۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۴۹۵۶۲
طی نامه ای خطاب به فقهای شورای نگهبان صورت گرفت؛

درخواست جمعی از اساتید و فضلای حوزه برای عدم تأیید صلاحیت روحانی + اسامی

درخواست جمعی از اساتید و فضلای حوزه برای عدم تأیید صلاحیت روحانی + اسامی
شماری از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم با امضا و صدور نامه‌ای خطاب به فقهای محترم شورای نگهبان ضمن تشریح دلائل خود برای عدم صلاحیت حجت الاسلام روحانی، خواستار دقت فراوان اعضای این شورا در این زمینه شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شماری از اساتيد و فضلای حوزه‌ علميه قم با امضا و صدور نامه ای خطاب به فقهای محترم شورای نگهبان عدم تایید صلاحیت حجت الاسلام حسن روحانی را خواستار شدند.

 متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمان الرحیم و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین لا سیما بقیت الله

محضر فقهای معظم شورای نگهبان

سلام عليکم و رحمةالله

از آن‌جایی که این شورا دیدبان بصیر و دقیق نظام مقدس‌ جمهوری اسلامی ایران و مانع حضور افراد فاقد صلاحیت در مجلس خبرگان ، مجلس شورای اسلامی و جایگاه مهم‌ریاست جمهوری است، در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بر آن شدیم تا مطالبی را به استحضار آقایان اعضای محترم شورای نگهبان برسانیم:

اگر مجلس خبرگان را مهمترین نهاد کشور بدانیم ادعاي گزافی نیست چرا که این مجلس وظیفه بسیار مهمی بر دوش دارد که آن ، انتخاب رهبر انقلاب اسلامی ایران است. هرچند دعا و آرزوی همه ما این است که خدا سایه رهبر فرزانه و حکیم ما را تا دولت حضرت حجت بلکه در کنار آن عدل کل در زمان ظهور بر سرمان مستدام بدارد.

از آن‌جایی که اجتهاد، عدالت، اشتهار به خیر ، بصیرت سیاسی، التزام قلبی و عملی به نظام مقدس اسلامی و ولیّ فقیه و سلامت اقتصادی از شرایط داوطلبان مجلس خبرگان است، دقت مضاعف و دوری از هرگونه تسامح در بررسی شرایط نامزدهای مجلس خبرگان رهبری مورد توقع جدی است.

در همین زمینه نسبت به یکی از داوطلبان نکاتی به ذهن می‌رسد که توجه به آن‌ها ضروری است:

آقای حسن روحانی در دوران ریاست جمهوری خود، با کارهای خلاف بیّن شرع و قانون که مرتکب شد صلاحیت حضور در مجلس خبرگان را ندارد که برخی از آن امور بدین شرح است :

عمل به سند ننگین ۲۰۳۰ برخلاف مخالفت صریح مقام ‌معظم رهبری : به تصریح خود روحانی ایشان حاضر به کنار گذاشتن سند ننگین و سیاه ۲۰۳۰ نبود و  در لایحه بودجه و برخی قسمت‌های دولت آنرا اجرایی کرد.

درخواست جمعی از اساتید و فضلای حوزه برای عدم تأیید صلاحیت روحانی

اعلام ضعف به دشمن برخلاف مصالح ملی: او در آغاز ریاست خود بر دولت با اعلام‌ اینکه خزانه کشور خالی است، ضعف خود را به دشمن رسما اعلام کرد و حریف غدار و مکار را دست برتر در مذاکرات قرار داد.

 تعطیل نگاه داشتن ظرفیت کشور و امید به خارج برخلاف دستور صریح رهبر معظم انقلاب : حسن روحانی تمام ظرفیت های اقتصادی و سیاسی کشور را معطل برجام کرد و صريحا در اجلاس محیط زیست (۱۷خرداد۱۳۹۴ ) گفت:حل مشکلات محیط زیست، اشتغال جوانان حتی آب خوردن کشورمان فقط با برجام است. و باعث تعطیلی و نابودی بسیاری از صنایع به خصوص صنعت بسیار نافع و صلح‌آمیز هسته ای شد و تا آخرین روز دولت خود و حتی پس از آن اصرار بر احیای برجام داشت ؛ در حالی‌که رهبر معظم انقلاب همان زمان مذاکرات بارها تصريح فرمودند: کلید حل مشکلات کشور در داخل است و نباید چشم امید به دستان دشمن بدوزیم و در آخر نیز برجام را خسارت محض دانستند ؛ همچنین  رهبری معظم انقلاب در ماه‌های آخر دولت وی در سال۱۴۰۰ در دیدار دولت به صورت علنی فرمودند :  این دولت عبرت برای همگان شد که مذاکره راهکار پیشرفت ایران اسلامی نیست.

