۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۷۴۵۰۱۲
در دور دوم سفرهای استانی؛

دولت به چشم انتظاری مردم کردستان پایان بخشید

دولت به چشم انتظاری مردم کردستان پایان بخشید
آیت الله رئیسی در دور دوم سفرهای استانی به چشم انتظاری مردم استان کردستان در استفاده از راه آهن و فرودگاه پایان داد و صبح جمعه به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در هشتمین سفر استانی دور دوم خود، صبح پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ همراه وزرا و اعضای هیئت دولت وارد سنندج شد. رئیس دولت سیزدهم در این سفر مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، امام جمعه سنندج، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

دیدار با اقشار مختلف مردم در دو شهر سنندج و بانه، افتتاح فرودگاه سقز، افتتاح راه آهن همدان سنندج، سد سیازاخ، سد چراغ ویس، سد امیر آباد و رمشت و ۲۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران در مریوان به عنوان مهم‌ترین کلان پروژه‌های افتتاحی و ... ازجمله برنامه های سفر رئیس جمهور به استان کردستان بود.

عقد قرارداد سرمایه‌گذاری با مجموعه هلدینگ‌های خصوصی و دولتی کشور از دیگر اهداف مهم سفر رئیس جمهور به استان بود و تحقق این قراردادها می‌تواند جهشی در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان ایجاد کند.

دولت به چشم انتظاری هموطنان کُردستان پایان بخشید

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، ظهر پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ در ادامه سفر به استان کردستان، برای دیدار با مردم سنندج وارد میدان آزادی این شهر شد و مورد استقبال گرم مردم این شهر قرار گرفت، سنندجی‌ها از ساعت ۹ صبح در میدان آزادی گردهم آمده بودند تا از نزدیک با رییس جمهور دیدار کنند.

رییس جمهوری اسلامی ایران در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح ۱۶ کلان پروژه صبح روز پنجشنبه وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رییس دفتر رئیس جمهور، وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رییس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در اولین روز سفر خود به استان کردستان غروب پنجشنبه ۱۱ آبان ماه تقاطع غیر همسطح سه‌راهی مریوان را به بهره‌برداری رساند.

این تقاطع در مسیر سقز_ مریوان_ سنندج قرار دارد و با بهره‌برداری از آن، یکی از نقاط حادثه‌خیز استان اصلاح و ایمن می‌شود. ارزش این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده و بهره‌برداری از آن عبور و مرور را آسان‌ و کم خطر می‌کند.

این تقاطع غیر همسطح از فردا زیر بار ترافیک می‌رود.

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۲ کیلومتر از محور چهار خطه بیجار_ دیواندره افتتاح شد.

این مسیر به طول ۵۵ کیلومتر از جمله مسیرهای مهم استان کردستان در هدایت ترافیک استان های شمال و مرکز کشور به سمت شهرهای مرزی بانه، مریوان و مرزهای باشماق و سیرانبند است.

پروژه چهار خطه محور بیجار_ دیواندره در چهار قطعه به طول ۱۹.۵ کیلومتر در دست اجرا بود که از این میزان ۱۲ کیلیومتر به اتمام و بهره برداری رسید.

همچنین طرح گاوداری شیری ۱۰۰۰ راسی روستای دربند در شهرستان دیواندره با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

دولت به چشم انتظاری هموطنان کُردستان پایان بخشید

در دومین روز از دومین سفر آیت‌الله رئیسی به استان کردستان، فرودگاه سقز به عنوان یک مگاپروژه مهم و مطالبات بیش از دو دهه مردم کردستان امروز با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

مطالعات این فرودگاه به عنوان دومین فرودگاه استان کردستان در سال ۱۳۷۵ آغاز شد و تا سال ۱۳۸۴ مطالعات جانبی آن ادامه پیدا کرد براساس گزارشات موجود از سال ۸۴ تا ۹۳ حدود ۷۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شد.

دولت به چشم انتظاری هموطنان کُردستان پایان بخشید

مردم بانه از صبح امروز جمعه در سالن آزادگان این شهر شمال غربی استان کردستان جمع شدند تا از رییس جمهور کشورمان استقبال کنند.

رییس جمهور با حضور در میان مردم بانه سخنرانی کرد؛ کردهای غیور از صبح امروز در سالن آزادگان این شهر حاضر شدند تا از رییس جمهور استقبال کنند.

اگر چه بعد از بارش باران روز گذشته دمای هوا سردتر شد اما اقشار مختلف مردم بانه اعم از زن و مرد، پیر و جوان، شهری و روستایی از ساعاتی قبل آماده استقبال از رییس جمهور شدند تا بگویند که مرزبانان غیور این منطقه در برابر تهدید دشمنان هستند.

آیت الله رئیسی بعد از دیدار مردمی، دستور بهره برداری طرح های مهمی را در شهر بانه از جمله سالن ۱۲۰۰ نفره و تصفیه خانه آب بوئین صادر خواهد کرد.

ارسال نظرات