۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۵۴۲۶۶
امام جمعه موقت کاشان:

آیات نخست سوره مؤمنون، ترسیم و تصویری از جامعه اسلامی است

آیات نخست سوره مؤمنون، ترسیم و تصویری از جامعه اسلامی است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: ۱۰ آیه نخست سوره مبارکه مومنون هم سیمای مومنان است و هم ترسیم و تصویری از جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در بیستمین شب از ماه مبارک رمضان درجلسه قرائت قرآن پایگاه شهدای مسجد آیه الله رضوی در تفسیر آیات ابتدایی سوره مبارکه مومنون اشاره کرد و گفت: ۱۰ آیه اولیه سوره مبارکه مومنون ترسیمی از سیمای مومنان و به عبارتی ترسیمی از سیمای جامعه مومنین است.

وی افزود: قرآن هم جنبه فردی و هم جنبه اجتماعی دارد و کتاب صیانت است و معارف آن ابعاد مختلف زندگی بشر را تحت نظارت دارد، از این رو ۱۰ آیه نخست سوره مبارکه مومنون هم سیمای مومنان و هم ترسیم و تصویری از جامعه اسلامی است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه جامعه‌ای اسلامی است که در آن نماز اقامه شود ادامه داد: از منظر اسلام جامعه‌ای اسلامی است که در مسیر فلاح و رستگاری باشد و نخستین گام ارتباط با خدا از طریق اقامه نماز با کیفیت برداشته می شود.

وی گفت: جامعه‌ای اسلامی است که مردم آن از کار لغو دوری و پرهیز کنند و کار‌های آنها مفید باشد حتی تفریح آنها با هدف روحیه با نشاط و مفید باشد و عبادت در آن رونق داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار از توجه به پرداخت زکات به عنوان سومین ویژگی مومنان و جامعه اسلامی نام برد و اظهار داشت: جامعه اسلامی نسبت به هم نوع خود بی تفاوت نیستند و از طریق زکات و انفاق و صدقات به یکدیگر کمک می‌کنند و نسبت به یکدیگر احساس مسؤولیت دارند.

وی افزود: جامعه‌ای اسلامی است که روی فرد خاصی حساس نیست و نسبت به فقرا از هر دین و مسلکی که باشند حساس است و بی تفاوت نیست و احساس مسؤولیت می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان از مومن پاکدامن و جامعه پاکدامن به عنوان چهارمین ویژگی مومن واقعی و جامعه اسلامی نام برد و گفت: جامعه اسلامی جامعه‌ای است که فساد و فحشا در آن جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه نخستین گام سقوط انسان این است که به خودش اعتماد کند، اظهار داشت: بسیاری از کسانی که در طول تاریخ به سقوط کردند از بهترین انسان‌ها بودند واین برای ما عبرت است تا بیشت مراقب خود باشیم.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان برای اینکه سقوط نکند باید خودش را مدیریت کند چرا که با کوچکترین انحرافی به شدت سقوط خواهد کرد، از این رو در بنی اسرائیل داستان‌های تلخ و شیرین زیادی است که سبب عبرت است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: انسان در مسأله پاکدامنی باید خودش را مدیریت کند چرا که اگر لغزش داشته باشد در هر جایگاه و مقامی که باشد سقوط خواهد کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات