۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۷۵۱۶۱۰

از نامه‌نگاری روحانی با شورای نگهبان تا حکایت نماینده‌ای که اسنپ کار می‌کند

از نامه‌نگاری روحانی با شورای نگهبان تا حکایت نماینده‌ای که اسنپ کار می‌کند
شنیده‌های انتخابات مجلس دوازدهم را در این بسته خبری بخوانید.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود. انتخاباتی که مثل هربار حواشی خاص خود را دارد.

موحدی کرمانی سرلیست «جامعه روحانیت مبارز» در انتخابات خبرگان شد

لیست جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تهران اعلام  و  موحدی کرمانی سرلیست «جامعه روحانیت مبارز»  شد.

چرا باید این قدر دایره انتخاب مردم تنگ باشد؟ 

 آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات گفته است: رقابت رای باطله با آقای رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ پیام گویایی داشت. چرا باید این قدر دایره انتخاب مردم تنگ باشد؟ نمی‌شود به مردم بگوییم شرکت در انتخابات تکلیف شما است، اما از طرف دیگر لوازم آن فراهم نباشد. جریان‌های سیاسی انتخابات را تحریم نکردند، برگزارکنندگان به وظیفه ملی و قانونی خود عمل نکردند.

 آن مرغی که می‌گفتند به برجام ربطی ندارد الان ۱۲۰ هزار تومان شده!

پزشکیان نامزد اصلاح طلب مجلس دوازدهم گفت: وعده داده بودند که با حضورشان در مجلس و دولت سفره‌ی مردم را رنگین خواهند کرد و می‌گفتند «مگر مرغ و گوشت مردم به برجام ارتباطی دارد؟!»؛ آن مرغی که می‌گفتند به برجام ربطی ندارد ۲۰ هزار تومان بود و الان همان مرغ ۱۲۰ هزار تومان شده است! با همین عملکرد‌ها قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است.»

علی مطهری نیز گفته است: طیف‌های مختلف جریان میانه‌رو‌ها برای ایجاد یک ائتلاف در انتخابات پیش رو درحال رایزنی و مشورت هستند. این امید وجود دارد که رایزنی‌های صورت گرفته به نتیجه مثبتی برای ارائه یک لیست واحد منجر شود.

انتخابات مجلس، رقابتی خواهد بود

حسین شریعتمداری گفته است: انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابتی و دایره انتخاب‌ها برخلاف ادعای غیررقابتی بودن آن، گُسترده‌تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: اینکه برخی از اعضای احزاب می‌گویند در بررسی صلاحیت‌ها خالص سازی شده است درست نیست، زیرا اعتراض به این مساله از سوی همه گروه‌های سیاسی همسو یا متضاد وجود دارد.

شریعتمداری درباره وضعیت احزاب در انتخابات گفت: اوضاع گروه‌های سیاسی به تقریب آشفته است، برای مثال نزدیک به ۳۰ حزب در جبهه اصلاحات وجود دارد که نگاه واحدی به انتخابات ندارند اگرچه برخی احزاب هنوز به فهرست واحد نرسیده‌اند، اما تبادل نظر و تشکیل جلسات آن‌ها ادامه دارد و هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم، تراکم رایزنی‌ها و هم‌اندیشی‌ها نیز بیشتر می‌شود.

دومین نامه روحانی به شورای نگهبان برای اعلام دلایل رد صلاحیت

حسن روحانی پس از بی‌جواب ماندن نامه اول، صبح امروز دومین نامه خود جهت اعلام دلایل ردصلاحیتش در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به شورای نگهبان ارسال کرد.

روحانی دو هفته پیش اولین نامه خود را ارسال کرده بود.

حکایت نماینده‌ای که شب‌ها از بیکاری اسنپ کار می‌کند

احمد امیر آبادی فراهانی گفته است: نماینده مجلس دوره نهم داریم که روحانی است و شب‌ها از بیکاری اسنپ کار می‌کند. در طرح جدید مجلس با خرید قسطی دناپلاس توسط خود نماینده‌ها، ۹۸ میلیارد تومان از بیت المال صرفه جویی می‌شد. برخی شانتاژ کردند و کسی سراغ دنا پلاس نرفت و هزینه ۹۸ میلیاردی مجددا بر بیت المال وارد شد

اصلاح‌طلبان دست کوتاهی برای رقابت دارند!

عطریانفر هم گفته است: در جریان اصلاحات ما بر این باور هستیم که متأسفانه فرصت کافی برای رقابت به دلایلی از اصلاح‌طلبان دریغ شده است، بنابراین اصلاح‌طلبان دست کوتاهی برای رقابت دارند و کمتر می‌توانند نقش تاریخی خودشان را ایفا کنند. ما نسبت به سرنوشت ملی خودمان و پاسخ به مطالبات رهبری به‌شدت علاقه‌مندیم این نقیصه را به شکلی مرتفع کنیم. دوستان ما در جبهه اصلاحات دستشان خیلی خالی است چون در سراسر کشور کمتر از ۵۰ نفر نامزد اصلاح‌طلب داریم. هر چند با ۵۰ نفر از میان ۱۳ هزار نفر نامزد تأییدصلاحیت شده خیلی سخت است که بخواهیم انتظار شگرفی در نتیجه‌گیری داشته باشیم اما همه تلاش‌مان این است در حوزه‌های انتخابیه‌ای که امکان رقابت معنادار باشد، رونق انتخاباتی برقرار شود. البته معتقدم در تهران و شهرهای بزرگ نیز باید همچنان برای ایجاد شور و شوق انتخاباتی تلاش کنیم.

ارسال نظرات