلاب به ورزشکاران مدال آور بازی های آسیایی و پاراآسیایی نیز به ورزشکاران حاضر در جلسه اهدا شد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات