۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۷۵۳۸۸۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

هدف علمی خلقت، «معرفت الله» است

هدف علمی خلقت، «معرفت الله» است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی هدف علمی خلقت را معرفت الله دانست و گفت: فلسفه وجودی خلقت برای این است که خدا را بشناسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در دیدار با اساتید دانشگاه شهید رجایی به جایگاه تقوا درهدف آفرینش اشاره کرد و گفت: هدف علمی خلقت شناخت خداوند است.

وی هدف علمی خلقت را معرفت الله دانست و افزود: فلسفه وجودی خلقت برای این است که خدا را بشناسیم و این هدف در آیه ۱۲ سوره طلاق آمده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه اگر قران نبود راه بشر برای معرفت الله بسته بود، اظهار داشت: قرآن خدا را به ما معرفی کرده ضمن اینکه به آیات قرآن باید دقت کرد و در آیات قرآن تدبر کرد.

وی به برخی از ظرفیت‌های قرآن اشاره کرد و یکی از اهداف خلقت را شناخت خدا دانست و ابراز داشت: تمام کار‌ها و امور فقط در اراده خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی هدف خلقت را عبودیت دانست و با بیان اینکه عبودیت برای این است تا ما عبد باشیم افزود: انسان می‌تواند به درجه‌ای برسد که ازعبودیت نیز فراتر برود برای همین است که خداوند در قرآن می‌فرماید خدا را بندگی کنید تا به مقام تقوا برسید.

وی ادامه داد: خداوند روزه بر وبجب کرده است تا انسان به وسیله روزه به مقام تقوا برسد چرا که روزه می‌تواند چنان اراده‌ای به انسان بدهد تا دستورات خداوند را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در کاشان تقوا را دارای مراتبی دانست وگفت: مرحله نخست تقوا که مهمترین مرحله آن است انجام واجبات و ترک محرمات است و نباید از واجبات غفلت کرد.

وی خمس یا زکات را از جمله واجبات دانست و با تأکید بر اینکه اگر خمس و زکات به ما تعلق بگیرد نباید در پرداخت آن غفلت کرد، گفت: وجوب خمس و زکات به عنوان مالیات اسلامی برای رفع مشکلات مالی امت، توزیع عادلانه ثروت و تقویت بنیه مالی حکومت اسلامی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسِنی برکت در مال و کثرت و افزایش رزق و روزی انسان از سوی خداوند را از دستاورد‌های پرداخت خمس و زکات دانست و گفت: خمس در زندگی مادی و معنوی ما ثمرات و برکات بسیاری دارد که به کیفیت آن در دنیا و به تبع در آخرت تاثیرگذار خواهد بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات