۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۷۵۲۰۳۳
نمایشگاه مطبوعات؛

تشریح اقدامات مرکز رسانه حوزه علمیه برای انتخابات 11 اسفند

تشریح اقدامات مرکز رسانه حوزه علمیه برای انتخابات 11 اسفند
سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، اقدامات صورت گرفته در راستای تشویق مردم به مشارکت در انتخابات را در گفتگویی با رسا تشریح کرد.

حجت الاسلام رضا رستمی سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه رسانه های ایران با تقدیر از فعالیت های رسانه ای خبرگزاری رسا و برگزاری نشست های علمی مرتبط با روحانیت و حوزه، گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در خصوص انتخابات پیش رو را ارائه داد.

وی با بیان اینکه مدت زیادی است که به صورت روزانه محتوایی در خصوص انتخابات از جانب مرکز رسانه حوزه انتشار یافته است، تصریح کرد: کارهای خوبی برای پرشور کردن انتخابات و دعوت مردم به حضور در پای صندوق رأی انجام داده ایم؛ رهبری معظم انقلاب در سخنان خود تأکید چندانی بر انتخاب اصلح نداشته و به مشارکت توصیه های فراوانی دارند و حتی امنیت را به مشارکت گره زده اند از این رو وظیفه همه ما تلاش برای افزایش مشارکت است.

این فعال رسانه ای حوزوی با بیان اینکه آیت الله اعرافی چندماه پیش ستاد انتخابات حوزه را با همکاری دفتر سیاسی اجتماعی، معاونت تبلیغ و مرکز رسانه حوزه علمیه راه اندازی کرده است، ابراز داشت: خبرگزاری رسا اقدامات خوبی را برای امر انتخابات صورت داده است که در سایت و کانال خود انعکاس خوبی را یافته است.

حجت الاسلام رستمی در پاسخ به راهبردهای رسانه ای مرکز رسانه ای حوزه در خصوص افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو گفت: مخاطبان مرکز رسانه حوزه را به سه گروه مخاطب حوزوی عام، مخاطب حوزوی مبلغ و مخاطب عمومی دیندار تفکیک کرده ایم و برای هر کدام از این گروه ها محتوای جداگانه تولید کرده ایم.

وی ادامه داد: مخاطب مبلغ باید انگیزه پیدا کند تا به صورت چهره به چهره مردم را برای مشارکت آماده کند از این رو بسته هایی را تولید و از طریق معاونت تبلیغ به دست مبلغان رساندیم که خوشبختانه در دهه فجر این بسته ها توزیع شد و استقبال خوبی از آن ها صورت گرفت.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه در محتوای تولید شده برای مخاطب حوزوی عام بر روی حضور تک تک افراد در انتخابات تأکید شده است، ابراز داشت: محتوایی نیز در خصوص معضلات عدم شرکت در انتخابات نیز تولید شده است و همچنین محصولاتی را برای مخاطبین عام مؤمن تدارک دیده شده که همزمان با آغاز تبلیغات انتخاباتی منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه لازم است در رسانه های حوزوی مخاطبین تفکیک شود، اظهار داشت: تولیدات عمومی در دوران امروز تأثیر خود را از دست داده اند از این رو باید ایده ای دقیق در هر اثر رسانه وجود داشته باشد؛ راهبرد مرکز رسانه حوزه به جای تولید محتوا به سمت ایده های رسانه ای رفته و برای اولین بار جشنواره ایده های رسانه ای نیز برگزار شده است؛ ایده های بسیار خوبی از طلاب و صاحبان دغدغه ارائه شد که تلاش داریم بتوانیم همه ایده های خوب را به تولید برسانیم.

ارسال نظرات