۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۷۵۹۲۲۴
اخبار انتخابات (۱۰)؛

از توصیه‌های انتخاباتی رئیس قوه قضاییه تا بیانیه عجیب لاریجانی + عکس و فیلم

از توصیه‌های انتخاباتی رئیس قوه قضاییه تا بیانیه عجیب لاریجانی + عکس و فیلم
عملکرد شورای نگهبان در طول این سالیان نشان داده که بدون وابستگی به هیچ جناح سیاسی به وظایف قانونی خود در تأیید یا عدم احراز صلاحیت های نامزدهای انتخاباتی عمل کرده است و امامین انقلاب نیز بارها در رهنمودهای خود از حفظ و جایگاه این نهاد مقدس در نظام اسلامی دفاع کردند. 

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با معلوم شدن نامزدهای ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان و آغاز تبلیغات انتخاباتی، هر کدام از نامزدها در پی تشکیل ستادها و تبلیغات خود در رسانه ها و میان مردم هستند و همچنین نخستین روز تبلیغات رادیویی و تلویزیونی نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز آغاز شد.

در این بسته خبری نگاهی به رویدادهای انتخاباتی و تحلیل مختصری از عملکرد جریان های مختلف سیاسی حامی نامزدهای انتخاباتی خواهیم داشت، با همراه باشید:

از توصیه‌های انتخاباتی رئیس قوه قضاییه تا بیانیه تأمل انگیز لاریجانی

محسن منصوری رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی شد

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور با انتشار نامه‌ای در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری تقاضای مرخصی کرده و در همین راستا به‌عنوان رئیس ستاد سعید جلیلی انتخاباتی نامزد ریاست جمهوری فعالیت خود را آغاز کرد.

از توصیه‌های انتخاباتی رئیس قوه قضاییه تا بیانیه تأمل انگیز لاریجانی

فروزنده رئیس ستاد انتخاباتی زاکانی شد

مسئولین ستادهای تبلیغاتی علیرضا زاکانی برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شدند.

بر این اساس لطفالله فروزنده به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی، امین توکلیزاده رئیس ستادهای مردمی، داوود گودرزی رئیس ستاد هواداران، علی نادعلی مسئول ستادهای مردمی تهران انتخاب شدند.

همچنین مالک شریعتی به عنوان سخنگوی ستاد زاکانی انتخاب شد.

از توصیه‌های انتخاباتی رئیس قوه قضاییه تا بیانیه تأمل انگیز لاریجانی

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان مشخص شد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از انتخاب علی عبدالعلی زاده وزیر اسبق مسکن و استاندار اسبق آذربایجان شرقی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان خبر داد.

از توصیه‌های انتخاباتی رئیس قوه قضاییه تا بیانیه تأمل انگیز لاریجانی

قالیباف در بیانیه ای:

کشور در لحظه‌ای تعیین‌کننده‌ قرار گرفته است

‌محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای به مناسبت آغاز تبلیغات انتخابات صادر کرد.

در بخش هایی از این بیانیه آمده است: 

کشور ما در لحظه‌ای تعیین‌کننده‌ قرار گرفته است. لحظه‌ای که یا به عقب‌ماندگی‌های دهۀ ۹۰ بازمی‌گردد، یا مسیر خدمت و پیشرفت را پی می‌گیرد.

من، محمدباقر قالیباف، کاندیدای چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاستِ جمهوری، برای رقم‌زدن این هدف بزرگ به‌سوی تک‌تک شما ایرانیان عزیز دست یاری دراز می‌کنم. شما من را با تمام نقاط قوت و ضعفم می‌شناسید. شما می‌دانید آنچه وعده می‌دهم را به سرانجام می‌رسانم.

من، با آگاهی کامل از مشکلات پیچیدۀ کشور و اشراف بر ظرفیت‌های متنوع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی،تصریح می‌کنم کشور ما ایران ثروتمندتر از آن است که معیشت و رفاه مردم دچار چالش باشد.دل‌های ایرانیان مهربان‌تر از آن است که همدلی اجتماعی ما اینچنین سست شود.جوان‌های ما توانمندتر از آن‌اند که مشکلات کشور بدین صورت مزمن و حل‌نشده باقی بماند.

