۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۷۵۱۷۸۵

اختتامیه کنگره ملی شعر مهدوی در قم برگزار می شود / ارسال ۱۱۰۰ اثر به کنگره

اختتامیه کنگره ملی شعر مهدوی در قم برگزار می شود / ارسال ۱۱۰۰ اثر به کنگره
دبیر کنگره ملی شعر مهدوی بهشت از برگزاری اختتامیه این جشنواره همزمان با روز نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، روح الله گایینی دبیر کنگره شعر مهدوی بهشت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات بنیاد امامت برگزار شد از برگزاری مراسم اختتامیه کنگره ملی شعر مهدوی بهشت به همت مسجد مقدس جمکران و با همکاری موسسه فرهنگی هنری ایلیا ترنج و کانون شاعران آیینی قم و سازمان بسیج مداحان سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام قم خبر داد.

وی افزود: این مراسم در تاریخ 6 اسفند ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۴ تا ۶ عصر در مسجد مقدس جمکران همراه با شعرخوانی شاعران برگزیده و مهمانان ویژه برگزار خواهد شد.

دبیر کنگره شعر مهدوی بهشت، مدح و منقبت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، ویژگی‌های منتظران ظهور، مهدویت در آیات و روایات، اشتیاق و انتظار مهدویت و مقاومت، مهدویت و جهاد تبیین، مهدویت و انقلاب اسلامی، مهدویت و نوجوانان مهدویت و بانوان را از جمله محورهای این کنگره دانست که سرود و زمزمه‌های مهدوی، بخش ویژه در نظر گرفته شده در این همایش می‌باشد.

گایینی با اشاره به رونمایی پوستر جشنواره همزمان با ۲۰ بهمن ماه بیان داشت: علاقمندان برای ارسال آثار خود به کنگره ملی شعر مهدویت بهشت، می‌توانند تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ آثار خود را به کنگره ارسال کنند.

دبیر کنگره شعر مهدوی بهشت با بیان این که تا به امروز ۱۱۰۰ اثر از ۲۵۰ شاعر کشوری دریافت شده، پیش بینی کرد تا پایان مهلت ارسال آثار، تعداد اشعار به ۲۵۰۰ شعر برسد.

گایینی تاکید کرد: هر شاعر مجاز به ارسال تنها ۵ اثر در جشنواره است و آثار ارسالی، نباید در هیچ کنگره‌ای برگزیده شده باشد و دبیرخانه کنگره در چاپ و نشر آثار ارسالی مجاز می‌باشد.

دبیر کنگره شعر مهدوی بهشت در پایان اظهار داشت: برای برگزیدگان در این جشنواره به نفر اول مبلغ ۵ میلیون تومان، نفر دوم ۴ میلیون و نفر سوم ۳ میلیون تومان جوایز در نظر گرفته شده است.

اختتامیه کنگره ملی شعر مهدوی در قم برگزار می شود / ارسال ۱۱۰۰ اثر به کنگره

ارسال نظرات