۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۷۵۸۸۰۸
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی‌صادقی مطرح کرد؛

۱۵ خرداد؛ روز بعثت انقلاب اسلامی/ مهم‌ترین درس شهید آیت‌الله رئیسی سربازی ولایت است

۱۵ خرداد؛ روز بعثت انقلاب اسلامی/ مهم‌ترین درس شهید آیت‌الله رئیسی سربازی ولایت است
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه ۱۵ خرداد روز قیام مردم برای برپایی قسط و عدل است، گفت: با همه دشمنی‌ها، حمله‌ها و فتنه‌هایی که استکبار، جریان نفاق و دنیاطلبان مقابل انقلاب ایجاد کرده‌اند نه‌تنها متوقف و کند نشده؛ بلکه روزبه‌روز قوی‌تر شده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در سخنرانی پایانی مراسم راهپیمایی ۱۵ خرداد که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با اشاره به دلیل اهمیت ویژه‌ای که امام خمینی (ره) برای قیام ۱۵ خرداد قائل بودند و این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند ابراز داشت: حاکمیت دینی سه رکن دارد که عبارت از قانون الهی، رهبری الهی و قیام مردم است و تا زمانی که مردم قیام نکنند ولایت الله تحقق پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۵ خرداد روز قیام مردم برای برپایی قسط و عدل است، گفت: ۱۵ خرداد نقطه شروع جهاد، مبارزه و جان‌دادن برای تحقق ولایت الله و تحقق نظام ولایی است؛ ۱۵ خرداد به ما یاد داد که عزاداری‌ها و مصیبت‌ها را فقط باختن و ازدست‌رفتن نبینیم؛ بلکه باید در عزاها و شهادت‌ها حماسه بیافرینیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۱۵ خرداد جلوه جدیدی از نهضت حسینی را به ما یاد داد، افزود: قیام ۱۵ خرداد به ما آموخت که حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) چگونه از شهادت امام حسین (ع) و مظلومیت بچه‌های امام حسین (ع) حماسه آفریدند؛ ۱۵ خرداد دین‌داری را معنای جدیدی داد و به ما آموخت دین و دین‌داری فقط محدود به عبادت‌های فردی و شخصی نمی‌شود؛ بلکه دین‌دار باید اهل قیام، جهاد و مبارزه باشد و امتی از حاکمیت الهی و نظام ولایی بهره‌مند می‌شود که اهل مبارزه، قیام و نهضت باشد.

وی شروع حرکت جهادی امت ما در ۱۵ خرداد را از شهر مقدس قم دانست و افزود: ۱۵ خرداد روز بعثت و برانگیخته‌شدن انقلاب اسلامی بود و حرکتی آغاز شد که ۶۱ سال است با همه دشمنی‌ها، حمله‌ها و فتنه‌هایی که استکبار و جریان نفاق و دنیاطلبان مقابل آن ایجاد کرده‌اند نه‌تنها متوقف و کند نشده؛ بلکه روزبه‌روز قوی‌تر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی افزود: اگر امروز رزمندگان ما قدرت گرفته و قلب کفر و استکبار را هدف قرار داده و می‌زنند به برکت قیام ۱۵ خرداد است؛ زیرا مردم بعد از ۱۵ خرداد اهل قیام و جهاد شدند و گفتند خون می‌دهیم؛ ولی از دین خدا دفاع می‌کنیم.

مردم اساس و محور همه امور در انقلاب ما هستند

وی با تأکید بر اینکه اساس و محور همه امور در انقلاب ما مردم هستند و این مردم هستند که جهت‌گیری‌ها را معلوم می‌کنند، ادامه داد: ماندگاری و اقتدار این انقلاب و توانمندی این نظام به حضور جهادی و نقش‌آفرینی مردم بستگی دارد و مردم چه خوب عمل کردند در صحنه‌های مختلف و آخرینش را در تشییع‌جنازه شهید آیت‌الله رئیسی دیدیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتخاب رهبری از جنس امام خمینی (ره) که ۳۵ سال است نگذاشته انقلاب و تفکر امام تعطیل شود را یکی از معجزات و هدیه خداوند به این مردم دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی ضمن تمجید از عملکرد شهید آیت‌الله رئیسی تأکید کردند که نباید بگذاریم مکتب رئیسی تعطیل شود.

مهم‌ترین درس شهید آیت‌الله رئیسی سربازی ولایت است

وی ادامه داد: کار بزرگ آیت‌الله رئیسی این بود که به ما آموخت که رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس و سایر مسئولان باید بدانند که در نظام ولایی ولایت محور است و همه باید نقش سربازی ولایت را داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی تصریح کرد: بزرگ‌ترین افتخار و پیمان شهدای ما این است که خود را سرباز ولایت می‌دانستند و باید بدانید که تا وقتی سربازی ولایت می‌کنیم پیروز هستیم و روزی دچار مشکل می‌شویم که برخی می‌خواهند نظر خود را به ولایت تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه ما در آستانه انتخابات هستیم، گفت: در این انتخابات باید دو مسئله موردتوجه باشد؛ اول اینکه این عزا و مصیبت را به حماسه‌ای بزرگ تبدیل کنیم و انتخاباتی پرشور با حضور و قیام همه مردم و با این اعتقاد که این رأی‌ها موشکی به قلب استکبار است برگزار کنیم.

نباید بگذاریم افرادی به قدرت برسند که مکتب رئیسی را نادیده بگیرند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما مشکلات داریم؛ ولی راه‌حل مشکلات حضور و نقش‌آفرینی مردم است، گفت: در این انتخابات نباید بگذاریم افرادی به قدرت برسند که مکتب رئیسی را نادیده بگیرند؛ ما نیازمند این هستیم که فردی را انتخاب کنیم که بداند ریاست‌جمهوری سربازی ولایت است.

وی با بیان اینکه افرادی که احساس تکلیف کرده و در انتخابات ثبت‌نام کردند اگر بدانند فرد دیگری از آنها بهتر است ماندنشان خیانت به خدا و رسول‌الله و این ملت است، گفت: ما از شما انتظار داریم که نگذارید مکتب ۳۳ماهه رئیسی و مکتب سربازی و فرمان‌برداری از ولایت تعطیل شود و مانند برخی رؤسای جمهوری قبلی افرادی وارد این پست شوند که تحمیل الرأی علی الولایه کنند.

ارسال نظرات