۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۷۵۳۸۴۲
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گزارش تحقق توصیه‌های رهبری را ارائه دهد

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گزارش تحقق توصیه‌های رهبری را ارائه دهد
حجت الاسلام احتشام، با بیان اینکه عدم دخالت در فعالیت اقتصادی توسط ائمه جمعه از توصیه‌های رهبری معظم است، از ضرورت ارائه گزارش تحقق توصیه‌های ۱۳ گانه رهبری سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد با تبریک ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و تبریک سال نو که مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» است گفت: تقوا نتیجه حکمت و بصیرت و غیرت است.

وی تقارن بهار طبیعت و معنویت را برای انسان فرح بخش و شادی آفرین دانست و افزود: بهار طبیعت خواب‌ها را بیدار و نفس‌ها را تقویت و بهار معنویت نیز روح و جان انسان‌ها را صفا وجلا می‌دهد.

امام جمعه موقت کاشان این تقارن را مبارک دانست و با تأکید بر بیشترین بهره برداری از تقارن بهار طبیت و بهار معنویت، اظهار داشت: ماه رمضان به سرعت به پایان خواهد رسید و کسی که از آن بهره برداری نکرده باشد بیشترین ضرر را کرده است.

وی فرمایشات امام امت را الگو و نقشه راه و فرمایشات نوروزی معظم له را برای همه به ویژه مسؤولان نصب العین دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب امسال شعار سال بار دیگر به دلیل مشکلات، چالش‌ها و آسیب‌های اقتصادی، شعار اقتصادی قرار داد.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: اگر برای تحقق شعار امسال باید از شهر خود که یکی از شهر‌های با سابقه دیرینه اقتصادی است آغاز کرد.

به گفته وی بر اساس اعترافات جهانگردانی که از کاشان بازدید کردند، منسوجات کاشان بر منسوجات انگلیس و لندن برتری داشته، اما متاسفانه بخش از صنایعی که فقط منحصر به کاشان بوده است امروز اثری از آن نیست.

امام جمعه موقت کاشان افزود: کاشان امروز در دنیا به عنوان شهر گل و گلاب و عطر گل محمدی زبانزد عام و خاص است و این در حالی است که متاسفانه امروز بسیاری ازعطر‌های موجود در بازار وارداتی است.

حجت الاسلام احتشام گفت: امروز که پهباد‌ها و موشک‌های جمهوری اسلامی ایران اینگونه دنیا را ذلیل کرده و ابر قدرت روسیه یکی از مشتریان خرید پهباد‌های ایرانی است و کشوری که ماهواره و ماهواره‌بر می‌سازد، اما با وجود کاشان، که عطر و گلاب آن شهره عام و خاص است و دانشکده اسانس دارد، عطر از خارج کشور وارد می‌شود.

وی به لزوم تشکیل قرارگاه اقتصادی تحت نظرنماینده ولی فقیه در کاشان، فرماندار، نماینده شهرستان و خیرین کارآفرین پیشکسوت شهرستان کاشان تأکید کرد و اظهار داشت: با استفاده از اقتصاددان‌های میدانی و یک هیات اندیشه ورز از نقدینگی و پول‌های سرگردان درجامعه استفاده شود تا کاشان باردیگر به اوج اقتصادی منسوجات برسد.

امام جمعه موقت کاشان به لزوم توجه به صنعت تابلو فرش به عنوان یک صنعت اقتصادی بزرگ در این شهر تأکید کرد و ابراز داشت: برای صنعت تابلوفرش به عنوان یک صنعت جایگزین فرش دست بافت با استفاده دانش بنیان‌ها می‌توان زمینه صادرات تابلو فرش به خارج از کشور و رونق اقتصادی در منطقه کاشان کمک کرد.

حجت الاسلام احتشام گفت: با تشکیل قرارگاه اقتصادی در کاشان می‌توان ضمن احیاء رونق اقتصادی در منطقه کاشان، گام مهمی نیز در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» برداشت، در غیر این صورت اقتصاد همچنان درجا خواهد زد.

به گفته وی وضعیت امروز اقتصاد کشور به دلیل ۱۰ سال عقب افتادگی برخی از حوزه‌ها حتی تا سه دهه عقب افتادگی به جایی رسیده که دولت سیزدهم با تدبیرو تلاش شبانه روزی توانسته ۱۸ میلیارد دلاری که دولت قبل نتوانست برگرداند، برگشت داده و صادارت نفت را به حدود سه میلیون بشکه برساند و بزرگترین رشد نرخ سرمایه گذاری در صنعت نفت و رشد ۲۰ درصدی را اعمال کند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه برخی خواص عوام زاده حوزوی و دانشگاهی معتقدند اگر رشد اقتصادی داشته ایم چرا در سفره مردم بروز و ظهور ندارد، افزود: دولت سیزدهم می‌توانست با ریختن دلار‌های پس گرفته به کف بازار فقط برای مدت کوتاهی ارزش دلار را کاهش بدهد، اما این راهکار موقتی بوده و بار دیگر با افزایش و جهش چندین برابری دلار روبرو می‌شد.

به گفته وی پول پاشی دولت‌های قبل نتوانست وضعیت اقتصادی کشوررا ساماندهی کند، اما امید است با زیرساخت‌های اقتصادی که در این دولت فراهم شده است بار دیگر شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشور و رفع مشکلات اقتصادی باشیم.

حجت الاسلام احتشام دولت سیزدهم را دولت امیدآفرین دانست و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید دولت سیزدهم برای تحقق شعار سال گذشته کار‌های خوبی انجام داد، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم چرا که نمی‌توان مشکلات یک دهه دولت سابق را طی یک یا دوسال برطرف کرد.

وی با انتقاد از صدا و سیما برای جذب مخاطب با دعوت از دو ورزشکار و پاسخ آنگونه آنها در سوال خواننده محبوبشان گفت: مسؤولان و صدا و سیما باید در برنامه صف اول پاسخگو باشند و طرح کوتاه و میان و بلند مدت خود را برای برگشت ارزش‌ها بیان کنند.

امام جمعه موقت کاشان همچنین به توصیه رهبر معظم انقلاب به امامان جمعه مبنی بر اینکه امامان جمعه در کار اقتصادی وارد نشوند، گفت: مسؤول سیاست گذاری ائمه جمعه باید گزارش کار برای تحقق توصیه‌های سیزده گانه به امامان جمعه از جمله عدم ورود ائمه جمعه به فعالیت‌های اقتصادی را پاسخگو باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات