۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۷۵۶۶۴

آیت‌الله شبستری از دادن حکم امانت موقوفات به افراد ناصالح انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری از دادن حکم امانت موقوفات به افراد ناصالح توسط اوقاف انتقاد کرد و گفت: در این رابطه اوقاف باید نهایت دقت را داشته باشد تا به اعتماد مردم لطمه‌ای وارد نشود.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز


آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که همزمان با هفته وقف صورت گرفت، با بیان اینکه وقف بزرگترین صدقه جاریه است که می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف نماید، بر احیا شدن وقف در جامعه تاکید کرد.

وی با تاکید بر احیا و ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی ایران گفت: وقف در صورت احیا و ساماندهی می تواند پس از درآمد نفت دومین منبع در آمد مالی برای کشور به شمار آید.سازمان اوقاف و امور خیریه باید با کمک رییس قوه قضاییه، وقف را احیا کرده و در آمد سرشار آن را در مسیر کمک به حل مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه و طبق نظر واقفان به کار گیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به وجود برخی مغازه های وقفی در بازار تبریز  اظهار داشت: بسیاری از مغازه های وقفی ماهانه 500 ریال اجاره به اوقاف می پردازند. اوقاف باید اجاره های این مغازه ها را به روز کند و  در گفتار و  عمل، اعتماد مردم و واقفان را در این خصوص جلب نمایند؛ و باید مسائل وقفی و احکام آن به وسیله سخنرانی علما در مساجد و منابر تقویت شود.

آیت الله مجتهد شبستری از دادن حکم امانت موقوفات به افراد ناصالح توسط اوقاف انتقاد کرد و گفت: در این رابطه اوقاف باید نهایت دقت را داشته باشد تا به اعتماد مردم لطمه‌ای وارد نشود.

وی افزود: اهمیت وقف تا آن اندازه زیاد است که خداوند در قرآن به دادن صدقه حتی به وسیله گرفتن قرض تاکید فرموده است؛ زیرا صدقاتی از جمله وقف مکان به حکومت دینی، تربیت و تحویل فرزند صالح به جامعه، نوشتن کتاب آنقدر مهم هستند که پاداش آن با مرگ انسان به پایان نمی رسد؛ بلکه تا قیامت پرونده آن مفتوح بوده و به صاحبش ثواب می فرستد./935/ت302/ص

ارسال نظرات