۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۲۷۷۳۷
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

تصویب ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح جوانی جمعیت در مجلس

تصویب ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح جوانی جمعیت در مجلس
نظری گفت: مجلس ‌با تصویب قانون تعالی خانواده و جوانی جمعیت ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به این قانون اختصاص داده تا آسیب‌های وارد شده به جمعیت را جبران کند.

به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه در سمینار علمی بین‌المللی نقش و جایگاه زن در جهان معاصر از دیدگاه امام خمینی(ره) در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام راحل در خمین با اشاره به نقش و جایگاه زن در خانواده از دیدگاه امام راحل اظهار داشت: امام خمینی(ره) در سخنرانی‌های مختلف درباره نقش زنان در خانواده توضیحاتی داشت و مجموع آثار برجای مانده به عنوان یک منشور برای دولت های اسلامی و سعادت جوامع بشری است.

وی افزود: امام خمینی(ره) نمونه موفقی از نگاه به زن در عرصه‌های شخصیتی، خانوادگی و اجتماعی را به دنیا ارائه داد و به برکت انقلاب اسلامی، امروز کرسی‌های علمی و تخصصی در کشور به بانوانی که قبل تشکیل جمهوری اسلامی فاقد سواد بودند، اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان نظام از رخنه فرهنگی و تغییر ساختار فرهنگی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و حوادث اخیر هم برای شکستن اعتقادات مردم بود، قوای مقننه، مجریه و قوه قضائیه پیگیری‌های لازم برای ساماندهی حجاب و رعایت حد شرعی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

نظری با اشاره به اینکه آحاد جامعه ملزم به رعایت قانون در نظام اسلامی هستند و تخلف از آن موجب پیگیرد می‌شود خاطرنشان کرد: مجلس ‌با تصویب قانون تعالی خانواده و جوانی جمعیت 12 هزار میلیارد تومان اعتبار به این قانون اختصاص داده تا آسیب‌های وارد شده به جمعیت را جبران کند.  

حذف زن از درون خانواده موجب انحطاط در جامعه می‌شود

‌محسن خیرمند‌ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز در این آیین اظهار داشت: یکی از اقدامات امام راحل سهم دادن به بانوان به عنوان افراد انسان سازی است و امام زن را مربی جامعه معرفی کرد و به عبارتی همانطور که قرآن انسان ساز است، زن را نیز سازنده دانست.

وی افزود: با نگاه به انقلاب اسلامی و پیام امام راحل از ابعاد سیاسی فرهنگی و دینی می‌توان نتیجه گرفت امام خمینی (ره) الگوی نوین اجتماعی برای زنان را در این زمان باتوجه به جایگاه و نقش زنان پایه‌گذاری کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که حذف زن از درون خانواده موجب انحطاط در جامعه می‌شود خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) تاکید بسیاری بر پرورش جوانان و دختران عفیف توسط زن داشتند و برای حضور زن در اجتماع، قید حجاب و عفاف را قرار می‌دهند تا نگاه ابزاری را از زنان دور کند.

ارسال نظرات