۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۱۴۷۱۶
حجت الاسلام والمسلمین رستمی:

طرح ولایت مانع نشر و گسترش گفتمان غیراصیل در دانشگاه‌ها می شود

طرح ولایت مانع نشر و گسترش گفتمان غیراصیل در دانشگاه‌ها می شود
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: طرح ولایت پس از جریان دوم خرداد و گسترش گفتمان غیراصیل در دانشگاه‌ها شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، در نشست با نمایندگان استانی دانشجویان در بیست‌و‌چهارمین دوره طرح ولایت در دانشگاه فردوسی، گفت: پس از شکل‌گیری جریان دوم خرداد، احساس شکست و سرخوردگی در جریان انقلاب و نیروهای حزب‌اللهی به‌وجود آمد و از سوی دیگر گفتمان غیراصیل در دانشگاه‌ها در حال ظهور و بروز بود.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: این عوامل سبب شد تا سازمان بسیج دانشجویی و موسسه امام خمینی(ره) برای آغاز دوره طرح ولایت برای دانشجویان همکاری خود را شروع کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس دغدغه‌مندان این حوزه از جمله آیات عظام مصباح، جوادی آملی، فرزندان مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان بر آن شدند تا برای ایجاد جبهه توانمند براساس مبانی معرفتی در دانشگاه‌ها همت کنند و مانع نشر و گسترش گفتمان غیراصیل در دانشگاه‌ها شوند.

جت‌الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به اینکه محتوای دوره طرح ولایت توسط موسسه امام خمینی(ره) فراهم می‌شود، گفت: نقدهای گفته شده به محتوای طرح ولایت وارد است که این نقدها به شورای سیاستگذاری طرح منتقل خواهد شد.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها ادامه داد: قطار 5 هزار نفره طرح ولایت اکنون به راه افتاده و نقدها هر چند به جاست اما امکان توقف قطار با شرایط موجود را ندارد.

وی افزود: بعضی از تصمیم‌گیری‌ها امکان تغییر یکباره را دارند اما بعضی از آنها که به تغییر روند کلی و اداره طرح مربوط است، به آسانی امکان پذیر نیست.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با بیان این که مومن واقعی فردی فرصت‌طلب است که شرایط و فرصت ها را سنجیده و از شرایط موجود به بهترین نحو استفاده می کند و بن بست ها او را از حرکت باز نمی دارند، اذعان کرد: مبادا مشکلات موجود در طرح شما را از فرصت ها که مهم ترین آن همجوار شدن با بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) است، غافل کند.

وی ادامه داد: پس از این طرح مشخص نیست که باز هم در زندگی خود امکان حضور در موقعیت های معرفتی با این سطح و عمق را خواهید داشت یا نه و حتی ممکن است بعدها حسرت این روزها را بخورید که چرا از امکانات و شرایط این طرح به بهترین نحو بهره نبردید.

جت‌الاسلام والمسلمین رستمی توصیه ای به دانشجویان حاضر در طرح ولایت نیز داشت و گفت: از این فرصت 40 روزه برای بازسازی فکری، اخلاقی، معرفتی خود استفاده کنید که اگر عمل نیکی را مداوم تکرار کنید، تبدیل به عادت در شما می شود که ترک آن برای شما دشوار خواهد شد.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با اشاره به درخواست دانشجویان مبنی بر دیدار با رهبر انقلاب بیان کرد: هر چند برنامه های رهبر معظم انقلاب بسیار فشرده است، اما حتما برای این دیدار پیگیری های لازم را خواهم داشت.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات