۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۵۱۸۴۱
نمایشگاه مطبوعات؛

حاج قاسم سلیمانی؛ بنیانگذار بازسازی عتبات عالیات

حاج قاسم سلیمانی؛ بنیانگذار بازسازی عتبات عالیات
معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، حاج قاسم سلیمانی را بنیانگذار بازسازی عتبات عالیات دانست.

علی اصغر پورمحمدی معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های کشور، اربعین را باشکوه ترین و بزرگترین اجتماع شیعیان جهان توصیف کرد و گفت: زیر ساخت های رسا در سال های گذشته بسیار تقویت شده است.

وی اضافه کرد: ایران در ساخت زیر ساخت های عراق مانند جاده ها و پل ها دخالتی ندارد؛ البته پیشتر در مسائل مربوط به بهداشت پیش قدم بود اما امروز در آن مسائل هم دخالتی ندارد؛ امروز ما در حمل و نقل، اسکان و پذیرایی با محوریت موکب های مردمی کمک های شایان توجهی به مراسم اربعین داریم.

وی موکب های ایرانی مراسم اربعین را بیش از سه هزار مورد ارزیابی کرد و اظهار داشت: حدود دو هزار موکب در عراق و هزار موکب در ایران مستقر هستند؛ وظیفه این موکب ها اسکان و پذیرایی است؛ خوشبختانه مردم خود را در امر اربعین سهیم می دانند و هر سال مجهز تر و بهتر این کار انجام می شود.

وی شهید حاج قاسم سلیمانی را بنیانگذار بازسازی عتبات عالیات معرفی کرد و گفت: به دلیل متدین، اهل بیتی و امام حسینی بودن مردم قم، این مردم باید سهم بیشتری در کمک به بازسازی عتبات عالیات داشته باشند.

ارسال نظرات