۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۷۵۲۲۸۵
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

واکنش حجت الاسلام بهروزی لک به شبهه افکنی برخی مدعیان روشنفکری

واکنش حجت الاسلام بهروزی لک به شبهه افکنی برخی مدعیان روشنفکری
استاد تمام گروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم، در واکنش به موضع اخیر حجت الاسلام سروش محلاتی مبنی بر زیر سؤال بردن حکم فقهی شرکت در انتخابات، این سخنان را «نظر شخصی» وی و مخالف با نظر اکثر مراجع عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در آستانه انتخابات یازدهم اسفندماه برخی از جریانات مدعی روشنفکری متمایل به جریان اصلاحات در فضای حوزه به دنبال تأثیرگذاری منفی بر فضای انتخابات و کمرنگ کردن حضور مردم از طریق شبهه افکنی هستند.

در همین راستا حجت الاسلام محمد سروش محلاتی در یادداشتی در فضای مجازی با بیان صور مختلف حکم فقهی شرکت در انتخابات، در آخر به این نتیجه رسیده که حکم وجوب نمی تواند به شرکت در انتخابات تعلق بگیرد.

از نکات قابل توجه موضع گیری اخیر حجت الاسلام سروش محلاتی بی توجهی کامل به نظرات فقهی و مواضع مراجع عظام تقلید از گذشته تا کنون است.

حجت الاسلام غلامرضا بهروزی لک استاد گروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت وگو با رسا با یادآوری فتاوای برخی از مراجع عظام تقلید از جمله حضرت آیت الله مکارم شیرازی، اظهار نظر حجت الاسلام سروش محلاتی را فاقد وجاهت و مبنا توصیف و با تأکید بر اینکه نظر مطرح شده از سوی آقای سروش محلاتی «نظر شخصی» وی می باشد، حفظ نظام و شرکت در انتخابات را امری دینی و فقهی دانست.

ارسال نظرات