۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۷۵۲۳۷۲
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سلیمانی اردهالی در گفت‌وگو با رسا:

لیست جامعه مدرسین همواره مورد اقبال متدینین و دلسوزان نظام بوده است

لیست جامعه مدرسین همواره مورد اقبال متدینین و دلسوزان نظام بوده است
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه لیست جامعه مدرسین همواره مورد اقبال متدینین و دلسوزان نظام بوده است، تصریح کرد: جامعه مدرسین با امری محققانه و دقیق و از سر دلسوزی و حجیت شرعی و بر اساس فقیه گزینی و نخبه گزینی لیست نهایی را ارائه داده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین اهمیت و مبنای گزینش لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری پرداخت و گفت: جامعه مدرسین از دیرباز محل رجوع نیروهای متدین، انقلابی، پیرو خط امام و حامیان نظام و رهبری بوده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سلیمانی اردهالی ابراز کرد: در اوائل انقلاب مردم نیز اقبال مناسبی به هدایت و راهبری جامعه مدرسین به ویژه در انتخابات مجلس خبرگان داشتند و این اعتماد و سنت حسنه در روزهای اوائل انقلاب به وجود آمد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: در اوائل انقلاب که مردم در انتخابات ریاست جمهوری دچار اشتباه محاسباتی شدند و به بنی صدر رای دادند، اما متوجه شدند که جامعه مدرسین کارشناسانه و با آگاهی کامل مردم را هدایت کرده است.

وی با بیان که مردم و جریان های سیاسی همواره اقبال به لیست های جامعه مدرسین داشتند و دارند، گفت: لیست های جامعه مدرسین برای هدایت مردم برای انتخاب نامزد اصلح مؤثر و نقش به سزایی داشته است و مردم نیز احساس امنیت خاطر بدین لیست دارند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سلیمانی اردهالی با بیان اینکه جامعه مدرسین همواره مورد اعتماد امامین انقلاب بوده است، تصریح کرد: امام راحل در رهنمودی فرمودند که به عزیزان و فرزندان انقلابی توصیه می کنیم که همواره جذب علما و بزرگان جامعه مدرسین بشوند و افراط عاقبت خوشی ندارند و اگر طلاب انقلابی مسیر غیر جامعه مدرسین را طی کنند و جذب علما و بزرگان این نهاد نشوند حتما در آینده جذب اسلام آمریکایی خواهند شد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: اکنون در کف میدان انتخابات قرار داریم و در بسیاری از استانها مشاهده می کنیم که بسیاری از توده های متدین، ولایی، انقلابی و دلسوز نظام با اطمینان خاطر بیان می کنند به نامزدهای لیست جامعه مدرسین رأی خواهیم داد.

لیست جامعه مدرسین همواره مورد اقبال متدین و دلسوزان نظام بوده است

وی درباره چگونگی گزینش نامزدهای لیست جامعه مدرسین در مجلس خبرگان گفت: جامعه مدرسین از نزدیک با علما و مجتهدین قدیم و فعلی در ارتباط است و هرساله با علمای بلاد جلساتی منطقه ای و سراسری دارند، از این رو بسیاری از استعدادها و توانمندی های فقهی، حد اجتهاد و بصیرت سیاسی و توانمندی های دیگر را به خوبی شناسایی می کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سلیمانی اردهالی بیان کرد: در ابتدا شورای نگهبان از افرادی که برای مجلس خبرگان ثبت نام کرده بودند، آزمون های کتبی و شفاهی گرفته، از این رو جامعه مدرسین از میان قبول شدگان و تأیید شدگان شورای نگهبان بهترین افراد که توانایی فقهی و اجرایی را داشتند، گزینش کرد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: اعضای اصلی جامعه مدرسین حدود دو ماه تلاش شبانه روزی با توجه وضعیت سیاسی و جغرافیایی هر استان برای ارائه لیست نهایی داشتند، زیرا در برخی استان ها همانند استان اصفهان برای انتخاب 5 نامزد خبرگان، 17 نفر متقاضی در میدان انتخابات مجلس خبرگان حضور داشتند و در برخی استان ها، بومی های آن استان بدین ظرفیت نرسیده بودند.

وی با بیان اینکه جامعه مدرسین با امری محققانه، دقیق، از سر دلسوزی، حجت شرعی، بر اساس فقیه گزینی و نخبه گزینی لیست نهایی را ارائه داده است، تصریح کرد: جامعه مدرسین در نهایت افراد توانمند و طبق فرمول و اینکه اثر گذار در مجلس خبرگان و منطقه خود باشند، افرادی را گزینش کردند و در نهایت لیست نهایی را به اطلاع عموم مردم و جریان های سیاسی رساند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود با ابزار تأسف از اینکه آشنایی جوانان با جامعه مدرسین کمتر است، ابراز کرد: این امر می طلبد که در آینده فعالیت ها و کارکردهای جامعه مدرسین به مردم معرفی شود تا این نهاد بتواند =همیشه بازوی خوبی برای نظام در جهت معرفی نخبگان فقهی و نامزدهای توانمند مجلس خبرگان باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سلیمانی اردهالی با انتقاد از گروه ها و جریان هایی که درصدد تضعیف جایگاه جامعه مدرسین هستند، تصریح کرد: باید از افراد و گروه هایی که فضا را غبارآلود می کنند تا محل ها و نهادهای دیگری را جای جامعه مدرسین بنشانند، مواظبت کرد. از این رو باید صدا و سیما و رسانه ها به تبیین جایگاه و اهمیت این نهاد انقلابی و مجلس خبرگان رهبری بپردازند.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات