۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۵۲۳۴۵
امام جمعه کاشان:

مردم حتی در اوج دوران جنگ هم در انتخابات شرکت می کردند

مردم حتی در اوج دوران جنگ هم در انتخابات شرکت می کردند
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: با اعلام تعداد آرای انتخابات دنیا متوجه می‌شود ملت ایران پای کارانقلاب است، حتی در اوج جنگ مردم در انتخابات شرکت می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار پیش از ظهر امروز درجمع مدیران شهرستان کاشان نقطه قوت نظام اسلامی ایران را حضور مردم پای صندوق‌های رای، راهپیمایی ۲۲ بهمن، ۹ دی و روز قدس دانست و گفت: بدون یاری مردم رقم زدن این انقلاب ممکن نبود.

وی افزود: انتخابات خبرگان انتخابات مهمی است که به فرمایش رهبر معظم انقلاب، مجلس خبرگان برای ملت ایران آرامش است که وظایفی از جمله انتخاب رهبر، بازنگری و رصد کلی فعالیت‌های رهبر انقلاب را بر عهده دارد.

امام جمعه موقت کاشان با تاکید بر نقش مهم مردم در پیدایش انقلاب اسلامی و ادامه آن طی ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی اظهار داشت: با اعلام تعداد آرا انتخابات دنیا متوجه می‌شود ملت ایران پای کارانقلاب است، حتی در اوج جنگ مردم در انتخابات شرکت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه شرق و غرب پیش از انقلاب اسلامی وجه مشترکی درباره مبارزه با خدا داشتند افزود: انقلاب اسلامی در پیدایش بی‌نظیر بود و در ادامه راه نیز بی‌نظیر مسیر را طی می‌کند و قطاری که در طول ۱۴۰۰ سال از مسیر الهی خارج شده بود از سوی امام خمینی (ره) به ریل الهی بازگشت که بزرگترین توفیقی بود که از سوی خدا نصیب امام خمینی شد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: به تعبیر شهید مطهری امام خمینی بر چهار رکن خدا، مردم، هدف و راه یقین داشت و برای همین بود که سبب رقم خوردن انقلاب شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار سه هدف اصلی امام خمینی (ره) از تشکیل جمهوری اسلامی در ایران را خروج از مرز‌ها و بیداری اسلامی و در نهایت بیداری عدالت‌طلبان با خروج از مرز‌های کشور‌های اسلامی برشمرد و افزود: تحقق انقلاب اسلامی بدون تایید الهی و تایید امام زمان (عج) و حضور مردم ممکن نبود و براساس تعبیر رهبرمعظم انقلاب، شاخصه‌های اصلی مکتب امام، معنویت، عقلانیت و عدالت است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های مادی و معنوی کشورنسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: به لحاظ معنوی می‌توان به اعتکاف یک میلیون نفری بی‌سابقه در کشور و حضور جمعیت ۲۰ میلیون نفری زائران جمکران در طول سال و به لحاظ علمی نیزمی‌توان به افزایش رتبه علمی زنان در ایران اشاره کرد که از باسوادترین زنان جهان هستند.

به گفته وی ایجاد پالایشگاه‌ها و ارسال ماهواره به فضا در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین نیز تنها بخش دیگری از دستاورد‌های عظیم ایران با وجود تحریم‌های فلج کننده دشمن است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات