۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۵۸۰۹۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

سعه صدر از ویژگی‌های آیت الله رئیسی بود

سعه صدر از ویژگی‌های آیت الله رئیسی بود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی سعه صدر را یکی از ویژگی‌های آیت الله رئیسی دانست و گفت: داشتن سعه صدر مبنای دینی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر گفت: دستاورد‌های عملیات بیت المقدس و دفاع مقدس برای نسل جوان باید با استفاده از تمامی روش‌ها تبیین شود.

وی با اشاره به چهارم خرداد روز ملی مقاومت دزفول در دفاع مقدس اشاره کرد وبا بیان اینکه امروزغزه بیش از ۷ ماه زیر حملات هوایی و موشک باران رژیم صهیونیستی قرار دارد، یادآور شد: در دفاع مقدس بیشترین موشک و راکت و گلوله توپ به ذزول شلیک شد.

به گفته وی تعداد ۱۷۶ موشک، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ، ۳۳۱ راکت هواپیما به دزفول شلیک شد و ۱۹ هزار خانه در دزفول ویران شد، اما مردم دزفول شهر را ترک نکردند و اجازه ندادند دزفول به دست نیرو‌های صدام سقوط کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: دزفول در حالی مقابل دشمن مقاومت کرد که از ۶ لشکر صدام ۲ لشکر را برای اشغال دزفول اعزام کرده بود، اما مردم غیرتمند و مقاوم دزفول در شهر ماندند و از شهر دفاع کردند به طوریکه امام خمینی(ره) می‌فرماید، مردم دزفول دَین خود را به اسلام ادا کردند.

وی در ادامه با اشاره به شروع به کار مجلس خبرگان رهبری، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب مجلس خبرگان مجلسی است که سبب سکینه و آرامش ملت ایران و همه مسلمانان جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به پیام رهبرمعظم انقلاب به مناسبت شروع به کار مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: این مجلس یکی از پایه‌های اصلی نظام اسلامی مردم سالاراست که در فاصله‌های زمانی معین به دست توانای ملت استحکام بخشیده و صلابت و استمرار نظام را تضمین می‌کند.

به گفته وی این مجلس خبرگان در سال ۶۸ بود که اجازه نداد سقیفه در تاریخ اسلام بار دیگر تکرار شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان به حادثه تلخ سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان ایشان و شهادت آنها اشاره کرد و گفت: آیت الله آل هاشم امام جمعه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ارتباط قوی با مردم داشت و و از لایه‌های حفاظتی و تشریفاتی غیر ضروری جلوگیری می‌کرد.

به گفته وی شهید آیت الله آل هاشم شخصیتی مردمی بود که خودش را از برخی چارچوب‌های غیرضروری خارج کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ازشهید امیرعبداللهیان به عنوان مرد میدان و دیپلماسی نام برد و افزود: آخرین دستاورد شهید عبداللهیان مرد اتحاد و وحدت میدان و دیپلماسی درعملیات وعده صادق بود.

وی افزود: بعد از خبر حادثه بالگرد رئیس جمهور و همراهان و ایجاد بهت و حیرت در ایران و خارج از کشور، رهبر معظم با بیان اینکه در اداره کشورهیچ خللی به وجود نخواهد آمد، امید را به جامعه تزریق کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان به پیام رهبرمعظم انقلاب به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان اشاره کرد و گفت: معظم له با اعلام ۵ روزعزای عمومی هم حق شخصیت آیت الله رئیس و همراهان را ادا کرد و هم به تعیین رئیس جمهور آینده طی ۵۰ روز تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به ۲۲ ویژگی آیت الله رئیسی در پیام رهبر معظم انقلاب، افزود: معظم له در این پیام به همه از جمله، مسؤولان و رئیس جمهور آینده توصیه کرد برای رسیدن به موفقیت این ۲۲ ویژگی را باید داشته باشند.

وی به ویژگی سعه صدر آیت الله رئیسی اشاره کرد و با بیان اینکه داشتن سعه صدر مبنای دینی دارد اظهار داشت: معظم له می‌فرماید، نسبت به آیت الله رئیسی بی مهری می‌شد، اما ایشان هیچ عکس العملی نشان نمی‌داد.

نماینده ولی فقیه در کاشان به پیام رهبر معظم به اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به مجلس خبرگان رهبری خطاب به سران کشور‌های دنیا می‌فرماید، راهبرد مدل جمهوری اسلامی برای اداره کشور براساس اهداف الهی و حکمرانی بشری است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: نماز به شهدا از سوی رهبر معظم انقلاب که با اطمینان و صبر و تسلیم در مقابل رضای الهی است در واقع نشان سلسله مراتب تکاملی انسان است و در مقابل هر امتحانی و مصیبتی، صبر و منزلت رهبری در پیشگاه الهی بالاتر می‌رود.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: انجام ملاقات با سران کشور‌های شرکت کننده در مراسم تشییع آن هم بلافاصله بعد از اقامه نماز به شهدا و تبدیل مجلس تسلیت به جلسه کاری و ادامه مناسبات با کشور‌های مختلف نشانه اقتدار رهبری است.

وی به ابراز همدردی کشور‌های مختلف و اعلام اعزای عمومی از طرف برخی از کشورها، گفت: تشییح پیکر رئیس جمهور به همراهان ایشان به اندازه‌ای بازتاب داشت که رسانه‌های خارجی و حتی رسانه‌های معاند نیز نتوانستند از آن چشم پوشی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی دریافت مطالبات ایران از انگلستان، عضویت در شانگهای، بریکس، اورآسیا، ترمیم روابط با همسایگان و آفریقا، پرتاب ۱۱ ماهواره به فضا بعد از ۱۰ سال رکود، احیاء ۹ هزار واحد تولیدی، آبرسانی به ۵ هزار روستا از ۱۰ هزار روستای بدون آب را بخشی از خدمات رئیس شهید جمهور دانست.

وی با بیان اینکه اطلاعت پذیری آیت الله رئیسی یکی از ویژگی‌های شهید جمهور بود که از سوی رهبر معظم انقلاب به آن اشاره نشد، گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون برخی رؤسای جمهور مطیع امام و رهبری بودند و برخی زوایه داشتند، تنها کسی که زوایه نداشت به اوج عزت رسید.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به اینکه برخی کاندیدا‌های ریاست جمهوری اعلام کرده اند اگر بی حجابی به مرز ۲ میلیون نفر در کشور برسد طرح نور نباید اجرا شود، متذکر شد: من به عنو یک عضو کوچک مجلس خبرگان که رای مردم شهید پرور استان اصفهان را دارد به این تفکر و تفکرات مشابه آن اعلام می‌کنم هر کسی بخواهد رئیس جمهور آینده کشور باشد اگر اندکی زاویه‌ای با رهبرمعظم انقلاب داشته باشد مردم به او رای نخواهد داد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات