۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۷۵۳۵۱۹

گزارشی از مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره طرح ولایت

گزارشی از مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره طرح ولایت
مراسم افتتاحیه طرح ولایت با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه طرح ولایت با حضور دانشجویان بسیجی علوم پزشکی کشور با سخنرانی آقای قاسمی رییس بسیج دانشجویی کشور و حجت الاسلام اسلامی مدیر مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی(ره) پنجشنبه شب در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

تقویت پایه های اعتقادی دانشجویان از اهداف اصلی طرح ولایت

حجت الاسلام اسلامی با اشاره به اهمیت انتخابات در فرمایشات رهبری ابراز کرد: دشمن بعد از چهل و پنج سال از عمر انقلاب اسلامی ایران نتوانست از رشد این درخت جلوگیری کرد و روز به روز شاهد تنومند شدن این درخت اسلامی شد که از دل آن و الگوی گیری از این انقلاب طوفان الاقصی پدید آمد، لذا دشمن به فکر ضربه زدن به انتخابات انقلاب اسلامی در اتاق فکرهای خود افتادند.

وی افزود: دشمن می داند اگر در فلسطین با شکست مواجه شده است نتیجه تفکرات و مجاهدت های انقلاب اسلامی ایران است از این رو به فکر ضربه زدن به پایه مردمی این نظام هستند و حرف از مهندسی شدن انتخابات زدند تا مردم را ناامید و مایوس کنند.

مدیر مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه در اغتشاشات با دو قطبی سازی و بهانه کردن حجاب به دنبال ضربه به نظام و انقلاب بودند، اظهار داشت: اغتشاشات گذشته برای انتخابات امسال رقم خورده بود و تکلیف من و شما آشنایی با مبانی اصیل اسلامی است که بتوانیم اولا خودمان را بیمه و ثانیا دیگران را هدایت و از گمراهی و ضلالت برهانید.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال ترور شهیدان شهریاری و احمدی روشن ها رفتند چرا که آنها اهل علم بودند و با تخصص و علم خود برای عزت انقلاب و آرامش و آسایش آینده ملت این انقلاب تلاش می کردند، دشمن به دنبال تربیت نسل بی سواد و بی اندیشه و با پایه های سست اعتقادی است لذا اهمیت طرح ولایت خود را نشان می دهد که به دنبال تربیت دانشجویان باسوادی می باشد که با پایه های اعتقادی و مبانی محکم رشد کند.

حجت الاسلام اسلامی تصریح کرد: در مسیری قدم برداشته آید که اختتامیه ندارد و از این بعد تکلیف شما تا ظهور حضرت حجت(عج) ادامه خواهد داشت.

انقلاب اسلامی ظلم بزرگ را کنار زد

قاسمی رییس بسیج دانشجویی کشور از دیگر سخنران این جلسه بود که با اشاره به اینکه ما از منطقی دفاع می کنیم که با زور اسلحه نیامده است، خاطرنشان کرد: ایده ما برگشته از مردم و توصیه به فضلیت های اخلاقی و انسانی است و این ایده آنقدر جذاب است که شیخ زکزاکی آفریقایی و ادوارد و اروپایی هم علاقمند آن می شوند و برای سرپا ماندن آن از جان خود می گذرند.

وی افزود: از ملیت های مختلف در قم حضور دارند و فارسی را یاد گرفته اند تا به حقیقتی جذاب دست یابند و آن حقیقت اسلام نابی هست که امام و انقلاب برای ما پدید آوردند، ما هم باید قدردان باشیم و این حقیقت جذاب را کشف کنیم و طمع جذاب آن را به دیگران هم بچشانیم.

رییس بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: انقلاب اسلامی ظلم بزرگ را کنار زد و حقیقت را نه تنها به ایران بلکه به دنیا نشان داد.

قاسمی با اشاره به اهمیت و ضرورت طرح ولایت عنوان کرد: حضرت آیت الله مصباح معتقد بودند باید جواب شبهات فکر و اندیشه ای را با همان سبک و سیاق داد لذا از سال های هفتاد طرح ولایت در دانشگاه ها راه اندازی شد تا نیروهای قوی انقلابی رشد کنند که جواب شبهات را با منطق خودشان پاسخ گویند.

ارسال نظرات