۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۷۵۱۹۶۵
نمایشگاه مطبوعات؛

فهرست شورای وحدت، سرلیست ندارد

فهرست شورای وحدت، سرلیست ندارد
محمدی نوری با بیان اینکه سرلیست در فهرست نامزدهای انتخابات به معنای پدرخواندگی است، از حضور 10 گزینه جوان و 7 بانو در لیست شورای وحدت اصولگرایان خبرداد.

محمدجواد محمدی نوری قائم مقام شورای وحدت اصولگرایی در تهران با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه رسانه های ایران، با اشاره به اینکه حلقه اتصالی شورای وحدت اصولگرایی با محوریت جامعه روحانیت مبارز شکل گرفت، اظهار داشت: این شورا اولین تشکلی بود که 9ماه پیش از انتخابات آقای رئیسی را به انتخابات دعوت کرد و ما به وی اعلام کردیم که می خواهیم بر روی سرمایه اجتماعی وی کار کنیم. شورای وحدت پس از انتخاب آقای رئیسی هرگز به دنبال سهم خواهی نرفت بر خلاف گروه هایی که باید امروز پاسخ وضع موجود را گردن بگیرند.

وی با بیان اینکه پس از انتخابات ریاست جمهوری تلاش ها برای برنامه ریزی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی شکل گرفت، بیان داشت: شورای وحدت در همه استان ها شکل گرفت و بنده نیز معاونت استان ها را بر عهده داشته ام. تنور انتخابات مجلس دوازدهم با پیام مقام معظم رهبری از روز اول سال جاری با طرح مؤلفه ها آغاز شد و این امر نشان می دهد که زنگ خطری برای همه ما به صدا در آمده و باید برای کاهش مشارکت احساس خطر کنیم.

این فعال سیاسی با اشاره به سخنان امام خمینی در خصوص ولی نعمت بودن مردم عنوان کرد: فضای اقتصادی مقداری بد مدیریت شده است و باید پذیرفت که در بسیاری از بخش های اجرای برخی مسؤولین حاضر به پذیرش نقد نیستند و نقطه اتکا برای امیدواری به آینده پذیرش نقد است.

وی در خصوص فعالیت های انتخاباتی شورای وحدت، راهبرد فراخوان سامانه ای را اشتباه دانست و ادامه داد: زیبنده نیست برای اضافه کردن 10-15 نفر به فهرستی که از قبل وجود دارد سامانه ای ایجاد شود و هزار نفر دعوت شود و برای افراد مطالبه فکری ایجاد شود. شورای وحدت مخالف این ایده بود از این رو با حدود 230 کاندیدا در تهران مذاکرات و گفتگوهایی را صورت داد؛ شخصیت های قابل توجهی وارد شدند و در استان ها به همین شیوه عمل شد.

محمدی نوری با بیان اینکه مذاکرات با نامزدهای انتخاباتی به پایان رسیده است، بیان داشت: اکثر نامزدها خبر داشتند که شورای وحدت از آن ها برنامه می خواهد و چرایی حضور در عرصه نامزدی را مطالبه می کند از این رو با همین دیدگاه مذاکرات با کاندیداها شکل گرفت.

وی با تشریح چینش فهرست انتخاباتی در تهران افزود: تنها تشکلی که مصوب کرده 10 چهره جوان در فهرست انتخاباتی خود داشته باشد، شورای وحدت اصولگرایان است که علاوه بر آن حضور 7 بانو در فهرست نیز قطعی است. امیدوار هستیم مردم با انتخابات قهر نکنند زیرا قهر و تحریم هیچ چیزی را تغییر نمی دهد. باید نسبت به گزینه های مطلوب خود بجنگیم و رقابت کنیم تا تغییری جدی در مجلس داشته باشیم.

قائم مقام شورای وحدت اصولگرایی در تهران در خصوص انتخابات خبرگان تصریح کرد: بنای شورای وحدت در استان ها و تهران ارائه لیست جداگانه برای خبرگان نیست از این رو جامعه روحانیت مبارز با مشابهت 86 درصدی با فهرست جامعه مدرسین، تعدادی افراد برای نامزدی خبرگان معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه سرلیست به معنای پدرخواندگی است، خاطرنشان کرد: فهرست شورای وحدت اصولگرایان سرلیست نخواهد داشت و فهرست دربرگیرنده جوانان و عقلاء است.

ارسال نظرات