۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۷۵۸۵۷۵
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

مقاومت در عمق جان مسلمانان نفوذ دارد/ مردم با تحلیل درست و زمان شناسی به موقع در صحنه‌های انقلاب حضور پیدا می‌کنند

مقاومت در عمق جان مسلمانان نفوذ دارد/ مردم با تحلیل درست و زمان شناسی به موقع در صحنه‌های انقلاب حضور پیدا می‌کنند
امام جمعه قم پیام حادثه و حضور حماسی برای دولتمردان را عدم رخوت تا گذر و استقرار دولت جدید عنوان کرد و گفت: دولتمردان باید بر عهدی که شهید رئیسی استوار بود، با قدرت و استوار بمانند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، نمازگزاران و نفس خویش را به تقوای الهی، چشم پوشی از محرمات و امید به رحمت الهی دعوت کرد.

وی با اشاره به محورهای عبادت ابراز کرد: آنگاه که بنده ای در درگاه خدا قرار می گیرد و خواسته های خویش را در مقابل ذات ربوبیت و عشق به پروردگار جهانیان محو شده می بیند، با اینکه خواسته هایش را به زبان نیاورده است به دلیل اوج عشق و حب، خداوند سایه رحمت و عنایت خود را بر او می گستراند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه می توانیم از دنیا بگذریم و پس از آن از آخرت و طمع و ترس هم فراتر رویم و اوج عشق و معرفت را نشانه بگیریم، اظهار داشت: گاهی در مناجات کمیل و مناجات خمس عشر و کلام اولیاء و ائمه می بینیم که این اوج نشانه گرفته شده است و آنانکه محبت معرفتی و عبادت عارفانه را پیشه کرده اند لذتی را درک می کنند که هیچ کجا دیگر پیدا نمی شود.

خطیب نماز جمعه قم در ابتدای خطبه دوم نمازگزاران و خود را به رعایت تقوای الهی و سخن سدید، سنجیده و استوار سفارش و از سخنران پیش از خطبه ها تقدیر و تشکر کرد.

ملت ما با تحلیل درست، به موقع در صحنه های انقلاب حضور پیدا می کنند

آیت الله اعرافی شهادت شهدای خدمت را به ملت ایران تسلیت گفت و این حادثه را خسارتی سنگین برای ملت و کشور ایران برشمرد و تصریح کرد: عملیات وعده صادق و این حادثه ناگوار دو حادثه بزرگ بود، از مردم عزیز که این صحنه های عظیم و وصف ناشدنی از همبستگی و انقلابی را رقم زدند باید تشکر کنیم که علی رغم مشکلات قدر سرمایه های خود را می دانند و با تحلیل درست، به موقع در صحنه های انقلاب حضور پیدا می کنند.

مدیر حوزه های علمیه انسجام داخلی را دستاورد این دو حادثه دانست و گفت: در جنگ ترکیبی و بزرگ درطول چنددهه اخیر هستیم و ملت ما موقعیت ها را می شناسند و نقد خود را بیان می کنند اما به موقع در صحنه حاضر می شوند، زمان شناسی ملت ایران نعمت بزرگی است؛ خداوندرا بخاطر نعمت چنین ملتی سپاسگزاریم.

امام جمعه شهر قم دستاورد دیگر این حوادث را ابراز علاقه سایر کشورها به ایران و قدرت جبهه مقاومت عنوان کرد و تصریح داشت: یاوه گویان عالم پرونده های باطل و دروغین بیشماری برای ایران ساخته بودند، اما در حادثه اخیر بیش از هشتاد کشور حتی آنهایی که رابطه نزدیک و دوستانه ای هم نداشتند، آمدند چون عظمت و شکوه و ایستادگی دولتمردان ایران را دیده بودند.

با مشارکت بالا در انتخابات، خادم ملت را برمی گزینیم

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه پیام حادثه و حضور حماسی برای دولتمردان عدم رخوت تا گذر و استقرار دولت جدید بود، اذعان داشت: دولتمردان باید بر عهدی که شهید رئیسی استوار بود، با قدرت و استوار بمانند و ما هم باید در انتخابات مشارکت بالایی رقم بزنیم تا دشمن خیال باطل در سر نپروراند.

آیت الله اعرافی با اشاره به آغاز مجلس جدید خاطرنشان کرد: وظایف قوه مقننه و مجریه سنگین تر از گذشته است، استمرار حرکت جهادی و سبک حکمرانی دولت سیزدهم از یک سو و حل مشکلات کشور و جذب سرمایه مردمی، صیانت از ارزش ملی، قدرت خرید مردم و روابط بین الملل از سوی دیگر باید در دستور کار قرار گیرد البته در برنامه هفتم نقشه راه پیش روی قوا و مسئولان قرار دارد و ترسیم شده است.

نفوذ محور مقاومت در جان مسلمانان/ ملت ایران علی رغم مشکلات، قدر سرمایه هایش را می داند

مدیر حوزه های علمیه یاد و خاطره روزهای 14 و 15 خرداد را گرامی داشت و گفت : ملت ایران افتخار دارد که با نائب امام زمان همراه شد و انقلاب بزرگی را رقم زد باید یاد امام و شهدای 15 خرداد را گرامی بیداریم؛ نسل جدید را با شخصیت جامع الاطراف امام راحل و مراتب علمی و ایمانی معمار کبیر انقلاب بیشتر آشنا کنیم چرا که چهره نادر عصر ما بود و مثل ایشان اگر نگوییم نادر اما بسیار کم است.

امام با متن ملت بود؛ خیزش همگانی از اندیشه امام برخاست

وی افزود: امام بود و عشق به مردم و ملت بزرگ ایران؛ امام هیچ وقت به دنبال این گروه و آن گروه نرفت و با متن ملت بود؛ خیزش همگانی از اندیشه امام برخاست و بیداری ملت را به همراه داشت؛ امام ریشه ها را شناخت و رژیم منحوس پادشاهی که ضد دین و انسانیت بود را نشانه گرفت و در گامی فراتر با امپریالیسم، آمریکا و استکبار جهانی مبارزه کرد.

خطیب نماز جمعه شهر قم با بیان اینکه در نیمه خرداد با آرمان های امام پیمان مجدد خواهیم بست، افزود: امام خمینی (ره) با این نگاه بلند دارای یک رویکرد جهانی و بین المللی بود و پس از امام راحل با رهبری مقام معظم رهبری این پرچم در عالم در اهتزاز است و ملت همراهی می کند.

وی حوادث رفح را موجب بیداری وجدان بشریت دانست و اظهار داشت: وای برکسانی که بر این حق کشی و نسل کشی چشم بسته اند، امروز اگر وجدان ملت اسلام بیدار بود، صف های حج ابراهیمی می بایست استخوان های رژیم جعلی و صهیونیستی اسرائیل را بشکند.

محور مقاومت حذف شدنی نیست و همچنان سرافراز پیش خواهد رفت

آیت الله اعرافی اضافه کرد: شما می خواهید یک ملت را قتل عام کنید برای اینکه حماس را از بین ببرید، مگر حماس و حزب الله یک گروه در جامعه است، محور مقاومت در عمق جان ملت اسلام نفوذ دارد و ریشه دوانده است.

امام جمعه شهر قم ادامه داد: وای بر آمریکا و سازمان ملل که نظاره گر هستند و تکان نمی خورند، بدانید موفق به حذف محور مقاومت نخواهید شد و همچنان سرافراز پیش خواهند رفت و دماغ شما را به خاک خواهند مالید.

حمیدرضا شاکر
ارسال نظرات