۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۵۱۵۶۰
رئیس پژوهشکده حج و زیارت:

یادآوری حادثه تخریب بقیع، رسالت کنگره «بقیع، مدفن امامان و اصحاب» است

یادآوری حادثه تخریب بقیع، رسالت کنگره «بقیع، مدفن امامان و اصحاب» است
علیزاده با اشاره به این که رسالت کنگره بقیع مدفن امامان و اصحاب را یادآوری حادثه تخریب بقیع به مسلمانان برای ایجاد اجماع نخبگانی، جهت بازسازی مطلوب آن برای بهره برداری بهینه از این مرکز از تولید ۱۳ عنوان و ۲۷ جلد کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، میرزا علیزاده رئیس پژوهشکده حج و زیارت در نشست خبری کنگره بین المللی «بقیع، مدفن امامان و اصحاب» که صبح امروز با حضور مسئولان برگزاری کنگره در سالن جلسات ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در 30 فروردین 1403 اظهار داشت: برگزاری این همایش یکی از وظایف پژوهشکده حج و زیارت بوده و به همت این پژوهشکده برگزار می شود.

وی افزود: بقیع از آغاز و از زمان رسول گرامی اسلام مورد توجه بوده است؛ اما مشخصاً در قرن اخیر با بی مهری های مختلفی مواجه شده است و وهابیت در این قرن، بقیع را مورد تخریب قرار داده و بقاع امامان معصوم علیهم السلام را با خاک یکسان کردند.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت بیان داشت: یکی از رسالت های کنگره بین المللی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب؛ را یادآوری حادثه تخریب بقیع به مسلمانان برای ایجاد اجماع نخبگانی، جهت بازسازی مطلوب آن برای بهره برداری بهینه از این مرکز دینی است.

علیزاده افزود: نظام نامه پژوهشی مطالعات بقیع در پژوهشکده حج و زیارت تدوین شد و فعالیت های مرتبط با آن به پیش رفت و مجموعه آثاری که در کنگره بین‌المللی بقیع مدفن امامان و اصحاب چاپ و منتشر خواهند شد تعداد ۱۳ عنوان و ۲۷ جلد می باشد.

وی با اشاره به این که بانک اطلاعاتی و شبکه های رسانه ای و اجتماعی برای اولین بار را از جمله فعالیت های پژوهشکده حج و زیارت دانست و بیان داشت: این پایگاه هادر زمینه بقیع راه اندازی شد و اطلاعات مرتبط در زمینه های اخبار، تولیدات و اطلاعات تحقیقاتی مختلف در حوزه بقیع در اختیار علاقه مندان گذاشته شده است.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت بیان داشت: همچنین این پژوهشکده ماکتی را از قبرستان بقیع پیش از تخریب و ضریح ائمه مدفون در بقیع را درست ساخته و رونمایی کرده است.

علیزاده در پایان اظهار داشت: ۳۰ مرکز جهانی و داخلی با پژوهشکده حج و زیارت همکاری دارند و الحمدالله هیچ مشکلی در زمینه همکاری های لازم برای برگزاری کنگره وجود ندارد.

ارسال نظرات