امروز دغدغۀ رهبر عزیزمان و همۀ نیروهای انقلابی، عدالت، رفاه و سعادت مردم و پیشرفت ایرانِ عزیزترازجان است و این آرزوی مشترکْ قلب‌های همۀ ما را به یکدیگر پیوند می‌زند. ازاین‌رو، دولت ما دولت خدمت و پیشرفت خواهد بود تا لبخند رضایت را به چهرۀ ایرانی بنشاند و افتخار و سرافرازی را برای ایران عزیز کسب کند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دنیا سرافراز و الگو کند.

مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند.

از توصیه‌های انتخاباتی رئیس قوه قضاییه تا بیانیه تأمل انگیز لاریجانی

زاکانی در نشست ستاد انتخاباتی:

برای تداوم راه شهید رئیسی تکالیف سنگینی داریم

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین جلسه ستاد‌های استانی و اقشاری، اظهار کرد: همه ما برای تداوم راه شهید رئیسی تکالیف سنگینی داریم. البته سوابق، کارنامه و مواضع نامزدها در این باره برای مردم روشن است.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم، تبدیل تهدید به فرصت است. به‌عنوان مثال شهرداری تهران در دوره قبل از ما، ابربدهکار بانکی بود و شهردار قبل در تلویزیون رسما گفت نمی‌توانم اداره کنم، چون بدهی سنگین داریم. ما به لطف خدا با تعامل درست با سیستم بانکی کشور، ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری را ابتدا با مذاکره و حذف جرایم حدود ۱۰ ساله، به ۸۱ همت کاهش دادیم و سپس نزدیک ۴۰٪ آن را تسویه کردیم و همان را پایه سرمایه گذاری بانک‌ها در پروژه‌های شهری کردیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: نکته دیگر اینکه برای همه ما نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، ضروری است نسبت به سوابق و عملکرد ۴۵ سال گذشته شفاف باشیم. هیچ‌یک از ما ۶ نفر نمی‌تواند طلبکار مردم باشد؛ همه ما به مردم بدهکاریم و باید پاسخگو باشیم.

زاکانی اظهار کرد: بنده نماینده بودم و یکی از آقایان نامزد‌های کنونی وزیر بهداشت بود. متوجه خطا در آزمون دستیاری شدم و درخواست اطلاعات کردم، پاسخ ناقص دادند و مجبور به تحقیق و تفحص شدیم. معلوم شد آن زمان سوالات آزمون دستیاری را نفری ۳۰ میلیون تومان فروخته بودند و ۲۱ نفر در دادگاه محکوم شدند، اما آقای وزیر یا بی‌اطلاع بود یا از یک بی‌عدالتی محض دفاع می‌کرد.

از توصیه‌های انتخاباتی رئیس قوه قضاییه تا بیانیه تأمل انگیز لاریجانی

مناظرههای ریاستجمهوری از دوشنبه هفته آینده شروع میشود

برنامه‌های امروز نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در شبکه‌های صدا وسیما به شرح ذیل است:

با مردم با حضور قاضی‌زاده هاشمی ساعت ۱۸:۳۰ (شبکه یک)

«صف اول» با حضور محمدباقر قالیباف ساعت ۱۷:۳۰ (شبکه خبر)

«گفت‌وگوی ویژه خبری» با حضور مسعود پزشکیان ساعت ۲۲ (شبکه خبر)

طبق جدول پخش تنظیم شده توسط صداوسیما، مناظره‌های انتخاباتی در تاریخ‌های زیر برگزار خواهد شد:

دوشنبه ۲۸ خرداد

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد

جمعه ۱ تیر

دوشنبه ۴ تیر

سه‌شنبه ۵ تیر

طبق برنامه، ساعت مناظرهها از 20 تا 24 خواهد بود.

بر اساس ماده ۶۶ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، فعالیت تبلیغاتی نامزد‌ها از تاریخ اعلام اسامی آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی یعنی ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۳ خاتمه می‌یابد.

از توصیه‌های انتخاباتی رئیس قوه قضاییه تا بیانیه تأمل انگیز لاریجانی + عکس و فیلم

رضایی:

نیروهای انقلاب راهی جز اجماع ندارند

محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه دومین کنفرانس ملی حکمرانی دانش‌مبنا که در دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره احتمال اجماع بین نامزدهای نیروهای انقلاب در انتخابات با بیان اینکه نیروهای انقلاب راهی جز اجماع ندارند، گفت: منظور از اجماع نیروهای انقلاب، اجماع در اندیشه‌ها، برنامه‌ها، توانایی‌ها و خروج از فردگرایی و شخص‌محوری است.

