۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۲۸۶۴۲
حجت الاسلام مقدمی در گفت‌وگو با رسا:

مجمع نمایندگان؛ نهادی برای شکوفایی طلاب جوان

مجمع نمایندگان؛ نهادی برای شکوفایی طلاب جوان
دبیر شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه گفت: طلاب جوان اگر پیشنهاد و انتقادی دارند باید از طریق این مجمع صدایشان را به گوش مسئولین برسانند.

حجت الاسلام محمود مقدمی، دبیر شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تبیین جایگاه و اهمیت این مجمع پرداخت و برای درک بهتر جایگاه آن، نظر مقام معظم رهبری در این زمینه را بیان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب جمله معروف خود را فرمودند که: «حوزه باید انقلابی بماند»؛ یعنی رهبری این وظیفه مهم و سنگین را به عهده ی مجمع گذاشته اند و این نشان از اهمیت این تشکل دارد.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه این نهاد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان ارزشمند خودشان، یکی دیگر از وظایف مجمع طلاب را ایجاد ارتباط میان طلاب و بزرگان  حوزه دانست.

دبیر شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه در ادامه به اهمیت استفاده از ظرفیت طلاب جوان و خوشفکر اشاره کرد و افزود: طلاب جوان اگر پیشنهاد و انتقادی دارند باید از طریق این مجمع صدایشان را به گوش مسئولین برسانند؛ یکی از خلأهای حوزه همین است که طلاب جوان خوشفکر زیادی داریم، اما دسترسی خوبی به بزرگان ندارند که این مجمع می تواند نقش واسطه گری را انجام دهد.

حجت الاسلام مقدمی از دیگر وظایف این تشکل حوزوی را برعهده گرفتن مسئولیت طلاب جدید الورود و کمک به رشد آنها دانست و تاکید کرد: در گذشته طلاب که وارد حوزه می شدند، زیر نظر یک استاد فعالیت و رشد میکردند؛ امروز متاسفانه  مثل گذشته نیست و اگر مجمع نمایندگان عملکرد مناسبی داشته باشد، می تواند این وظیفه خطیر را به عهده گیرد و به رشد طلاب کمک کند.

ارسال نظرات