۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۷۵۲۰۳۹
نمایشگاه مطبوعات؛

تشریح فعالیت های تبلیغی حوزه علمیه تهران

تشریح فعالیت های تبلیغی حوزه علمیه تهران
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به اهمیت تبلیغ دین توسط حوزویان، به برگزاری 4هزار جلسه قرآن خانگی، اعزام هزار مبلغ به مدارس، استقرار روحانی در بوستان های بزرگ تهران و... به عنوان فعالیت های تبلیغی حوزه علمیه تهران اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران با بیان اینکه تبلیغ در حوزه علمیه تهران از اولویت های بسیار جدی و مهم است، تصریح کرد: حوزه علمیه دو ویترین پژوهش و تبلیغ را دارد که گرچه پژوهش می تواند زیربنای تبلیغ را تعیین کند اما مؤثرترین ویترین حوزه تهران تبلیغ است.

وی با اشاره با فعالیت های صورت گرفته در زمینه تبلیغ اظهار داشت: آموزش های تبلیغی در مدارس علمیه توسط معاونت تبلیغ در حال انجام است و در مرحله دوم در تلاش هستیم که از همه ظرفیت های تبلیغی استفاده کنیم و تنها به اعزام و منبر در مناسبت های خاص اکتفا نکردیم. امروزه بیش از هزار نفر از مبلغین در مدارس آموزش و پرورش تهران حضور داشته و بالای هزار نفر نیز جذب آموزش و پرورش شده اند که ارتباط خود را با حوزه علمیه تهران قطع نکرده اند.

رحیمی صادق با تأکید بر اینکه 4هزار جلسه قرآن خانگی در مدارس استان تهران در ماه رمضان سال گذشته برگزار شده است، ادامه داد: در عرصه تبلیغ به بوستان های تهران نیز ورود کرده ایم که با همکاری شهرداری تهران بنا داریم در بوستان های بزرگ در مناسبت هایی روحانی مستقر کنیم تا رسالت فرهنگی و تبلیغی خود را انجام دهیم.

وی از همکاری با مجموعه نهادهای حوزوی تهران در راستای پیشبرد امر تبلیغ، اظهار داشت: سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، اوقاف، حوزه های علمیه خواهران و... همکاری خوبی با مدیریت حوزه علمیه تهران دارند. انجمن شعر و انجمن نویسندگان حوزه علمیه تهران راه اندازی شده است و در عرصه ای جدید به بحث تبلیغ در فضای مجازی نیز وارد شده ایم که اساتیدی به دنبال تأسیس رشته تخصصی و تدوین آموزش های جدید در این حوزه هستند.

مدیر حوزه علمیه تهران از شناسایی ظرفیت های تبلیغی استان تهران خبرداد و افزود: حوزه های علمیه به عنوان قرارگاه های فرهنگی شهرستان ها رسالت خود را انجام خواهند داد.

وی در پایان با اشاره به فعالیت های خبرگزاری رسا، بیان داشت: گروه هایی در فضای خبری و رسانه ای حوزه های علمیه فعال هستند و لازم است که به روز و به لحظه باشند زیرا در دنیای خبر ثانیه ها نقش دارند. در مواردی احساس می شود که سرعت خبررسانی پایین بوده و دیگرانی سوار بر روایت می شوند. رسانه های حوزوی در تنگنا هستند از این رو نمی توانند در همه فضاهای خبری حضور پیدا کنند که سبب می شود نتوانند برخی از اتفاقات را پوشش دهند اما با برطرف شدن این نقائص اتفاقات بزرگی خواهد افتاد.

ارسال نظرات