وی پایبندی به اخلاق، برادری و همکاری را از دیگر بخش‌های اجماع بین نیروهای انقلاب در انتخابات پیشِ‌رو دانست و گفت: این‌که افراد خودشان را به‌تنهایی نبینند بلکه با جمع ببینند و تعریف کنند. شهادت آیت الله رییسی می‌تواند سرآغاز تحول در اجماع‌سازی نیروهای انقلاب و خدمت صادقانه به کشور باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برگزاری جلسه وحدت بین نیروهای انقلاب گفت: بعد از اعلام نظر شورای نگهبان به‌احتمال قوی این کار انجام خواهد شد.

از توصیه‌های انتخاباتی رئیس قوه قضاییه تا بیانیه تأمل انگیز لاریجانی

توصیه‌ها و تاکیدات رئیس قوه قضاییه در مورد رعایت قانون و اخلاق در ایام انتخابات

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، ضمن تأکید بر مشارکت گسترده در انتخابات و انتخاب اصلح، در توصیه‌های مهمی  از نامزد‌های احراز صلاحیت‌شده خواست که در موسوم تبلیغات انتخاباتی اخلاق و قانون را در عرصه تبلیغات انتخاباتی، سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: در فرآیند تبلیغات انتخاباتی، چنانچه پس از تذکرات و هشدار‌های دستگاه‌های نظارتی، کسانی خلاف قانون و اخلاق عمل کنند و با تخریب، توهین، شایعه‌پراکنی و نشر اکاذیب، بخواهند فضا را ملتهب و اذهان را مشوّش کنند، قطعاً با برخورد قانونی دادستان‌ها و سایر دستگاه‌های ذیربط مواجه خواهند شد.

رئیس عدلیه در ایام تبلیغات انتخاباتی رعایت کامل موازین قانونی، امری بسیار مهم دانست و تصریح کرد: نامزد‌های انتخاباتی و ستاد و هواداران آن‌ها در تمام شوؤن و اقدامات‌شان همواره قانون را مدنظر قرار دهند.

قاضی‌القضات در ادامه با توصیه به گردانندگان رسانه‌ها درخصوص رعایت اخلاق انتخاباتی گفت: رسانه‌ها اعم از رسانه‌های مجازی و غیرمجازی و انسان‌رسانه‌ها و شهروندخبرنگاران و سایر اقسام و اضلاع مرتبط با رسانه، در ایام انتخابات نسبت به رعایت حدود و ثغور اخلاقی، توجه و اهتمام ویژه داشته باشند؛ قطعاً نقد و نقادی، امری بلااشکال و حتی مفید و نافع است، اما توهین، تخریب، ضایع کردن رقیب، نشر اکاذیب، تشویش اذهان و خلافِ واقع گویی، مجاز نیست و بعضاً قابل پیگرد قانونی است.

از توصیه‌های انتخاباتی رئیس قوه قضاییه تا بیانیه تأمل انگیز لاریجانی

لاریجانی در بیانیه ای:

مسیر خدمتگزاری به مردم متوقف نخواهد شد

علی لاریجانی، درخصوص عدم احراز صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم در بیانیه‌ای خطاب به مردم نوشت:

به ملت شریف ایران

بنام خدا

ملت بزرگوار ایران، خدای را سپاس می گویم که هم سخنی افزون‌تر با شما مردم شریف و صمیمی را برای اینجانب فراهم نمود.

این موهبت الهی را قدر می نهم و ان‌شاءالله بر استمرار آن کوشا خواهم بود.

آنچه باعث شد به عرصه انتخابات بیایم شرایط خطیر بویژه در قلمرو شرایط سخت اقتصادی بود و موقعیت حساس بین المللی بخصوص فشار تحریم‌های ظالمانه بر معیشت مردم عزیز بود.

و امیدوار بودم که با یاری شما بتوانیم موانع را مرتفع و مسیر توسعه ملی ایران را فراهم نمایم.

اما شورای محترم نگهبان علی رغم نظرات مثبت نهادهای مسئول و حکم قوه قضاییه، در رد برخی دعاوی گذشته آن شورا، باز سازوکاری غیرشفاف مانع در مسیر چنین همراهی به وجود آورد.

