۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۷۵۶۶۰
امام جمعه جلفا:

ترویج فرهنگ وقف احیای سنت نبوی است

خبرگزاری رسا ـ تولیت حوزه علمیه بین المللی جلفا گفت: روحانیت در تشویق مردم به فرهنگ وقف نقشی اساسی ایفا می کنند.
وقف


حجت الاسلام علی انتظاری، امام جمعه جلفا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت هفته وقف صورت گرفت، با بیان این‌‌که موقوفات در اسلام یک تحرک اجتماعی برای کاستن از کمبودها بوده است، اظهار داشت: واقفان در طول تاریخ با توجه به نیاز جامع اسلامی اقدام به وقف مورد خاصی می‌کردند.

تولیت حوزه علمیه جلفا افزود:‌ نکته جالب توجه در این میان تنوع موقوفات با توجه به نیاز جامعه بود، به گونه‌ای که موارد وقف دامنه وسیعی از نیازهای اجتماعی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و رفاهی را شامل می‌شد.

وی گفت: روحانیت در تشویق مردم به وقف نقشی اساسی ایفا می‌کردند، به گونه‌ای که سخنرانی روشنگرانه یک واعظ و یا سخنان مستقیم وی با یک فرد متمول، به گسترش این مسأله در جامعه کمک شایانی داشت.

حجت الاسلام انتظاری تأکید کرد: امروز جامعه اسلامی نیازمند همان نقش آفرینی و افزون برآن هدایت فرهنگ وقف به مهم‌ترین زمینه‌های مورد نیاز آن است.

وی با بیان این‌که بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب همواره بر استقلال حوزه‌ها از دولت و اتکا بر مردم تأکید داشته‌اند، گفت: گسترش فرهنگ وقف و هدایت این موقوفات به سمت حوزه‌های علمیه به استقلال مالی حوزه‌ها کمک فراوانی می‌کند، در گذشته نیز بخش قابل توجهی از موقوفات به مسائل آموزشی علوم اسلامی معطوف می‌شد که این فرهنگ باید ادامه یابد.

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به هفته وقف تأکید کرد:‌ این هفته فرصتی بسیار مناسب برای احیای فرهنگ وقف و هدایت معنوی آن است تا بار دیگر شاهد شکوفایی و به ثمر رسیدن این سنت نبوی باشیم./935/ت302/س

ارسال نظرات