۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۷۵۳۱۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

بقاع امام زادگان می تواند به قطب فرهنگ دینی تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: وجود بقاع زیارتی امام زادگان می تواند به یک قطب فرهنگ دینی تبدیل شود.
حجت الاسلام حجت گنابادي نژاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، ظهر روز گذشته در مراسم افتتاح رواق بقعه امام زادگان یاسر و ناصر واقع در شهرستان طرقبه شاندیز در جمع مسئولان این شهرستان اظهار داشت: علما ودانشمندان علوم دینی درگذشته و امروز در مقالات وپژوهش های خود اذعان دارند که گسترش فضای زیارتی برا ی زائران ائمه معصوم (ع) و امام زادگان به پیشرفت، استحکام وگسترش فرهنگ شیعی کمک خواهد کرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دهه فجر شاهد دو عنصر کم نظیری هستیم که بشریت در طول تاریخ کمتر با آن مواجه بود وآن اراده مردمی و دین داری مردم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: برای نخستین بار این دو عنصر مهم در حد اعلا ظهور و بروز پیدا می کند و در جایی که ارزش های غیر دینی در آن بسیار وجود دارد و مردم یکپارچه اراده می کنند که این ارزش های غیر دینی را به زباله دان تاریخ تبدیل کنند، همگی با رهبری امام خمینی (ره) دست به این حرکت عظیم می زنند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد خاطر نشان کرد: در جایی که سیاست مداران غربی دین را افیون ملت ها بیان می کردند، دین اسلام و مذهب تشیع در ایران، انقلاب اسلامی را ایجاد کرد که به مدد شهدا، فرهنگ دینی در کالبد ایران و تمام بشریت تا به امروز در حال گسترش است. /930/د102/ص
ارسال نظرات