۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۵۵۸۷۰
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

همراهان منطقه ای با استکبار صحنه را باختند/ از نیروی انتظامی حمایت می‌کنیم

همراهان منطقه ای با استکبار صحنه را باختند/ از نیروی انتظامی حمایت می‌کنیم
امام جمعه قم با بیان اینکه همراهان منطقه ای با استکبار اعتبار خود را از دست دادند، افول استکبار جهانی را محقق شده دانست و ارتباط ایران با همسایگانش را موفقیت در جنگ اقتصادی و بین المللی با دشمنان انقلاب برشمرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد ضمن توصیه به تقوای الهی با اشاره به کلام گهربار امیرالمومنین (ع) بیان کرد: بندگان خدا خودم و شما را به تقوای الهی سفارش می کنم جمله نورانی امیرالمومنین (ع) در رابطه با تقوا این است که فرمود شما را به احسان و نعمت هایی که به شما ارزانی داشته و آزمایشی که شما را متوجه ساخته به تقوا سفارش می کنم. 

وی افزود: ای انسان ها به خاطر احسان و نعمت های الهی و عنایت های ویژه ای که خدا شامل حالتان کرده است دو کار خدا ترسی و حمد و سپاس نسبت به پروردگار متعال انجام دهید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اعتقاد به معاد و روز رستاخیز آثار و برکات زیادی را برای ما به ارمغان می آورد، ابراز کرد: خدای متعال در سوره مریم آیه 66 و 67 تعبیری به کار می برد که انسان می پرسد آیا پس از مرگ، مجدد برانگیخته خواهیم شد؟ خدای متعال پاسخ زیبایی می دهد که آیا انسان توجه و باور نمی کند که ما از اول او را آفریدیم در حالی که هیچ بود و بعد از همه چیز شدن به امر ما مرگ فرا رسید و ما دوباره زنده و برانگیخته می کنیم.

خطیب نماز جمعه قم در ابتدای خطبه دوم نمازگزاران و خود را به رعایت تقوای الهی سفارش و دعوت کرد و از سخنرانان پیش از خطبه تقدیر و تشکر کرد.

شوراها در خدمت به مردم کوتاهی و غفلت نکنند

وی با اشاره به روز شورا خاطرنشان کرد: در قانون اساسی در فصل هفتم اصل یکصدم تا یکصد و شش به کار شوراها پرداخته شده است، افرادی که می خواهند وارد شوراها شوند باید پایبند به قوانین باشند و در خدمت به مردم کوتاهی نکنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شوراها با مسئولین هم افزا هستند و کارها را باید به جلو ببرند، اضافه کرد: شوراها به خاطر قدرت و اختیاراتی که دارند باید مواظبت نمایند که نگویند اعضاء شورای فلان شهر به جای خدمت در پشت میله های زندان به سر می برند و از سوی دیگر افراد توانمند و با سابقه خوب و دلسوز باید وارد میدان انتخابات شوراها شوند.

مطهری معلمی برای تمام سطوح جامه بود

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روز معلم و کارگر در اردیبهشت ماه تصریح کرد: شهید مطهری حقیقتا معلمی برای همه سطوح جامعه بود، دیانت و معنویت او در قله بود و لذا روز شهادت او روز معلم شد، قرار دادن یک روز به عنوان روز معلم یک معنای نمادین و پرمضمون دارد یعنی هم معلمان و دانش آموزان باید این مسیر را برای بقای انقلاب طی کنید.

وی با اشاره به اینکه معلمی سه بعد دارد، بیان کرد: بُعد اول معلمی علم آموزی است و کار دوم شما یاددادن تفکر است و مسئله سوم آموزش عملی اخلاق است؛ رفتار و گفتار معلم باید جنبه الگویی برای جامعه هدف باشد، اگر جامعه ای بخواهد رشد و تحول داشته باشد باید معلمان نمونه و آموزش و پرورش خوبی داشته باشد.

نگذارید سند تحول در کمد و ویترین ها خاک بخورد

آیت الله حسینی بوشهری افزود: هر لحظه از عمر معلم که در راه علم آموزی، تفکر و آموزش سپری می شود عبادت است، مسئولان عزیز بودجه آموزش و پرورش را کم نگذارید، بگونه ای عمل کنید که معلم با عشق به علم آموزی بپردازد، آموزش و پرورش را  درگیر و دار رتبه بندی و معوقات تنها نگذارید و سند تحول را به بهترین شکل اجرا کنید، نگذارید سند تحول در کمدها خاک بخورد.

خطیب نماز جمعه قم ادامه داد: آموزش و پرورش باید خروجی داشته باشد و انسان هایی در تراز انقلاب اسلامی و امیدوار به آینده روشن تربیت کند، اگر خروجی آموزش و پروش اینگونه بود نمره شما بیست خواهد شد.

پاسداشت جایگاه کارگر را از پیامبر اعظم آموخته ایم

وی با بیان اینکه پیامبر دست پینه بسته کارگر را بوسه می زند و این بوسه پیام دارد، ابراز کرد: اگر پیامبر به دست فاطمه زهرا (س) بوسه می زند یعنی زن ارزش دارد و ما نیازی به آ موزش حرمت و جایگاه زن از دیگران و غربی ها نداریم ما از پیامبر آموخته ایم و در مورد کارگر نیز اینگونه است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار داشت: نیروهای مسلح ما دل مردم را شاد کردند و نشان دادند پرتاب و غرش موشک ها با دشمنان انقلاب چه می کند و از سویی اخلاق در جنگ را به دنیا نشان دادیم که هدف ما مردم نبود و تنها جایی را می زنیم که از همان جا به ما حمله کرده اید و با شما مردانه می جنگیم.

جمهوری اسلامی اخلاق در جنگ را به دنیا نشان داد

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: همراهان منطقه ای با استکبار صحنه را باختند و اعتبار نداشته را هم از دست دادند و این رژیم در یک محاصره باقی ماند و راهی جز این ندارد که سکته کند و به کسانی که پیش از او رفته اند بپیوندند.

خطیب نماز جمعه قم غزه را مظلوم برشمرد و گفت: اگر چه غزه مظلوم مانده است اما امروز احساس می کنند یک هم پیمان قوی مثل نظام جمهوری اسلامی در کنار آنهاست.

ارتباط دولت آیت الله رئیسی با همسایگان ایران ستودنی است

آیت الله حسینی بوشهری ضمن تقدیر از سفر ریاست جمهوری به کشورهای همسایه اظهار داشت: با 15 کشور همسایه هستیم که با برنامه ریزی درست آورده بزرگ برای کشور خواهد داشت و کار بزرگ در سریلانکا و پاکستان ستودنی است.

وی از حافظان حجاب و عفاف تشکر و تصریح کرد: نیروهای انتظامی ملامت را به جان خریدند و دیروز هم در حرم حضرت معصومه (س) قسم خوردند که با مردم تا آخر برای صیانت از دختران و بانوان ایستاده اند، دشمن با مسئله حجاب به دنبال چالش برای کشور است، بدانید دست دشمن در کار و برای جامعه و دین ما توطئه کرده است، بنابراین سخنان رهبری حجت را بر ما تمام کرد و حمایت خودمان را از نیروهای انتظامی کشور و همه دستگاه های کشور اعلام می داریم.

نویسنده: حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات