۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۵۱۷۸۱
حجت الاسلام نیلی‌پور مطرح کرد؛

افزایش مشارکت مردم در جشن های نیمه شعبان

افزایش مشارکت مردم در جشن های نیمه شعبان
اصفهان _ مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی گفت: آمار هرساله نشان دهنده استقبال بیشتر مردم و افزایش مشارکت مردم در جشن های نیمه شعبان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی‌پور مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه فعالیت‌های بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی یک مجموعه مردمی است، گفت: سازماندهی و ساماندهی اداری و سازمانی از جمله اقدامات این بنیاد است و هرساله برنامه‌های بنیاد و اقبال مردم و حرکت‌های مردمی در حوزه فعالیت‌های بنیاد در حال رشد بوده است.

وی در ادامه افزود: دو سال است که کیکی از مشهد تهیه می‌کنیم که پارسال ۲۵۰ هزار و امسال ۵۰۰ هزار کیک تهیه شده است تا به قیمت تولید در اختیار مردم قرار بگیرد، بر اساس آمار هرساله شاهد افزایش اقبال مردم و جشن‌های مردمی هستیم.

حجت الاسلام نیلی‌پور با اشاره به فعالیت مرکز تخصصی حوزه علمیه اصفهان در حوزه مهدویت، اظهار کرد: در حوزه مهدویت الان مدرک دکتری صادر می‌شود و دانشگاه آزاد اصفهان دو ساعت کلاس نشاط دینی خود را در بنیاد مهدویت و آینده پژوهی برگزار می‌کند و این موضوع نیز مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است و شاهد اقبال ویژه طلاب حوزه علمیه قم از مهدویت پژوهی هستیم.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی، اندیشه نجات را یک اندیشه بین المللی و جهانی برشمرد و تصریح کرد: مسأله منجی در ادیان یکی از مهمترین مسائلی است که از متن کتب ادیان مختلف به این موضوع پرداخته‌ایم، حتی بوداییان که از ادیان ابراهیمی نیستند هم اندیشه نجات و منجی دارند، حتی فرقه‌ها و تفکراتی نظیر کمونیست موضوع منجی وجود دارد.

وی ادامه داد: از بزرگترین مخازن و معادن امید آفرینی تفکر مهدویت و انتظار است، اندیشه نجات برای جامعه بسیار سازنده است و بحث مهدویت موضوعی است که باید به خوبی به آن توجه داشت، در معاونت پژوهش بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی تمام شبهات و سؤالات مربوطه به خوبی بررسی و پاسخ پیرامون آن ارائه می‌شود، همچنین مشاوره برای پایان‌نامه‌های دانشجویی و کتابخانه تخصصی مهدویت از جمله مسائلی است که در این مجموعه در اختیار مردم قرار گرفته است.

حجت الاسلام نیلی‌پور عشق‌های دنیایی را نسخه بدلی عشق به اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: باید مردم و جامعه را با نسخه حقیقی عشق یعنی عشق به اهل بیت(ع) آشنا کنیم و اصحاب رسانه در این عرصه نقش ویژه‌ای دارند./1304/

ارسال نظرات