۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۵۳۰۱۲

فقط ۲۵ درصد کمک‌های کشور‌ها به دست مردم غزه رسیده است

فقط ۲۵ درصد کمک‌های کشور‌ها به دست مردم غزه رسیده است
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: فقط ۲۵ درصد از کمک‌های کشور‌ها به غزه، به دست مردم این منطقه رسیده است.

پیرحسین کولیوند، صبح پنج‌شنبه در کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین، اظهار داشت: بر اساس آخرین آماری که در تماس با هلال احمر غزه دریافت کردیم، بیش از ۳۰ هزار نفر شهید و بیش ۷۹ هزار نفر مصدوم شده‌اند که هیچ امکاناتی برای درمان و بهبود ندارند. ۲۴ هزار نوزاد به دنیا آمدند که هم مادر و نوزاد از کمترین خدمات بهداشتی بهره‌مند هستند، ۷۵ هزار مادر باردار در غزه وجود دارد که به خدمات بهداشتی و سلامت نیاز دارند؛ فقط ۲۵ درصد کمک‌ها و اقلام که از کشور‌های دیگر ارسال شده به دست مردم غزه رسیده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی غزه را تبدیل به نمایشگاه انواع و اقسام جنایات کرده است،۱۰ تا ۱۵ روز بازرسی هر کامیون اقلام طول می‌کشد که این باعث می‌شود بسیاری از اقلام و کالا خراب شوند.

کولیوند گفت: زیرساخت‌های اصلی شهر غزه کامل از بین رفته است و شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی به افراد غیر نظامی حمله می‌کند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط هلال احمر برای کمک به مردم غزه گفت: از اقدامات هلال احمر این است که تمام قوانین نقض حقوق بشر را به دادستان بین‌الملل ارسال و اعلام جرم و در این راستا ۸۶ کشور را با خود همراه کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: از دیگر اقدامات، تجمعات و جلساتی که با صلیب سرخ و همتا‌های خود داشتیم که مصوبات بسیار خوبی داشت.

کولیوند ادامه داد: هدف از برگزاری کنگره کمک گرفتن از اندیشمندان و دانشمندان و اخذ نظرات علمی است که بسیاری مقالات ارسال شد که این مقالات به زبان فارسی، عربی و انگلیسی چاپ می‌شود و در اختیار همه قرار می‌گیرد.

وی گفت: دعوت نامه کنگره برای کشور‌های مختلف ارسال کردیم که امروز ۲۱ کشور به صورت همزمان و برخط همراه ما حضور دارند و در داخل کشور هم بعد از فراخوان ۴۰ هزار نفر شرکت کننده برخط از تمام استان‌ها همراه ما هستند.

ارسال نظرات