۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۷۵۱۵۲۱
در گفت‌وگو با رسا تشریح شد؛

گزارشی از اهم فعالیت‌های مؤسسه گفت‌وگوی دینی وحدت در عرصه تبلیغ بین‌الملل + فیلم

گزارشی از اهم فعالیت‌های مؤسسه گفت‌وگوی دینی وحدت در عرصه تبلیغ بین‌الملل + فیلم
مدیر مؤسسه گفت وگوی دینی وحدت با اشاره به حیطه فعالیت های این مؤسسه گفت: ما حدود ۱۸ سال است که کار خود را شروع کرده و به زبان عربی در عرصه تبلیغ بین‌الملل فعالیت های خود را ادامه داده ایم.
حجت الاسلام حمیدرضا غریب رضا، مدیر مؤسسه گفت‌وگوی دینی وحدت در گفت وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به حیطه فعالیت های موسسه گفت وگوی دینی وحدت اظهار داشت: این موسسه حدود ۱۸ سال است که کار خود را شروع کرده و با زبان عربی در عرصه تبلیغ بین‌الملل فعالیت های خود را ادامه داده است.
 
وی افزود: گفتمان این موسسه برگرفته از آیه «الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ» است و ما به دنبال این بودیم تا با نخبگان جهان اسلام ارتباطات فکری و فرهنگی را برقرار کرده و با آنان در عرصه ترویج گفتمان اسلام ناب محمدی، حمایت از مقاومت و از این قبیل مسائل فکری و فرهنگی همیاری و همکاری داشته باشیم.
 
مدیر مؤسسه گفت‌وگوی دینی وحدت بیان داشت: الحمدالله به توفیق الهی توانستیم در این مدت شبکه گسترده‌ای از نخبگان را در کشورهای عربی ایجاد کرده و تعاملات خوبی برقرار نماییم که آثار خوبی نیز در این زمینه تولید شده و درحال گسترش تولیدات هستیم.
 
وی همچنین افزود: در این موسسه علاوه بر فعالیت های خارج کشور، درصدد هستیم تا دستاوردهای اسلام، تشیع انقلابی و جمهوری اسلامی را برای داخل کشور خود نیز بهتر از پیش نشان دهیم و تلاش ما این است که بتوانیم پل خوب فرهنگی و ارتباطی بین ایران اسلامی و کشورهای عربی باشیم.
 
حجت الاسلام غریب رضا با اشاره به تربیت مبلغ گفت‌وگوی دینی به زبان عربی در موسسه گفت‌وگوی دینی وحدت اظهار داشت: از طلاب و فضلای حوزه که به زبان عربی مسلط بوده و دارای انگیزه بالای تبلیغی هستند دعوت به عمل آمده و آموزش های لازم به این عزیزان ارائه و دوره های آموزشی آنان را تکمیل می کنیم.
 
وی افزود: ارتباط با زائران و هیئت هایی که از خارج از کشور به ایران و شهر مقدس قم سفر می کنند، سبب شد تا موسسه گفت‌وگوی دینی وحدت برنامه روایت تمدنی قم را به اجرا گذارد و تلاش ما در این طرح این است که نگاه فراگیری را برای افرادی که تشنه آشنایی با اسلام و حرکت تمدنی شهر قم هستند، ایجاد کرده و اطلاعات لازم در این راستا را برای آنان ارائه کنیم.
 
مدیر مؤسسه گفت‌وگوی دینی وحدت برگزاری دوره های آموزشی روایتگری تمدنی قم برای طلاب و فضلای عراقی را ازجمله فعالیت های موسسه گفت‌وگوی دینی وحدت عنوان و بیان داشت: خوشبختانه توانستیم تعداد قابل توجهی از طلاب عراقی را در این راستا با برگزاری دوره های آموزشی لازم، آموزش دهیم.
تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات