۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۷۵۲۰۳۲
نمایشگاه مطبوعات؛

سلیقه و نیاز مخاطب نقطه آغازین تولید محتوای رسانه ای است

سلیقه و نیاز مخاطب نقطه آغازین تولید محتوای رسانه ای است
معاون سابق وزارت ارشاد با بیان اینکه در دوران انباشت تولید رسانه ای قرار داریم، از ضرورت تغییر نگاه به نقطه آغازین تولید رسانه ای سخن گفت.

حمید شاه آبادی معاون سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه رسانه های ایران در پاسخ به چگونگی آشنا کردن نسل جوان با ارزش های انقلاب اسلامی، تصریح کرد: از بسیاری از ظرفیت های موجود استفاده حداکثری نکرده ایم؛ برای مثال در همین نمایشگاه رسانه های زیادی حضور پیدا کرده اند که اگر فعالیت و اثرگزاری نداشتند اینجا نبودند و این حضور پرشور نشان از اثرگذاری آن ها و یک ظرفیت است.

وی در ادامه با اشاره به تولیدات بالای رسانه ای در کشور، افزود: مخاطبین امروز با مخاطب 30 سال پیش تفاوت دارند زیرا در سه دهه پیش شوروی سابق با یک رادیوی دوموج اداره می شد چرا که تولیدکننده محتوا محصور و دریافت کننده متعدد بود. امروزه هر فرد برای خود یک رسانه است از این رو در زمان انباشت تولید قرار گرفته ایم.

پژوهشگر ارشد رسانه ادامه داد: در دوران انباشت تولید فقط حرف حساب خریدار دارد از این رو مخاطب به صورت گزیده دریافت می کند که تمایز ما در این موقعیت زاویه دید ما نسبت به جامعه است؛ ما نمی توانیم با عینک گذشته به جامعه امروز نگاه کنیم زیرا همه مؤلفه ها تغییر کرده است. علاوه بر افزایش تعداد رسانه ها، فناوری و فرایند تولید محتوا نیز تغییر کرده است.

معاون اسبق سیمای رسانه ملی با بیان اینکه نمایشگاه رسانه در صورتی می تواند نگاه نو داشته باشد که نقطه آغازین حرکت خود را تغییر دهد، گفت: نقطه آغازین در دوران روزنامه نگاری سرمقاله سردبیر بود اما امروز نیاز و سلیقه مخاطب نقطه آغازین تولید محتوای رسانه است.

ارسال نظرات