البته به فضل الهی حرکت ما در مسیر خدمتگزاری به مردم و حل مشکلات ملت متوقف نخواهد شد.

لازم می دانم در این مجال از آیات عظام و اساتید و نخبگان و همه عزیزان از اقشار ملت عزیز که به اشکال گوناگون در این ایام اظهار محبت و بذل راهنمایی و همکاری کرده‌اند تشکر می‌کنم و از صمیم قلب برای آنان از خداوند متعال آرزوی توفیق نمایم.

خدمتگزار شما

علی لاریجانی

از توصیه‌های انتخاباتی رئیس قوه قضاییه تا بیانیه تأمل انگیز لاریجانی

آقای لاریجانی در این بیانیه و برخی جریان های دیگر هجمه به شورای نگهبان را کلید زدند در حالی که طبق اصل (۹۹) قانون‌اساسی جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان به عنوان یکی از بازوهای اصلی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری وظایف قانونی را برعهده دارد.

همچنین عملکرد شورای نگهبان در طول این سالیان نشان داده که بدون وابستگی به هیچ جناح سیاسی به وظایف قانونی خود در تأیید یا عدم احراز صلاحیت های نامزدهای انتخاباتی عمل کرده است و امامین انقلاب نیز بارها در رهنمودهای خود از حفظ و جایگاه این نهاد مقدس در نظام اسلامی دفاع کردند. 

تعداد بازدید : 18

تشویق گسترده رسانه‌های فارسی زبان به مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، البته نه در ایران!

رسانه‌های فارسی زبان ضد ایرانی، همزمان با شروع انتخابات پارلمانی در اروپا با دعوت از کارشناسان و تحلیلگران مختلف، خواهان حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای شدند و دلیل اصلی این رویکرد را خائنینی مانند ربع پهلوی اظهار کردند؛ رای دادن به کسانی که قائل به فشار حداکثری و تحریم هرچه بیشتر علیه ایران هستند.

تعداد بازدید : 2

این در حالی است که همواره موضع رسانه های فارسی زبان تضعیف انتخابات، هجمه به نامزدهای وفادار به نظام و انقلاب و تشویق مردم به عدم مشارکت و تحریم انتخابات در ایران بوده است.

از توصیه‌های انتخاباتی رئیس قوه قضاییه تا بیانیه تأمل انگیز لاریجانی

کرد و لر و ترک و بلوچ به هم برتری ندارند / تقوا یعنی اقتصاد را درست کنیم  

مسعود پزشکیان نامزد اصلاحطلب حاضر در انتخابات در پاسخ به این سوال که انشاءالله در مناظره ها محکم می آیید، گفت: نگران آن نباشید. او با اشاره به حدیثی از پیامبر درباره مساوی بودن سیاه و سفید و عرب و عجم تاکید کرد: کرد و لر و ترک و بلوچ به هم برتری ندارند و برتری فقط به تقواست؛ تقوا هم یعنی یعنی حرکت بدون خطا، یعنی اقتصاد را درست کنیم و درست مدیریت کنیم. ما باید کاری کنیم که عالمان، کارشناسان، کاردان ها، باتجربه ها و دست پاک ها به قدرت برسند نه آدم هایی که به خاطر قدرت، تهمت می زنند، دروغ می گویند و آبروی آدم ها را می ریزند.

تعداد بازدید : 7

نامزدی با وعده گرانی بیشتر!

این در حالی است که مسعود پزشکیان چندی قبل طی اظهاراتی در انتقاد از پایین بودن تعرفههای درمانی گفته بود: با مکانیزم پرداختی که ما در مملکت درست کردیم و قوانینی که گذاشتیم طبیعتا این روند روز به روز بدتر میشود...حق ویزیت مطب، یک و نیم دلار است این در حالی است در خارج باید یک دلار بدهید که دستشویی بروید.

طبعا آقای پزشکیان در روزی که این حرفها را میزد به فکر احتمال نامزدی در انتخابات ریاستجمهوری نبود زیرا مردم به کسی که حامی افزایش هزینههای درمانی باشد رأی اکثریتی نخواهند داد؛ در عین حال لازم است اکنون که پزشکیان پا به عرصه رقابتهای ریاستجمهوری گذاشته است، حتما موضع خود را درباره هزینههای بالای درمان فعلی که گویا قرار است در دولت احتمالی او بالاتر هم برود؛ توضیحات کاملی را به مردم بدهد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات