۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۵۲۸۴۸
دبیر ستاد امر به معروف اصفهان مطرح کرد؛

مصادیق معروف و منکر/رفع نیازهای مؤمنان از مصادیق معروف

مصادیق معروف و منکر/رفع نیازهای مؤمنان از مصادیق معروف
اصفهان – حجت الاسلام مظاهری به تبیین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: رفع حاجت مومن و کمک و دستگیری از او از مصادیق معروف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محسن مظاهری در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر که در حسینیه شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار شد، گفت: افتخار می کنیم در سخت‌ترین شرایط در میدان امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: امرین به معروف و ناهیان از منکر توهین‌ها را تحمل می‌کنند، اما بنا به توصیه و دستور امام صادق (ع) با نرمی و لطافت و محبت با توهین کنندگان رفتار می کنند.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: ما امروز با افراد بی حجاب و کشف حجاب کرده روبه‌رو نیستیم، بلکه با جهل این افراد روبرو هستیم که رفتاری جاهلانه را تکرار می‌کند و براساس داده‌های غلطی که از برخی منابع شیطانی دریافت می‌کند عمل می‌کنند.

حجت الاسلام مظاهری اظهار داشت: امام صادق (ع) می‌فرماید، کسی که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند ابتدا باید علم به معروف و علم به منکر داشته باشد و خوب بشناسد.

به گفته وی حوزه امر به معروف و نهی از منکر یک حوزه محدود و مختصر و کوچک نیست، یک دریای عظیمی است که هر آنچه در قانون آمده و همه آنچه در شرع مقدس به آن دعوت شده، مصداق معروف است. 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه هر آنچه در قانون و در شرع نیز نهی شده، مصداق منکر است، گفت: اگر آمر به معروف و ناهی از منکر در ایام نوروز برای کمک به سلامت مسافران در میدان حضوردارد تنها برای حجاب نیست بلکه برای راهنمای گردشگران و مسافران نیز هست.

حجت الاسلام مظاهری در ادامه به یکی از ابواب امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: رفع حاجت مومن و کمک و دستگیری از او از مصادیق معروف است.

وی ادامه داد: مدارا و مساوات از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است و حوزه این واجب الهی حوزه گسترده و وسیعی است و کسی که می‌خواهد به حفظ معروف‌ها و ارزش‌ها کمک کند باید همه کار‌ها را معروف بداند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات