۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۷۳۰۱۱۳
امام جمعه آمل:

برای ساخت آینده ایران، نیازمند افراد مُقتدر معنوی هستیم

برای ساخت آینده ایران، نیازمند افراد مُقتدر معنوی هستیم
حجت الاسلام یعقوبیان گفت: اگر بخواهیم آینده ایران را بسازیم، این ساختن توسط اشخاصی انجام می شود که از نظر معنوی مقتدر باشند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام یعقوبیان در جلسه طلاب و فضلای آملی مقیم قم که در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به سابقه شهرستان آمل، اظهار داشت: آمل دارای بزرگان بسیار زیادی است که هر کدام منشأ اثر در زمان های گوناگون بوده اند و امروز نیز شهرستان آمل دارای این بزرگان است.

وی با اشاره به نقش روحانیت، ابراز داشت: روحانیت در ابعاد گوناگون باید در میان مردم باشد و ارتباطات خود را قوی نماید؛ چراکه مردم، دین خود را از روحانیت دریافت می کنند و باید ارتباطات وجودی با مردم داشت.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه باید به خود برگردیم، خاطرنشان ساخت: ما همچنان نیازمند آیت الله بهجت ها در جامعه هستیم؛ چراکه مردم نیازمند این افراد بوده و همچون پروانه دور آنان می گردند.

سخنران این جلسه بیان داشت: اگر بخواهیم آینده ایران را بسازیم، این ساختن توسط اشخاصی انجام می شود که از نظر معنوی مقتدر باشند.

حجت الاسلام یعقوبیان اظهار داشت: بر اساس آمارهای جهانی، مهمترین عامل عدم همراهی مردم با اغتشاش گران، علاقه آنان به شخص رهبر معظم انقلاب است که یکی از ویژگی های ایشان، اقتدار معنوی است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به برخی فعالیت ها در آمل اشاره کرد و ابراز داشت: ایجاد کمیته علمی، یکی از کارهای ما در آمل بوده تا در زمینه های گوناگون، فعالیت کرده و راه حل ارائه نمایند و خروجی های مناسبی داشته است.

امام جمعه آمل خاطرنشان ساخت: راه اندازی کمیته فرهنگی از دیگر فعالیت های ماست که با حضور مسئولان گوناگون ایجاد شده و ۹ گام برای مسائل فرهنگی در این کمیته تصویب شده و به مسئولان مربوطه ارائه شده است.

سخنران این جلسه در پایان بیان داشت: بنده بعد از اغتشاشات در بیش از ۱۵ دبیرستان حضور پیدا کرده و با قریب به ۶۰۰ نفر از دبیران آموزش و پرورش نشست داشته ام و اثرات آن را دیده ام و روحانیون و فضلا باید این حضورها را تقویت نمایند.

برای ساخت آینده ایران، نیازمند افراد مُقتدر معنوی هستیم/کانون های مولد بی عفتی مانع هویت یابی نسل جوان می شوند

همچنین در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی نیز به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) گفت: حضرت در این روایت فرمودند: ألا اُخبِرُکُم عَن أقوامٍ لَیسوا بِأَنبِیاءَ ولا شُهَداءَ ، یَغبِطُهُم یَومَ القِیامَةِ الأَنبِیاءُ وَالشُّهَداءُ بِمَنازِلِهِم مِنَ اللّه ِ عز و جل ، عَلی مَنابِرَ مِن نورٍ یَکونونَ عَلَیها؟ قالوا : مَن هُم؟ قال : الَّذینَ یُحَبِّبونَ عِبادَ اللّه ِ إلَی اللّه ِ ، ویُحَبِّبونَ اللّه َ إلی عِبادِهِ ، وهُم یَمشونَ عَلَی الأَرضِ نُصَحاءَ . قالَ : قُلنا : یُحَبِّبونَ اللّه َ إلی عِبادِ اللّه ِ ، فَکَیفَ یُحَبِّبونَ عِبادَ اللّه ِ إلَی اللّه ِ ؟!

قالَ : یَأمُرونَهُم بِحُبِّ اللّه ِ ، ویَنهَونَهُم (یَعنی عَمّا کَرِهَ اللّه ُ) ، فَإِذا أطاعوهُم أحَبَّهُمُ اللّه ُ / پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود : «هان ! شما را از مردمی که نه پیامبرند و نه شهید ، و لیکن روز قیامت بر منبرهایی از نور قرار دارند و پیامبران و شهیدان به منزلتشان نزد خداوند عز و جل رشک می برند، باخبر کنم؟» . [اصحاب] گفتند: آنان کیستند؟ فرمود: «کسانی که بندگان خدا را نزد خدا محبوب می گردانند و خدا را محبوب بندگانش می سازند و خیرخواهانه بر زمین گام می زنند» . پرسیدیم: «خدا را محبوب بندگان خدا می گردانند، [روشن است] ؛ امّا چگونه بندگان خدا را محبوب خدا می گردانند؟

فرمود : «به آنان فرمان می دهند تا خدا را دوست بدارند و از آنچه خداوند ناخوش می دارد ، بازشان می دارند و [بندگان خدا] چون از این آمران و ناهیانْ اطاعت کردند، خداوند دوستشان خواهد داشت» .