توهین به رهبر معظم انقلاب: وی بلافاصله بعد از فرمایش رهبری که فرمودند : اگر آمریکا برجام را پاره کند، ما آنرا آتش میزنیم، به کنایه به ایشان در سخنرانی عمومی گفت: برخی خیال کرده اند اینجا منقلی هست که بتوانند برجام را آتش بزنند.

توهین به ملت شریف ایران اسلامی و امت حزب‌الله: جناب روحانی منتقدین برجام را بزدل، بی شناسنامه، بی سواد و بی‌کار نامید و آنها را به جهنم رفتن حواله داد.

سرقت علمی و ادعای مدرک‌جعلی: نامبرده فصل۴ رساله دکتری اش کپی از کتاب حضرت استاد علی اکبر کلانتری(عضو محترم مجلس خبرگان از استان فارس) است و آن فاضل ارجمند نیز از آقای روحانی به دلیل سرقت علمی به  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شکایت کرد.

دفاع از سران فتنه: روحانی بارها از سران فتنه (بخصوص خاتمی) اعلام حمایت کرد به خصوص در سخنرانی خود در یزد و همچنین عده‌ای از فعالین در فتنه را در دولت به‌کارگیری کرده بود. 

اعمال حقوق‌های نجومی: روحانی که حقوق‌های نجومی در دوران ریاست جمهوری او اتفاق افتاد و مورد نقد و توبیخ جدی رهبر انقلاب قرار گرفت پس از ریاست جمهوری نیز رقم هنگفت فیش حقوقی برای خودش صادر کرده بود  که به وسیله هیأت دولت خودش تصویب شد و قابل پیگیری است.

رهبر معظم به تمام روسای جمهور، پس از اتمام دوره مسوولیتشان عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام یا منصب مشاورت رهبری اعطا کردند لکن به آقای روحانی هیچ منصبی را نسپردند.

عدم مسوولیت سپاری رهبری معظم به آقای روحانی، به شورای نگهبان گرا و جهت می‌دهد که او لایق عضویت در مجمع تشخیص مصلحت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی یا هر نهاد دیگر نیست.

حال شورای محترم نگهبان در برابر این سؤال از جانب اقشار مختلف ملت ایران قرار دارد که آیا با اوصاف فوق عدالت، سلامت سیاسی و اقتصادی و التزام عملی حسن روحانی به اسلام و ولایت فقیه احراز می‌ شود؟

در پایان خاطرنشان می‌شود به نظر می‌رسد تأیید صلاحیت حسن روحانی باعث ناامیدی قشر کثیری از امت انقلابی از شورای نگهبان و باعث ایجاد تصور وجود زد و بند سیاسی بین مسئولین رده بالای نظام بوده و عمیقا در شکاف امت با انقلاب اثرگذار است‌.

امید است فقهای محترم شورای نگهبان که به عدالت تقوا و ایستادگی در مسیر حق و بر مبانی نظام اسلامی شهره هستند این‌بار هم با دقت فراوان در عمل به وظیفه سربلند و موفق باشند.

اساتید و فضلای حوزه‌ علميه قم

سید کمال جمالی

علیرضا اعلایی

مهدی احمدی

داود شمس

رضا پور صدقی

ابوالقاسم عسکری

داود عابدی اردکانی

سید علی ذکری

مهدی ناصری

محمد جعفری

محمود حسین زاده خراسانی

یاسر سعادتی

حسن حاج حسینی

حسین محسنی پور

حسن عربصالحی

محمد عربصالحی

حسن مهاجری

موسی مظفری

سید علی علوی وثوقی

مهدی یزدانی

حسین یزدانی

مهدی خیشه

مصطفی مرادی

تقی حسینی

محسن عباسی کیا

روح الله امامی نیا

جواد گلی

محمد ابراهیم دستجرد

یاسر فتاحی

احمد نعیم آبادی

عبدالرحیم سعد آبادی

مهدی ساجدی

سید رضا حسنی

احسان جمشیدی

احمد ساعدی

رضا برادران عطار مقدس

سید حسین نقیب پور

مصطفی منتظری

میثم صدیقیان
ارسال نظرات