۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۵۱۹۱۱
پدر پرجمعیت‌ترین خانواده‌ جوان ایرانی:

«وجود گره ذهنی در جامعه» مهمترین مانع فرزندآوری در ایران است

«وجود گره ذهنی در جامعه» مهمترین مانع فرزندآوری در ایران است
حجت‌ الاسلام وافی با اشاره به وجود برخی از موانع در راه فرزندآوری، «وجود گره ذهنی در جامعه» را مهمترین مانع فرزندآوری در پیش روی مردم ایران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام محمد مسلم وافی یزدی جانشین دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه کشور  با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه رسانه های ایران با اشاره به اهمیت مسئله فرزندآوری در کشور اظهار داشت: ما که ابتدا فعالیت های جمعیتی خود را شروع کردیم، تصور ذهنی ما از میدان این بود که موانع عجیب و غریبی وجود دارد که مردم را به این نتیجه رسانده است که با وجود این که مردم داشتن فرزند زیاد را دوست دارند اما رغبتی به فرزندآوری بیشتر نشان نمی دهند.

وی افزود: آمار نرخ فرزندخواهی در ایران ۳/۲ است آمار فرزندآوری ۱/۶ است و این یعنی توده زنان متاهل 3 بچه می خواهند اما ۱/۵ فرزند می آوردند.

جانشین دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه کشور بیان داشت: مهمترین دلیل و مانع در فرزندآوری در این ایران وجود گره ذهنی در جامعه است و در زمینه فرزندآوری غبارهایی ذهن مردم ایران را گرفته که لازم است تا غبار روبی لازم انجام شود.

پدر پرجمعیت‌ترین خانواده‌ جوان ایرانی ابراز کرد: اگر 100 درصد قانون جوانی جمعیت اجرایی شود، تنها 18 درصد در فرزندآوری تاثیر دارد و ما کارگاهی برای شناخت روش های پاسخگویی به شبهات فرزندآوری برگزار کردیم.

حجت الاسلام وافی در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه انتخابات در کشور اظهار داشت: اگر انتخابات پرشور شود پشتوانه خوبی برای نظام اسلامی خواهد شد؛ هرچند انقلاب اسلامی به دلیل تنومند شدن در برابر تلاطم های مختلف، پابرجا خواهد بود و ان شاءالله دچار چالش نخواهد شد ولی باید انتخابات از همیشه باشکوه تر برگزار شود.

ارسال نظرات