وی اظهار داشت: روحانیت در هر منطقه ای که وارد می شود، مایه طهارت آن محیط خواهد بود و روحانی خوب می تواند این ویژگی را داشته باشد.

این استاد حوزه ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های خود بیان کردند: سخنگوی دین خدا، روحانیت شیعه است؛ پس ما به عنوان طلبه و روحانی باید قدردان خود باشیم.

برای ساخت آینده ایران، نیازمند افراد مُقتدر معنوی هستیم/کانون های مولد بی عفتی مانع هویت یابی نسل جوان می شوند

حجت الاسلام شعبان زاده نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی های خود بیان کردند: محاصره تبلیغاتی در ایران از سه درگاه هنر، خبر و شبکه های اجتماعی انجام شده و ما از این سه درگاه، محاصره تبلیغاتی شده ایم.

وی اظهار داشت: همچنین ایشان بیان کرده اند: «دشمن به دنبال قبضه افکار عمومی است تا روایت خود را از کشور و آینده آن بر ما تحمیل کند»؛ ما پس از یک دهه محاصره اقتصادی، تقریبا از محاصره خارج شده ایم و دور زدن تحریم را یاد گرفته ایم و در موقعیت فعالانه نسبت به غرب قرار گرفته ایم و بازیگر موفق در شکل دادن نظم نوین جهانی در منطقه هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: روایت دنیای مجازی با دنیای حقیقی متفاوت است که این موضوع را در اغتشاش اخیر کشور مشاهده کردیم؛ روایتی که ما شنیده ایم این است که مردم نسبت به انقلاب و نظام روی گردان شده اند؛ اما واقعیت چیز دیگری بود؛ البته مردم سوال و انتقاد دارند؛ اما سوال و انتقاد با رویگردانی از نظام و انقلاب متفاوت است.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: اگر بتوانیم آرایش خود را درست کرده و با آرایش مناسب بتوانیم جهاد تبیین مناسبی نماییم، می توانیم رضایت اجتماعی را ارتقاء دهیم.

حجت الاسلام شعبان زاده بیان داشت: ما در آمل امام جمعه ای که با مردم زندگی کرده و بتواند عامل حرکت، امید و بازسازی در شهر باشد، کمتر داشته ایم؛ اما بحمدالله با حضور حجت الاسلام والمسلمین یعقوبیان که ساکن در آمل بوده و مأنوس با مردم و افراد انقلابی هستند، یکی از خلأهای ما کم شده است.

وی اظهار داشت: یکی از آسیب های آمل این است که نسل در حال تربیت، با محوریت روحانیت تربیت نمی شود و مراکز آموزشی ما از این مسئله فاصله گرفته اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: نهضت فراگیر کادرسازی در آمل از ضروریاتی است که باید به آن پرداخته شود و شروع آن باید از آموزش و پرورش باشد.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: پراکندگی جریان روحانیت نیز از دیگر مسائلی است که سبب ضعف شده و همه باید حول محور گفتمان رهبری، وحدت داشته باشیم.

حجت الاسلام شعبان زاده با اشاره به اینکه روحانیت باید گفتمان مشترک در ایام تبلیغی داشته باشد، بیان داشت: یقینا مسائل مشترکی در هر شهری وجود دارد که روحانیت می تواند با وحدت و حول محور گفتمان مشترک، به آن مسائل مشترک بپردازند تا از مشکلات و معضلات بکاهیم.

وی اظهار داشت: ما باید ناظر به نیازهای شهر، گفتمان مشترکی داشته و به آن بپردازیم و روحانیت می تواند با وحدت خود به این مسئله بپردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: احیاء روابط اجتماعی سنتی محلی، کارآمدترین راهبرد برای اصلاحات اجتماعی در محلات است که می تواند از طریق مساجد محقق شود؛ اگر روابط اجتماعی سنتی در یک محله احیاء شود، هیچ بی حجابی به خود جرأت نمی دهد که به صورت مکشوفه رفت و آمد نماید.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: امروز کانون های مولد بی عفتی وجود دارد که باید برای آن کانون ها فکری کرد و به صورت جهادی وارد میدان شد تا اجازه بی عفتی به آنان نداد.

حجت الاسلام شعبان زاده بیان داشت: حل مسئله حجاب با احیاء هویت در نسل جوان و نسل جدید ما حل خواهد شد؛ اما هم باید به هویت بخشی فکر کرد و هم باید مانع هویت یابی نسل جوان را از میان برداشت.

وی اظهار داشت: امروز کانون های مولد بی عفتی، مانع هویت یابی نسل جوان ما هستند و تا زنجیره قضایی، مردمی، امنیتی و فرهنگی باهم به میدان نیایند، نمی توان جلوی بی عفتی را گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: روحانیت باید برای مسئله فرهنگ و حل معضل بدحجابی و بی عفتی برنامه داشته باشد و با مشاوره های تخصصی می توانیم تأثیر مثبتی در این مسئله داشته باشیم.

برای ساخت آینده ایران، نیازمند افراد مُقتدر معنوی هستیم/کانون های مولد بی عفتی مانع هویت یابی نسل جوان می شوند

همچنین حجت الاسلام مفتح، مسئول مجموعه فرهنگی-عبادی هدایت در تهران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت های این مجموعه پرداخت.

ارسال نظرات