۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۵۵۷۴
رییس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:

مرمت مسجد «حجت الاسلام» تبریز پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اتمام کار مرمت مسجد«حجت‌الاسلام» تبریز خبر داد.
مسجد


تراب محمدی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مسجد «حجت الاسلام» که در کنار مسجد جامع واقع شده، به لحاظ شکل و اهمیت، موقعیت ویژه ای دارد و با تلاش تیم مرمتگر، عملیات بازسازی آن به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: در عملیات مرمت مسجد حجت الاسلام، پایه های ستون های سنگی مسجد بهسازی و سر و سامان داده شد، همچنین کف مسجد تسطیح و درب چوبی برای مسجد تعبیه شده است.

محمدی در ادامه تصریح کرد: بعد از مرمت تعدادی از مساجد درون بازار، مرمت مسجد سیدعلی آقا و مسجد کوچک دلاله زن آغاز شده و در حال اتمام است.

محمدی افزود: ایوان مسجد سیدعلی آقا هم که طی بازسازی های قبلی از شکل اصلی دور شده بود، طی این عملیات مرمتی با چوب بازسازی و به شکل اصلی باز می گردد تا این مسجد به زودی به زیبایی پیشین خود برسد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مرمت مسجد کوچک دلاله زن نیز اشاره کرد و افزود: مرمت طاق و گنبد مسجد کوچک دلاله زن هم آغاز شده و در ادامه مرمت این مسجد، ورودی مسجد مرمت می گردد و بندکشی مسجد که آسیب دیده بود بازسازی خواهد شد.

گفتنی است، بازار تبریز با داشتن مدارس علمیه و مساجد متعدد، مجموعه ای تجاری، آموزشی، مذهبی محسوب می‌شود و نگهداری و مرمت بناهای موجود در این محوطه از فعالیت‌های اصلی تیم‌های مرمتگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است./935/ت302/س

ارسال نظرات