۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۷۵۳۶۵۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

قضا و قدر با دعا و توسل تغییر می‌کند

قضا و قدر با دعا و توسل تغییر می‌کند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: دعا به اندازه‌ای موثر است که در دعای بعد از زیارت نامه امام رضا(ع) آمده است، قضا و قدر با دعا و توسل تغییر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی یکشنبه شب در مسجد حضرت زینب گفت: بهترین کار در ماه رمضان تلاوت زیاد قرآن تفسیر قرآن است تا مقدمه‌ای برای عمل به دستورات این کتاب آسمانی باشد.

وی افزود: انسان به هر اندازه هم به لحاظ علمی در درجه بالایی قرار داشته باشد، اما باز هم علمش محدود بوده و تنها علم خداوند نامحدود است. 

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم دعا برای عاقبت بخیری فرزندان اشاره کرد و اظهار داشت: برای عاقبت به خیری فرزندان باید دست نیاز و دعا به درگاه خداوند داشت که سرنوشت وآینده فرزندان ما را فقط می‌داند و با دعا می‌توان سرنوشت فرزندان خود را تغییرداد.

به گفته وی دعا به اندازه‌ای موثر است که در دعای بعد از زیارت نامه امام رضا (ع) آمده است، قضا و قدر با دعا و توسل تغییر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه ما یک قضا و قدر حتمی داریم و یک قضا و قدر مشروط، ادامه داد: قضا و قدری که مشروط باشد با دعا، صدقه و عمل صالح می‌تواند تغییر کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند در آیه ۳۲ سوره نسا می‌فرماید، از فضل خدا طلب کنید و از خدا درخواست‌های بزرگ بخواهید، گفت: یکی از درخواست‌های بزرگ اخلاص است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: اخلاص در نماز و روزه و عبادات مهم است و اگر اعمال و عبادات ما خالص باشد ماندگار است، از این رو عمل صالح در برزخ و ۵۰ صحنه سخت قیامت برای انسان ماندگار است و در کنار او است.

وی با توصیه به جوانان برای درخواست دعا از والدین، گفت: اگر والدین در حیات هستند به آنها التماس کنید تا برای شما دعا کنند و اگر در قید حیات نیستند از راه دور برای آنها هدیه معنوی بفرستید که از برزخ به ما عنایت کنند، چرا که در برزخ می‌توانند به اندازه قربی که دارند نزد ائمه اطهار (ع) مشکل ما را حل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه در روایت است یکی از جا‌هایی که دعا مستجاب می‌شود کنار قبر والدین است، اظهارداشت: از والدین بخواهید برای شما دعا کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات