۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۳۰۵۸۰
معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد؛

جهاد تبیین فلسفه وجودی جامعه المصطفی/ لزوم تبیین اسلام ناب به جهانیان

جهاد تبیین فلسفه وجودی جامعه المصطفی/ لزوم تبیین اسلام ناب به جهانیان
حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: فلسفه وجودی جامعه المصطفی جهاد تبیین است و موظف هستیم معارف ناب اسلامی را بر مبنای قرائت ائمه معصومان علیهم السلام تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی با موضوع «جهاد تبیین و گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل» که صبح امروز در سالن قدس مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به شخصیت شیخ طوسی اظهار داشت: شیخ طوسی شیخ الطائفه و بنیانگذار حوزه علمیه نجف بوده و نویسنده دو کتاب از کتاب های اربعه شیعه است که حدود ۳۰۰ عالم را توانسته است در حوزه علمیه نجف تربیت کند.

وی در ادامه افزود: این که شیخ طوسی به شیخ الطائفه نامگذاری می شود به این دلیل است که او گرفتار نفسانیات خود نبوده و مشکلات عالم و مسلمانان را مشکل خود می‌دانست و برای حل آن تلاش و کوشش می کرد و مشکلی که امروزه با آن مواجه هستیم این است که برنامه و راهبرد دراز مدت به مسائل نداریم.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: یکی از اقدامات خوب و دوراندیشانه ای که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قوت گرفته و رشد پیدا کرد، توجه به حوزه‌های علمیه در داخل و خارج کشور بود که امروزه شاهد شکل گیری شبکه مختلفی از افراد دردمند و دغدغه مند هستیم و کاری که در آن زمان یک مرجع انجام می داد، امروزه توسط طلاب جامعه المصطفی درحال انجام است.

وی در ادامه افزود: جهان امروز تشنه معارف اسلامی و الهی است؛ چراکه بشر امروز دچار بی هویتی، بی معنا بودن زندگی، اضطراب و بی عدالتی شده و از بی کرامتی رنج می برد و تشنه معارفی است که از این مشکلات خلاص شود که الحمدلله جامعه المصطفی به نحو خوبی درحال جهاد تبیین است؛ زیرا فلسفه وجودی جامعه المصطفی جهاد تبیین است.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: در جهاد تبیین باید مخاطب خود را انسانیت قرار دهیم و هر مقاله و پایان‌نامه و تحقیقی که در این راستا شکل می‌گیرد لازم است بدون ویرایش جدیدی قابل انتشار در عرصه بین المللی باشد و باید نگاه فعالیت‌های ما برای همه جهان در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در پایان اظهار داشت: ما موظف هستیم معارف ناب اسلامی را بر مبنای قرائت ائمه معصومان علیهم السلام تبیین کنیم و این امر باید به گونه‌ای انجام شود که اسلام واقعی و ناب محمدی بر جامعه بین المللی عرضه شود تا از اسلام های غیر واقعی و وارونه تمییز داده شود؛ درست همانند کاری که جعفربن ابی طالب در نزد پادشاه حبشه انجام داد و اسلام واقعی را به آنان معرفی کرد.

ارسال نظرات