۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۷۵۱۵۴۸
رئیس پژوهشگاه رویان مطرح کرد

حفظ باروری در بیماران دچار سرطان

حفظ باروری در بیماران دچار سرطان
رئیس پژوهشگاه رویان از اقدامات پژوهشگاه رویان در زمینه درمان ناباوری و حفظ باروری بیماران سرطانی خبر داد و گفت: پژوهشگاه رویان اقداماتی را انجام داده است تا بتوانند در آینده بارور شوند.
 

به گزارش سرویس جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان در کنفرانس بین المللی سرطان، از آزمایشگاه تا بالین که امروز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش های رویان برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری  کنفرانس بین المللی سرطان «از آزمایشگاه تا بالین»، ایجاد پیوند نزدیک میان علوم پایه و علوم بالینی است. امیدواریم این کنفرانس بستری برای تبادل تجربیات میان پژوهشگاه ها و محققان باشد تا نور امیدی در دل بیمارانی که درگیر بیماری سرطان هستند، روشن شود.

وی افزود: بیماری سرطان هزینه بسیار سنگینی بر دوش بیمار می گذارد و مسائل مختلف را به وجود می آورد. باید محققان و پژوهشگران با راهکارهایی که ارائه می دهند در مسیر بهبود و کاهش هزینه این بیماری تلاش کنند. با توجه به اینکه دنیا پیشرفت های زیادی داشته است و محققان تحقیقات بسیاری برای حل مشکل بیماری سرطان انجام داده اند؛ اما هنوز درگیر بحث درمان سرطان هستیم و نتوانسته ایم از مشکلات آن بکاهیم. باید با تعامل پژوهشگران و محققان دستاوردهایی برای درمان این بیماری بدست آید. باتوجه به جایگاه بالای پژوهش در تلاش هستیم تا از پروژه هایی که در زمینه سرطان انجام می گیرد، حمایت شود. نیاز به حمایت ملی در این زمینه داریم. امیدواریم با حمایت خیرین بتوانیم مسیر پژوهشگران در حوزه سرطان را آسان کنیم و آنان با کشف راهکارهای جدید دردی از جامعه هدف بکاهند.

شاهوردی با بیان اینکه سلول درمانی و ژن درمانی از  بحث هایی است که در پژوهشگاه رویان پیگیری می شود، گفت:  پژوهشگاه رویان به سمت سلول درمانی و ژن درمانی گام برداشته است. امیدواریم با همکاری شرکت های دانش بنیان و پژوهشگاه ها به دستاوردها و پژوهش های خوبی در حوزه درمان سرطان دست یابیم. لازمه همه این مسائل ارتباط محققان و پژوهشگران باهم است تا در این زمینه تبادل تجارب و علم  کنند.

وی تاکید کرد: بیماران سرطانی به دلیل درگیری با این بیماری و روش هایی که برای درمان آن انجام می دهند، دچار نارسایی در سلول های تولید مثل و جنسی می شوند؛ از این رو پژوهشگاه رویان در زمینه درمان ناباوری و حفظ باروری برای این دسته از افراد اقداماتی را انجام داده است. طی سال ها پژوهش و تحقیقات در پژوهشگاه برای حفظ سلول های باروری بیماران سرطانی تلاش های زیادی شده است تا کمکی به باروری این افراد که امید به بهبود دارند، صورت گیرد.

ارسال نظرات