۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۵۲۷۳۹
مدیر دفتر تدوین متون درسی جامعه الزهرا تبیین کرد؛

نسبت‌سنجی نهاد تعلیم و تربیت با سایر نهادهای اجتماعی

نسبت‌سنجی نهاد تعلیم و تربیت با سایر نهادهای اجتماعی
مدیر دفتر تدوین متون درسی جامعه الزهرا(س) یکی از دغدغه‌های نظام اسلامی در تربیت اسلامی را بیان رابطه و نسبت بین حوزه و دانشگاه و حرکت در ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ حبیبی مدیردفتر تدوین متون درسی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یکی از دغدغه‌های نظام اسلامی در تربیت اسلامی را بیان رابطه و نسبت بین حوزه و دانشگاه و حرکت در ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: در سنوات اخیر، نسبت بین حوزه و آموزش و پرورش مورد بررسی است و بر این اساس ستادهای همکاری حوزه و دانشگاه و همکاری حوزه و آموزش عالی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا اصل بر تبیین کارکرد نظام تعلیم و تربیت اسلامی است و بعد تبیین کارکردهای نهادها و سپس کارکرد نظام تعلیم و تربیت، افزود: حوزه کارکردهای نظام تعلیم و تربیت حوزه به دو دسته تقسیم می‌شود؛ کارکردهای درون سازمانی و کارکردهای برون سازمانی؛ نظام تعلیم و تربیتی حوزه رویکرد سیستمی دارد. دو رسالت برای برون‌داد سیستم در نظر گرفته می‌شود؛ کارکردهای برون‌سازمانی و کارکردهایی که برای حفظ و توسعه خود سیستم است. 

حجت‌الاسلام‌ حبیبی با تاکید براینکه سیستم در درجه اول باید به حیات خود ادامه بدهد و کیفیت برنامه‌های درونی خود را ارتقا ببخشد تا بتواند در نقش برون‌دادی، موثرتر عمل نماید، تصریح کرد: اگر سیستم به ارتقای درون خود نپردازد، کارآمدی لازم در فعالیت‌های برون‌سازمانی را ندارد؛ کارکردهای نظام تعلیم و تربیت حوزه عبارتند از کارکرد پژوهشی، پاسخگویی به مسائل و مشکلاتی است که جامعه با آمد دست و پنجه نرم می‌کند، کارکرد تبلیغی، تبدیل نتایج پژوهشی به سطوح قابل فهم برای بهره‌برداری مردم، کارکرد اجرایی و تربیت مجریانی که نظام اسلامی به نیاز دارد.

تعداد بازدید : 0
ارسال نظرات