۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۵۱۶۱۱
حجت الاسلام والمسلمین قمی:

در تفکر لیبرال‌ها هر کسی بهتر بتواند افکار عمومی را فریب دهد در انتخابات موفق‌تر است

در تفکر لیبرال‌ها هر کسی بهتر بتواند افکار عمومی را فریب دهد در انتخابات موفق‌تر است
حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به فرق تفکر انتخاباتی اسلام و نظام لیبرال دموکراسی این است تصریح کرد: در نظام لیبرال مدافعین دموکراسی وظیفه‌شان این است که تا آنجایی که می‌توانند افکار عمومی را فریب می‌دهند ولی در نظام مدافعین حکومت اسلامی وظیفه‌شان بیان واقعیت برای مردم است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب در نشست بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی با تاکید بر اینکه رجوع به نظر مردم در امور سیره حضرت امام راحل(ره) بوده است گفت: اصل ابتناء حکومت به رای مردم تو قانون اساسی از آن اصولی است که حتی در تجدید نظر قانون اساسی هم قابل تجدید نظر نیس.

وی ادامه داد: نگاه ما در تفسیر رای مردم، با نگاه لیبرالیسم تفاوت دارد، تفاوت ما در همان مسئله هستی‌شناسی و معرفت شناسی است، چون ما معتقدیم که یک حقیقتی وجود دارد که باید آن حقیقت را بشناسیم و رای خودمان را به آن حقیقت یا چیزی که به آن نزدیک است رای بدهیم چون آن را باور  داریم پس بنابراین اولاً حضور در انتخابات صرفاً یک حق نیست یک تکلیف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی ادامه داد: ما در تفسیر رای مردم با نگاه لیبرالیسم تفاوت داریم تفاوت ما در همان مسئله هستی‌شناسی و معرفت شناسی است چون ما معتقدیم که یک حقیقتی وجود دارد که باید آن حقیقت را بشناسیم و رای خودمان را به آن حقیقت یا چیزی که به آن نزدیک است رای بدهیم چون آن را باور  داریم پس بنابراین اولاً حضور در انتخابات صرفاً یک حق نیست یک تکلیف است و ثانیاً این تکلیف قبل از هر چیز متوجه مومنین، مستضعفین، محرومین، کارگرها و طبقه متوسط است.

وی گفت: برخلاف تفکرات لیبرال، فرق سوم در تفکر انتخاباتی اسلام و نظام لیبرال دموکراسی این است که در نظام لیبرال مدافعین دموکراسی وظیفه‌شان این است که تا آنجایی که می‌توانند افکار عمومی را فریب می دهند و هر کسی که بهتر بتواند افکار عمومی را فریب دهد او موفق‌تر است چرا چون واقعیتی برای رای مردم وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: ولی در نظام مدافعین حکومت اسلامی آنهایی که در خط مقدم هستند وظیفه‌شان بیان واقعیت برای مردم است نه فریب افکار عمومی.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: تفاوت چهارم در تفکر لیبرال و تفکر اسلام این است که  در تفکر لیبرال چون در آن طرف رای مردم چیزی وجود ندارد بنا بر این کسي که رای مردم را به همراه دارد مجاز است که هر کاری که خواست انجام دهد مگر در محدوه رعایت اصول لیبرالی و یا وعده‌هایی که در  انتخابات داده است اما در نظام تفکر اسلامی مردم مسئولیتشان با رای دادن تمام نمی‌شود و به محض اینکه رای دادند مسئولیت جدیدی می آید

میثم صدیقیان
ارسال نظرات