۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۷۵۳۹۲۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مسافران نوروزی را با بسته‌های فرهنگی بدرقه کنید

مسافران نوروزی را با بسته‌های فرهنگی بدرقه کنید
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: علاوه بر تکریم و پذیرایی مهمانان نوروزی در کاشان هنگام خروج از کاشان نیز با اهدای بسته فرهنگی بدرقه کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در جلسه مشترک با اعضاء ستاد سفر و ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گفت: برای اکرام مسافران در تمام زمینه‌های بهداشتی، امنیتی، تغذیه، امر به معروف، اسکان و غرفه فرهنگی ویژه کودکان ضروری است.

وی از تدبیر شهرداری کاشان و شهر‌های اطراف برای آماده کردن مکان‌هایی در پارک‌ها که هم رعایت حرمت ماه رمضان بشود و هم مسافران بتوانند تغذیه خود را داشته باشند تقدیر کرد و برپایی غرفه فرهنگی برای کودکان را واجب دانست.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، اگر مهمانی به شما رسید او را اکرام کنید حتی اگر از نظر موقعیت اجتماعی در سطح پائینی باشد.

وی استقبال شایان، خدمات در حین مهمانی یا سفر و بدرقه خوب را از انتظارات به حق مسافران نوروزی دانست و گفت: شهرداری برای ورودی‌های شهر، مکان‌هایی را برای خوشامدگویی به مهمانان در نظر بگیرد و برای راهنمایی آنها بروشوری را توزیع واسپندی دود کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به لزوم نصب تابلو‌های معرفی شهرستان در ورودی کاشان و معرفی مکان‌های تاریخی و معنوی تأکید کرد و افزود: کاشان شهردارالمومنین، محتشم، نهج البلاغه، مفاخرو علما، شهر ۱۸۰۰ شهید و شهرعلی ابن امام محمد باقر (ع) است.

به گفته وی تابلو‌های ورودی شهرباید آنقدر گویا و به اندازه کافی باشد که نیازی به سوال نداشته باشد و دسترسی‌ها آسان باشد.

وی ادامه داد: توزیع بسته‌های شکلات همراه با یک حدیث و خوش آمدگویی به مسافران در ورودی‌های شهر برای ایام نوروز و نیمه ماه رمضان و اعیاد ملی و مذهبی می‌تواند دستاورد‌های خوبی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به خدمات حین سفر نیز گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که اجناس و مایحتاج ضروری ارزان‌تر در اختیار مردم و مسافران قرار بگیرد.

وی در ادامه به لزوم ساماندهی خانه مسافر‌های شهرستان کاشان تأکید کرد و با اشاره به اینکه هیچ نظارتی بر کلید به دستان ورودی‌های شهرستان نیست، گفت: میراث فرهنگی باید به خانه مسافر‌ها به لحاظ کرایه و امنیت نظارت داشته باشد و برای ساماندهی آن طرح و ایده داشته باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همچنین انتخاب راویان توانمند برای معرفی اماکن تاریخی و گردشگری کاشان را ضروری دانست و افزود: راوی باید در معرفی مکانی مانند باغ تاریخی فین به موضوع مهم معنویت آن نیز اشاره کند که این مکانی است که امیر کبیر برای استقلال کشور درآن به شهادت رسید.

وی ایجاد نمایشگاه دستاورد‌ها و پیشرفت‌های نظام اسلامی را از اقداماتی دانست که در ایام گردشگری کاشان می‌تواند دستاورد‌های خوبی به همراه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان اختصاص مکان‌هایی در پارک‌ها برای تغذیه مسافران در ماه مبارک رمضان از سوی شهرداری که هم رعایت حرمت ماه رمضان باشد و هم مسافران در رفاه و آسایش باشند را قابل تقدیر دانست و گفت: ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر نیز به مانند سال قبل که با شاخه گل و هدیه روسری ازمهمانان پذیرایی کردند، امسال نیزاین روند را ادامه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی، نانوایی‌ها و تامین امنیت مکان‌ها و مراکز گردشگری و اقامتی از سوی نیروی انتظامی و نظافت و تزئین و نشاط شهری را نیز قابل تقدیر و اکرام مهمانان نوروزی در کاشان دانست.

به گفته وی علاوه بر تکریم و پذیرایی مهمانان نوروزی در کاشان هنگام خروج از کاشان نیز با اهدای بسته فرهنگی شامل فراز‌هایی از وصیت نامه‌های شهدا و فرماندهان شهید آنها را از شهرستان بدرقه کنید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات