۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۷۵۵۵۹۴
حجت الاسلام پورسعید مطرح کرد؛

پیام مهم امام رضا به شیعیان از طریق حضرت عبدالعظیم حسنی چه بود؟

پیام مهم امام رضا به شیعیان از طریق حضرت عبدالعظیم حسنی چه بود؟
حجت الاسلام پور سعید با بیان روایاتی از درجه بالا و تقرب ویژه حضرت عبدالعظیم حسنی به ائمه اطهار(ع) سخن گفت و با اشاره به تاکید امام رضا(ع) مبنی بر پرهیز از اختلاف و دشمنی میان مسلمانان، بر لزوم انجام این امر مهم تأکید کرد.

حجت الاسلام سید محمد پورسعید در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با ابراز خرسندی  از همجواری با مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: بسیار شاکر هستیم که در جوار حضرت سید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی این امام زاده واجب التعظیم قرار گرفته ایم و متنعم به نور ولایت ایشان هستیم.

وی در ادامه با بیان روایتی از محمد بن یحیی از میزان درجه تقرب عبدالعظیم حسنی(ع) به ائمه اطهار(ع) سخن گفت و بیان داشت: در روایتی نقل شده که کسی از ایران به کربلا آمده بود تا خدمت امام هادی (علیه السلام) برسد. بعد از شرف یابی، امام از او پرسید از کجا آمدید؟ آن شخص در جواب گفت: از ایران و بعد از زیارت امام حسین(ع). امام فرمودند: اگر در ایران سید الکریم را زیارت کنید، همانند این است که امام حسین (علیه السلام) را زیارت کرده اید.

پیام مهم امام رضا(ع) به شیعیان از طریق حضرت عبدالعظیم حسنی

حجت الاسلام پور سعید افزود: در زیارت نامه حضرت عبدالعظیم هم این معنا وارد شده: «یا من بزیارته ثواب زیارت سید الشهدا یرتجی» یعنی ای کسی که، هرکه به زیارت شما بیاید، به مانند این است که به زیارت سید الشهدا رفته است. ابو حماد رازی می گوید خدمت امام هادی که رسیدم، سوالاتی پرسیدم، اقا فرمودند: سلام مرا به عبدالعظیم برسانید. اگر سوالی دارید از خود عبدالعظیم حسنی بپرسید.

وی در تاکید وثاقت حضرت عبدالعظیم حسنی به روایتی از امام رضا(علیه السلام) اشاره کرد و اظهار داشت: در وثاقت ایشان همین بس که یکی از مهم ترین پیام های امام رضا(علیه اسلام) از طریق ایشان به ما رسیده است؛ امام رضا (علیه اسلام) فرمودند: سلام مرا به دوستداران من برسان، به آنها بگو اجازه ندهند شیطان در آن ها رسوخ کند. آنها را به سکوت و ترک جدال توصیه می کنم. وقتتان را به دشمنی نسبت به یکدیگر صرف نکنید. اگر این کار را کنید خداوند شما را نمی آمرزد مگر اینکه توبه کنید، و الا از ولایت ما خارج می شوید و هیچ بهره ای از ولایت ما نخواهید برد.

حجت الاسلام پور سعید با تاکید بر لزوم پرهیز از اختلاف میان مسلمانان و خصوصا شیعیان به روایتی مشابه روایت امام رضا(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: شبیه این معنی را از ناحیه امام زمان (عج) داریم که امام در توقیعشان به شیخ مفید می فرمایند: اگر می خواهید ظهور زودتر رخ دهد باید اجتماع قلوب صورت بگیرد. و اگر مردم در امر ما متحد و یک دل شوند ظهور ما لحظه ای به تأخیر نمی رسد.

ارسال نظرات