۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۵۳۴۹۷
بذرپاش:

دولت مسکن ساز خوبی نیست/ سیاست ما مردمی سازی تولید مسکن است

دولت مسکن ساز خوبی نیست/ سیاست ما مردمی سازی تولید مسکن است
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست ما مردمی سازی تولید مسکن است، گفت: مردم ۱.۵ ساله مسکن را می‌سازند، اما دولت مسکن را طی ۱۰ سال می سازد.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مهرداد بذرپاش در آیین افتتاح 5230 واحد مسکن مهر پردیس، اظهار کرد: باید خدا را شکر کرد بابت کارهای انجام شده برای مسکن چه توسط دولت، چه توسط مردم و بخش خصوصی و چه توسط بخش‌های عمومی.
 
وی با بیان اینکه شاهد سال خوبی برای بخش مسکن به لحاظ تولید بودیم، ادامه داد:  در سال 98 و 99 تولید مسکن عدد منفی 11 و 13 درصد را تجربه کرد که به معنی عقب ماندگی جدی در بخش مسکن بود. این وضعیت صنایع پسین و پیشین و قیمت را تخت تاثیر قرار می دهد. 
 
وی با بیان اینکه در نیمه اول امسال تولید مسکن 3.8 درصد رشد داشت که پیش بینی می کنیم در نیمه دوم امسال نیز هم رقم ثبت شود.در سال 1401 نیز از رشد منفی در مسکن و ساختمان به رشد مثبت در سال جاری رسیده ایم.
 
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این مسئله نشان می دهد تمام متغیرهای بخش مسکن تغییر کرده و مثبت شده است، اضافه کرد: امیدواریم سال آینده را با رشدهای بالاتر تولید مسکن و به تبع آن در قیمت مسکن شاهد باشیم.
 
بذرپاش با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در نهضت ملی مسکن، گفت: مجموع زمین و عملیات ساخت نهضت ملی مسکن از مرز 2.4 میلیون واحد عبور کرده است. 
 
وی با اعلام اینکه یکی از سیاست‌های ما مردمی سازی تولید مسکن است چراکه کاهش قیمت تمام شده و کیفیت ارتقا می یابد، اظهار کرد: مدیریت بخش خصوصی بهره ورتر از بخش دولتی است و در مسکن نیز مستثنا نیست. اگر مردم مسکن را بسازند طی 1.5 سال زمان می برد، اما می بینم دولت مسکن مهر را بعد از 10 سال ساخته است.
 
وی با تاکید بر این که تطویل پروژه‌ای مسکن سازی به زبان مردم و دولت است، تصریح کرد: اگر مردم درگیر ساخت باشند، قطعا ساخت‌وسازی مسکن با الگوی ایرانی-اسلامی با کیفیت بالاتر اجرا می شود.
 
بذرپاش از تامین 60 هزار هکتاری زمین نهضت ملی مسکن خبر داد و با اشاره به اینکه در مسکن مهر کلا 8000 هکتار زمین تامین شد، گفت: اگر زمینهای روستایی را هم محاسبه کنیم در بخش‌های مسکن شهری و روستایی حدود 100 هزار هکتار زمین تامین شده است.
 
وی با اشاره به افزایش وام نهضت ملی مسکن به 550 میلیون تومان از پیگیری افزایش این مبلغ خبر داد و با بیان اینکه آورده متقاضی به همراه منابع بانکی دو منبع تامین کننده ساخت واحدها هستند، گفت: بانک ها طی 6 ماه اخیر در تامین منابع مالی عملکرد خوبی داشته اند و به اندازه حدود 3 سال اخیر بوده که البته باز هم کافی نبوده است. در حوزه سود هم از 23 به 18 درصد در تسهیلات نهضت ملی مسکن کاهش یافته و به دنبال کاهش بستر نرخ سود هم هستیم.
 
وزیر راه و شهرسازی با یادآوری در ابتدای دولت سیزدهم 240 هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام به ارث رسید، اظهار کرد: امروز 124 هزار مسکن مهر از این تعداد به مردم تحویل شده است. می توانستیم بگوییم ما هم مانند دولت قبل، مردم مسکن مهر را تکمیل کنند. اما این دولت شجاعانه پای کار آمد و در حال اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام این طرح آمده است. رییس جمهوری وضعیت را می دانست و شجاعانه وارد شد، اقدامی که رسد منفی مسکن را طی امسال مثبت کرده است.
برچسب ها: بذرپاش مسکن دولت
ارسال نظرات