۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۵۵۷۹

نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران که در مرکز این استان تشکیل جلسه داد، بر ارائه اخبار دقیق و صحیح فعالیت‌های دولت تأکید کرد.
جلسه شوراي اطلاع رساني دولت در مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، هادی ابراهیمی، معاون سیاسی و امنینی استانداری مازندران، روز گذشته در نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت در استان، انتظار مقام معظم رهبری از رسانه ها در نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه را به عنوان استراتژی این شورا عنوان کرد و گفت: شورای اطلاع رسانی استان باید ارتباط دوسویه ای بین استانداری و رسانه ها داشته باشد و برای این بخش سامانه ای تعریف کند تا مطبوعات و خبرگزاری ها از حمایت لازم برخوردار شوند.

ابراهیمی ایجاد فضای مطلوب در عرصه خبر‌رسانی را‌ از اهداف تشکیل این شورا برشمرد و تصریح کرد: باید چگونگی  اطلاع رسانی از خدمات مراکز دولتی به گونه‌ای باشد که مانع سیاه‌نمای خدمات و تخریب دولت شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار افزود: کج سلیقگی برخی از مدیران سبب عدم انعکاس فعالیت‌های دولت شده؛ این درحالی است که مسؤولان مراکز دولتی باید رابطه خود با رسانه‌ها را مستحکم‌تر کنند و نسبت به ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها نیز اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

رییس شورای اطلاع رسانی استان مازندران فضای خبر را رقابتی دانست و ابراز داشت: هر بنگاه خبری درصدد است خبر را براساس مشتری مداری منتشر کند، به همین دلیل هم اکنون نیمی از اخبار در کشور از مراجع غیررسمی منتشر می‌شود.

ابراهیمی بر دقیق‌بودن منابع خبری تأکید و تصریح کرد: ارزیابی وضعیت خبری و چگونگی اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی در مناسبت‌ها برعهده این شورا است.

وی بررسی چالش‌های این عرصه در شورا را ضروری دانست و بیان داشت: باید سامانه مناسبی برای اطلاع‌رسانی با ملاک قراردادن سه اصل سرعت، دقت و صحت برای خبر تعریف و ایجاد شود./950/پ202/س

ارسال نظرات